Att handla strängar från en lokal handlare...

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av blackparkas »

gthyni skrev:Fast nog är det väl rätt att prioritera de kunder som släpat sig till en butik framför de som ringer?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det tycker jag absolut.
Fast jag måste säga att jag skäms när jag glömmer bort i stressen att svara på mail eller ta tag i sånt som har ringts in.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1304
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av Danny »

blackparkas skrev:
Det tycker jag absolut.
Fast jag måste säga att jag skäms när jag glömmer bort i stressen att svara på mail eller ta tag i sånt som har ringts in.
Som nu när du inte svarat på mitt andra PM. Jag vill ju bara köpa en stämapparat av dig :D
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av blackparkas »

RolleHarris skrev:Det önskar jag att jag kunde, men tyvärr finns det bara Daddario och Fendersträngar i butiken. Nickel också, inte stainless, inte i min storlek heller så vad gör man?
Fast, du byter väl strängar rätt ofta hoppas jag, så jag är helt övertygad om att de kan ta hem strängarna du vill ha och lagerhålla dem, speciellt nu när det är Fitzpatrick som har DR-agenturen, där lär de beställa ifrån varje vecka i Borlänge.
Fast å andra sidan är det ju långt till Borlänge också.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av andersbas »

Ring Prenics i Falköping (http://www.prenics.se" onclick="window.open(this.href);return false;), han både svarar i telefon och skickar grejor över hela landet om det är så. Jag vet ju inte om han har/kan fixa just det du vill ha, men han brukar försöka.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av blackparkas »

Danny skrev:
blackparkas skrev:
Det tycker jag absolut.
Fast jag måste säga att jag skäms när jag glömmer bort i stressen att svara på mail eller ta tag i sånt som har ringts in.
Som nu när du inte svarat på mitt andra PM. Jag vill ju bara köpa en stämapparat av dig :D

Haha!
:D
Ja, som nu... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av RolleHarris »

RolleHarris skrev: mån 26 feb 2018, 12:10 Det önskar jag att jag kunde, men tyvärr finns det bara Daddario och Fendersträngar i butiken. Nickel också, inte stainless, inte i min storlek heller så vad gör man?
Det kan jag svara mig själv på, man sväljer stoltheten och börjar köra med Daddario Prosteels istället. Mycket smidigare att ta bilen till Borlänge och handla strängar än att behöva joxa med tull och import och moms och vänta en månad att tullverket och postnord ska få tummen ur. Snart köper jag väl flatwoundsträngar också så jag slipper byta på 10 år
Användarvisningsbild
BillWyman
Medlem
Inlägg: 383
Blev medlem: ons 19 nov 2014, 13:41
Ort: Karlskrona

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av BillWyman »

:tummenupp: :lol:
Fender: Am Std P-Bass - Am Pro J-Bass
Ibanez: SRF700-BBF (fretless)
Maruszczyk: Jake L 4p Classic
Ampeg: V-4B Reissue. SVT-212AV x 2. Micro VR. SVT-210AV.
Phil Jones: Double Four BG-75
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av Hånken »

Kunde de inte göra en 3D skrivare så man kunde skriva ut sina strängar själv, alltid i rätt storlek, legering, och längd?

Vilket föranleder mig direkt till att starta en annan sträng-tråd (ha). Om hurpass viktigt det är numera att hålla sig till ett enda märke och tro att de är de enda som gäller, och att inga andra stora märken duger lika bra...vänta bara
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Att handla strängar från en lokal handlare...

Inlägg av Hånken »

Jag måste dock erkänna att i Thomanns begynnelse råkade de skicka fel strängar till mig. Ett 4 str set, då jag beställde ett 5 sträng set. Jag RINGDE ner till dom och dom såg ju naturligtivs på beställningen, att de klantat till det. Jag beställt rätt, de skickat fel. Jag frågade om jag skulle skicka tillbaks 4 str setet, då, men de sade nej det behövs inte, det är tabbe ifrån deras sida, så de fick stå deras kast. Några dagar senare ramlade rätt set in. Jag använde de andra som reservsträngar, tror att jag har kvar fortfarande de flesta enkelsträngarna ifrån det setet..det är mest G-strängar som går.

För ett tag sedan skickade jag en makrobild av en sträng jag fått ifrån NEWTONE England. De hade alldeles för stor ögla kring kulan så kulan ramlade helt enkelt av när jag tog ur den ur paketet! :shock: Jag sa bara att jag ville ha ersättning för den strängen. De skickade 10 nya "ensträngspaket" (det var en g-strängen), på .045. Kollade öglan noga kring kulan på varenda sträng och den satt tajt som en tubsocka. :D

Man kanske skulle emigrerat till Tyskland, och bosatt sig i Treppendorff? Och sedan skrutit här på forumet "Ja, jag stödjer min lokala musikhandlare"... :wink:
Skriv svar