Billiga strängar som fungerar?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av hitman »

Har ni några tips på riktigt billiga strängar som fungerar? Brukar köpa Ernie Ball, DÁddario, Dunlop eller Rotosound men vad tror ni t.ex. om Warwicks Red Label? De kan man få för en dryg hundralapp (+ frakt i och för sig) hos tyska Saitenmarkt.

Vet ni också någonstans man kan köpa singelsträngar till bra pris? Ska i och för sig kolla om min lokale handlare har, mitt senaste Rotosound Swing Bass så dog E-strängen efter nån månad och kan inte kokas till liv igen. Övriga strängar låter fortfarande bra, så en singel stål rundspunnen .105 kunde rädda situationen.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25729
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av fieldflower »

Jag tycker Tyskens egna för 55:-/4-set eller 100:-/5-set är helt ok.
Blir ju så billigt att man inte har mage att koka strängar...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av bootsy »

Inga billiga roundwoundsträngar är bra i längden för mig. Har jag tur kan de låta vettigt i ett gig.
DR är den mest ekonomiska strängen i min värld när det kommer till rounds. Högre pris, men längre livslängd = billigt i längden.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av Geddan »

Kör Warwicks Red Label och det är de strängar som håller klangen längst för mig. Rotosound skulle jag ex behöva byta efter varje låt. Och lyckligtvis kostar Red Label dryga hundringen. Byter efter vart 10:e gig och har en strängkostnad på 10:-/giget. #nöjd
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av KNA »

Har testat lite olika billiga strängar men samtliga har varit kass. Ojämn klang mellan strängarna, blir muddiga i tonen fort, går av osv. Håller mig till DR då jag upplever att de håller bra och låter och känns bäst för mitt ljud.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av blackparkas »

hitman skrev: mån 06 apr 2020, 09:04mitt senaste Rotosound Swing Bass så dog E-strängen efter nån månad och kan inte kokas till liv igen. Övriga strängar låter fortfarande bra, så en singel stål rundspunnen .105 kunde rädda situationen.


:shock:

Efter nån månad!?
Jesus...
De år jag faktiskt använder huvudbasarna typ en gång gång i veckan + gig så är det väl ungefär max 2-3 månader ett set håller, av ett bra fabrikat.
Red Labels eller Rotosound skulle dö mycket tidigare.

Red Label är den absolut sämsta strängen jag testat.

2-400 var tredje månad.
Är det för stora kostnader verkligen för att få bra strängar?

Det här med hur länge strängar håller tonen är ju högst individuellt.
En del dödar strängar fortare, andra tycker att tonen är död även fast en annan lirare tycker de låter skitbra vid exakt samma tonförändring och att man just spelat in strängarna.


Blir förundrad över hur lite basister (ofta) är beredda på att spendera på sin hobby.
Golfspelare slår bort bollar för 1000-lappar och lägger mer pengar på peg:ar än vad basister spenderar på strängar... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av hitman »

Nuförtiden kör jag mest flatspunnet, men förr så bytte jag rundspunna nån gång om året. Det blev några kok på vägen. Men jag håller inte på att slappa och ha mig och vill inte ha för mycket zing och diskant, är ju bas vi spelar..?

Så att en sträng dött efter en månad utgår jag från beror på att det är ett måndagsexemplar. Jag kommer inte ihåg var jag köpte sträng-setet och har inte kvar kvittot, så jag får stå mitt kast.

Jag är dock en mycket långsint och intolerant kund, så Rotosound åkte upp på min Svarta Lista där de kan skämmas tillsammans med Elgiganten, Volvo, Miele, Swedbank m.fl. - kommer aldrig mer köpa av dom!

Clas Olsson var stygga mot min gamla mamma, så de har någon dag till på sig att reagera på mitt sura mail - annars hamnar dom också på Listan!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av blackparkas »

Så..

Är det "nån månad" eller "en månad" ? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5429
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av bjelkeman »

För mig så håller EB Cobalt längst. Inte billigast, men värt det för mig.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av Geddan »

För att förtydliga så har jag bytt till Red Label, från D'Addario för att RL håller tonen så mycket längre för mig.
Att de sedan är sjukt billiga är en bonus, givetvis.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av hitman »

Lutar åt att köpa ett Thomann och ett Red label-set och testa. Det är ju så billigt att t o m en snåljåp som jag klarar kostnaderna.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av Geddan »

hitman skrev: tis 07 apr 2020, 13:06 Lutar åt att köpa ett Thomann och ett Red label-set och testa. Det är ju så billigt att t o m en snåljåp som jag klarar kostnaderna.
Har aldrig upplevt att det varit döda strängar i RL-paketen heller.
Körde D´Daddario XL tidigare och de höll väl ca 5-7 gigs för mig.
RL håller utan problem 10 gigs. Ngn gång låtit dem sitta ett par gig mer,
för att jag inte haft möjlighet att byta och det är de gångerna det gått av strängar.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av lowfreq »

blackparkas skrev: mån 06 apr 2020, 14:53Blir förundrad över hur lite basister (ofta) är beredda på att spendera på sin hobby...

Jag undrar också ibland över just det... men är egentligen inte förvånad då Pratabas oftast handlar om lågbudget-prylar.
Inte så jättespännande att läsa runt t ex i säljavdelningen.

Tycker det är kul med strängar... jag kan hyfsat ofta köpa ett set strängar bara för att det är kul, trots att jag absolut inte är rik på något sätt, det handlar om prioriteringar enbart.

Btw, DR strängar är för mig det absolut mest ekonomiska alternativet - om man enbart ser till vad som är det mest ekonomiska på lång sikt. DR håller ju i en halv evighet + att jag inte har handsvett.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av blackparkas »

lowfreq skrev: tis 07 apr 2020, 21:11
blackparkas skrev: mån 06 apr 2020, 14:53Blir förundrad över hur lite basister (ofta) är beredda på att spendera på sin hobby...

Jag undrar också ibland över just det... men är egentligen inte förvånad då Pratabas oftast handlar om lågbudget-prylar.
Inte så jättespännande att läsa runt t ex i säljavdelningen.

Tycker det är kul med strängar... jag kan hyfsat ofta köpa ett set strängar bara för att det är kul, trots att jag absolut inte är rik på något sätt, det handlar om prioriteringar enbart.

Btw, DR strängar är för mig det absolut mest ekonomiska alternativet - om man enbart ser till vad som är det mest ekonomiska på lång sikt. DR håller ju i en halv evighet + att jag inte har handsvett.

För mig håller inte DR längre än andra strängar, och jag gör slut på dem ganska fort oavsett fabrikat.
För mig är det dock värt varenda krona i alla fall med DR eftersom basen låter som jag förväntar mig att den ska göra, vilket är det viktigaste.

Nä, på senare år har PB mer handlat om att komma så billigt undan som möjligt med diverse basar och HPD:n och dessutom ska man proklamera dess överlägsenhet mot de dyra fabrikaten.
Förr i tiden kunde det ju trots allt ploppa upp flera roliga basar i veckan, Lull, Lakland, Sadowsky och annat.
Nu händer det väl en gång i månaden ungefär att man blir intresserad av nåt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25729
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av fieldflower »

Bild
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av blackparkas »

Ja, sådär blir väl de som jagar det billigaste hela tiden till slut.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av hitman »

Kollat runt lite tester och trådar på andra basforum. Red Label verkar inte ha fler måndagsexemplar än de malliga, dyra fabrikaten (som enligt somligt branschfolk tillverkas på samma kinesiska fabriker av samma barnarbetare som de billigare märkena) och verkar hålla tonen lika länge.

Det som man klagar på är att de känns rätt grova och råa, jämfört med dyrare strängar. Men eftersom mina fingrar är härdade av basfiol och 40+ år av elbas så brukar det inte vara nå´t problem för mig.

Och ni som vill ha dyra prylar, kul för er. Jag har full respekt för det. Ni kanske kunde kliva ner från de höga hästarna och respektera oss andra?

Jag har en familj att försörja och ett hus att amortera på. Jag letar billigare prylar och justerar dom som jag vill ha dom. Den stora skillnaden mellan en billig bas och en dyr brukar vara justering och mickar. Jag kan själv göra en del när det gäller bandslip och dragstång och finfina passiva mickar köper jag billigt beg. på PrataBas. Warmoth-halsen på mitt P51 hembygge är bättre än någon dyr bas jag någonsin testat och jag gav en tusenlapp för den.

En elbas är varken raketforskning eller hjärnkirurgi, det är ett par plankor som limmats och skruvats ihop, och så slänger man på lite billig metall och ståltråd. Har aldrig fattat varför man ska ha en massa elektronik i basen, min förstärkare har tonkontroller och jag brukar stå i närheten av den på rep och gig, så jag kan skruva på den om det behövs. Så där sparar jag tusenlappar.

Jag hade ju kunnat belåna huset för att köpa en Fodera Anthony Jackson Contrabass, den går väl i dagsläget på drygt 100.000 kr. Men för mindre än hälften av de pengarna har jag idag 6 olika elbasar, en elkontra, en kontrabas, två stärkare, tre högtalarlådor + tvåa akustiska och tre el-obasar, samt två lap-stålsgitarrer. Det ger mig nog mer nöje i slutändan

Så ni får stå ut med att vi som har begränsad budget väljer andra prioriteringar. Kostnaden för högre kvalitet är logaritmisk, ska man ha dubbelt så bra är det sällan dubbelt så dyrt, det är 4-10 ggr så dyrt.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av Geddan »

Du borde veta hut!
hitman skrev: ons 08 apr 2020, 09:00 Det som man klagar på är att de känns rätt grova och råa, jämfört med dyrare strängar.
Jo, första giget brukar kännas lite mer i fingertopparna. De sliter lite mer.
Men stålsträngar är ju alltid lite tuffare mot fingrarna.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av blackparkas »

hitman skrev: ons 08 apr 2020, 09:00 Kollat runt lite tester och trådar på andra basforum. Red Label verkar inte ha fler måndagsexemplar än de malliga, dyra fabrikaten (som enligt somligt branschfolk tillverkas på samma kinesiska fabriker av samma barnarbetare som de billigare märkena) och verkar hålla tonen lika länge.

Det som man klagar på är att de känns rätt grova och råa, jämfört med dyrare strängar. Men eftersom mina fingrar är härdade av basfiol och 40+ år av elbas så brukar det inte vara nå´t problem för mig.

Och ni som vill ha dyra prylar, kul för er. Jag har full respekt för det. Ni kanske kunde kliva ner från de höga hästarna och respektera oss andra?

Jag har en familj att försörja och ett hus att amortera på. Jag letar billigare prylar och justerar dom som jag vill ha dom. Den stora skillnaden mellan en billig bas och en dyr brukar vara justering och mickar. Jag kan själv göra en del när det gäller bandslip och dragstång och finfina passiva mickar köper jag billigt beg. på PrataBas. Warmoth-halsen på mitt P51 hembygge är bättre än någon dyr bas jag någonsin testat och jag gav en tusenlapp för den.

En elbas är varken raketforskning eller hjärnkirurgi, det är ett par plankor som limmats och skruvats ihop, och så slänger man på lite billig metall och ståltråd. Har aldrig fattat varför man ska ha en massa elektronik i basen, min förstärkare har tonkontroller och jag brukar stå i närheten av den på rep och gig, så jag kan skruva på den om det behövs. Så där sparar jag tusenlappar.

Jag hade ju kunnat belåna huset för att köpa en Fodera Anthony Jackson Contrabass, den går väl i dagsläget på drygt 100.000 kr. Men för mindre än hälften av de pengarna har jag idag 6 olika elbasar, en elkontra, en kontrabas, två stärkare, tre högtalarlådor + tvåa akustiska och tre el-obasar, samt två lap-stålsgitarrer. Det ger mig nog mer nöje i slutändan

Så ni får stå ut med att vi som har begränsad budget väljer andra prioriteringar. Kostnaden för högre kvalitet är logaritmisk, ska man ha dubbelt så bra är det sällan dubbelt så dyrt, det är 4-10 ggr så dyrt.
Det handlar inte om höga hästar hos de som äger dyra instrument.
Det är oftast tvärtom de som äger billiga instrument som brukar hävda deras förträfflighet och påstå att det är bättre än allt annat.
Det är betydligt vanligare på Pratabas än att någon går in och skriver hur mycket bättre deras Fodera är än alla cheap-o-basar..

Du får naturligtvis tycka att det bara är träbitar, och att justering och mickar är det enda som skiljer en billig bas mot en dyr.
Jag håller inte alls med.

Ang. ekonomi är jag rätt övertygad om att jag tjänar mindre än de flesta här på forumet, får ut mindre pengar än mina arbetslösa polare som stämplar.
Har billån och amorteringar på hus.

Det är prioriteringar, och om man inte vill prioritera dyra bra grejer är det såklart helt ok.
Men det har ju blivit en hetsjakt på att allt ska vara så billigt som möjligt.
Man vill betala max 100 spänn för ett par strängar men bränner samtidigt 2000 spänn i månaden på öl/sprit.
Det är väl också ok förstås, men man kan inte komma och säga att det handlar om ekonomi om man väljer en billig bas och lägger pengarna på en flång ny bil, 14 plattor öl eller 100 vinylplattor.
Man måste ju få tycka att det är tråkigt att inte vilja bry sig mer om sin förmodade älskade hobby än att hela tiden sikta in sig på så billigt som möjligt.

Ang. Red Label så för mig är de i princip döda rätt ur paketet.
Jag har på riktigt inte testat sämre strängar.
Har haft basar i butiken som varit nya med nya Red Labels från fabrik och de är stendöda.
Har strängat upp nån beggad billig bas med nya Red Label för att det ska vara nya strängar på den när jag säljer, men fick byta till Daddarios eftersom RL lät sämre än de sunkiga Daddarios som satt på basen när jag bytte in den.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av saft »

fieldflower skrev: mån 06 apr 2020, 09:56 Jag tycker Tyskens egna för 55:-/4-set eller 100:-/5-set är helt ok.
Blir ju så billigt att man inte har mage att koka strängar...
Kör samma sen hundra år tillbaka snart. Gillar känslan av ”nya strängar”. Kan byta ofta utan dåligt samvete:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av Danne »

saft skrev: ons 08 apr 2020, 23:31
fieldflower skrev: mån 06 apr 2020, 09:56 Jag tycker Tyskens egna för 55:-/4-set eller 100:-/5-set är helt ok.
Blir ju så billigt att man inte har mage att koka strängar...
Kör samma sen hundra år tillbaka snart. Gillar känslan av ”nya strängar”. Kan byta ofta utan dåligt samvete:)
:mrgreen: Ja, ekonomiskt samvete är ju också samvete.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av lowfreq »

Är som sagt inte förvånad över hur en del resonerar, som t ex Hitman...
För somliga är själva glädjen/tjusningen/tillfredsställelsen/kicken - att de har köpt något som är grymt billigt.
För andra är glädjen/tjusningen/tillfredsställelsen/kicken - att de har köpt något som är fräckt, coolt och bra kvalitet.
Vi människor är olika.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av Geddan »

Var det det han skrev? Oki, då missförstod jag.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25729
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av fieldflower »

Ja, jag tyckte inte heller riktigt att det var det han skrev.
Och inte heller det som vi andra svarade.
Jättekonstigt det där med hur olika man kan uppfatta saker.

Från min vinkel ser det mer ut som att vissa i tråden tycker att "fräckt och coolt" till stor del måste associeras med en lite högre prislapp, dvs att man om man vill vara fräck och cool måste se ned på billiga lösningar oavsett om de kan vara bra eller ej.
Det är ju lite synd iom att om man är sådan kan man inte testa prylar för vad de är, utan prestigen sätter gränsen redan innan.
En Fender är alltid bättre än en Squier, redan otestat. En billig sträng KAN inte vara bra, oavsett ljudideal och annat för basisten.

Också lite underligt att de som skyr billiga saker öht skriver i en tråd som heter "Billiga strängar som fungerar?"
Det kanske finns andra trådar man kan skriva i om man inte är intresserad av att delta i ämnet...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Billiga strängar som fungerar?

Inlägg av blackparkas »

fieldflower skrev: tor 09 apr 2020, 09:02
Också lite underligt att de som skyr billiga saker öht skriver i en tråd som heter "Billiga strängar som fungerar?"
Det kanske finns andra trådar man kan skriva i om man inte är intresserad av att delta i ämnet...?
Jag trodde det här var Pratabas, men jag kanske missuppfattat och hamnat i nåt annat forum?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar