Har länge gått och funderat på hur jag kan och vill bygga om Epiphonen.
Detta blir mitt första projekt så jag har mycket att lära av er som är rutinerade och tänkte ta hjälp av er och tips och trix välkomnas.
Att arbeta med trä är jag hyfsad på så att fräsa för de nya mickarna borde jag lösa men jag är oduglig när det kommer till elektronik och hur kablar skall dras osv. Men det är lång väg innan det är dags att installera några mickar o annat.
Det här projektet kommer få ta tid. Dels pga just tillgänglig tid men även ekonomi. Har liksom en fru som också vill säga något om vart pengar skall gå osv och att då lägga ut alla pengar på en och samma gång är ingen bra idé. Hon blir mer förlåtande om det blir någon tusing lite då och då.

Men tanken är att någon gång innan året är slut så blir det något liknande.
Är en sucker för kombinationen Gult och Svart.
- Så gul med svart mekanik samt troligtvis någon svart stripe eller läcker figur.
- Det förhatliga 3-punktstallet som nu sitter på byts ut mot ett Babisch FCH 3 alternativt Hipshots ersättningsstall
- Stämskruvarna byts ut mot lättviktsversioner samt att det är tänkt en D-tuner.
- Hals mick byts ut till en EMG PX
- Stallmick byts ut till EMG MMTW
- Allt detta kryddas med en Darkglass Tone Capsule
Samt har man nu lagt en massa tid och pengar på denna bas så får det bli en plekning och en ordentlig justering av allt hos någon som är betydligt kunnigare än mig på att få iordning på en bas.
Som det kan gå när man feberdrömmer och har för lite att göra.

May the Force be with me.
Är det någon som har något av det jag tänker byta till liggandes och skräpa hemma så blir jag inte ledsen om man hör av sig.