halfround?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

halfround?

Inlägg av boby »

hej behöver byta strängar på min mm sterling.hittade ett sett med daddario xl halfrounds. hade nog tänkt att använda dom på den bandlösa egentligen.
så, blir jag besviken om jag sätter dom på sterlingen. har maruszyk stål som favoriter annars.
fördelar nackdelar?
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: halfround?

Inlägg av Danne »

D'Addadrios halfrounds är enligt min erfarenhet precis vad de heter. Dvs en blandning mellan roundwound och flatwounds. Både i ljud och känsla. Mao när de är nya har de mer zing än flatwounds , men mindre än roundwounds. De blir mer som flatwounds i ljudet när de suttit på ett tag. Om du blir besviken då vet jag inte, men det beror ju på vad du har för förväntningar.
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 490
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: halfround?

Inlägg av boby »

Japp hyggligt besviken. Inte min tekopp. Gudskelov fixar basstore lite Maru strängar, i stål.
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: halfround?

Inlägg av VHdiggare »

Fy fasiken vad jag gillar dessa. Spelar med plektrum och basen trängde genom otroligt bra i repan. Tajta och snuskigt bra med lite overdrive på. Dessa var ännu bättre än Flats som jag också gillar. Bild
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Skriv svar