Trilskande p-skydd!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Trilskande p-skydd!

Inlägg av kmo »

Det kritvita 3-lagers p-skyddet som sen ett tag tillbaka har suttit på min bandlösa skulle relicas lite. Har legat 2 dygn i bästa zoegas Mollbergs blandning, efter ett resultatlöst dygn tillfördes kaffesump, tepåse och lite snus. Fortfarande kritvitt, j-a allpartsplast! Ligger sen en timme tillbaka i ett jättebad gurkmeja, nu börjar det hända grejer!! Återkommer med bilder på resultat.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Har testat snus på min vita P-bas, men gurkmeja is da shit alltså?!
Måste testas!!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Börjar redan bli gult o fint!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
k*
Medlem
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 22:06
Ort: Malmö

Inlägg av k* »

Ha ha. Det här låter skoj!!! :lol:
Ett gourmé skydd...
//k*
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Undrar hur gult det blir om det får ligga över natten? Kanske kommer o lukta som en indisk restaurang...
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Det är lugnt, gurmeja är i det närmaste luktfritt.
Värre om man kör med curry. :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Ok... Ett tips till alla små relicare därute... Låt INTE p-skyddet ligga i nästan ett dygn.. Ett par timmar blir nog bra. Är nu stolt ägare till ett pippigult p-skydd! Får nog göra en tapetsering a la makten :dancy:
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

kmo skrev:Ok... Ett tips till alla små relicare därute... Låt INTE p-skyddet ligga i nästan ett dygn.. Ett par timmar blir nog bra. Är nu stolt ägare till ett pippigult p-skydd! Får nog göra en tapetsering a la makten :dancy:
hahaha :)

Bilder!

Men är det pippigult även om du slipar lite på ytan?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

kmo skrev:Ok... Ett tips till alla små relicare därute... Låt INTE p-skyddet ligga i nästan ett dygn.. Ett par timmar blir nog bra. Är nu stolt ägare till ett pippigult p-skydd!
Tackar för tipset!
Värre om man gör det med baskroppen. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

He-he.. Har gjort som Diesel förespråkade och slipat lite. Det blir... Udda kan man väl säga.. Får se om det kan tänkas gå att använda. Skulle vilja ha det att gå mer åt brunt, undrar vad man ska använda då? Kroppen är lite åt tobacco burst hållet. 2-tons, riktigt snygg! I värsta fall får jag väl ha det gamla tortoise, funkar i alla väder!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

kmo skrev:He-he.. Har gjort som Diesel förespråkade och slipat lite. Det blir... Udda kan man väl säga.. Får se om det kan tänkas gå att använda. Skulle vilja ha det att gå mer åt brunt, undrar vad man ska använda då? Kroppen är lite åt tobacco burst hållet. 2-tons, riktigt snygg! I värsta fall får jag väl ha det gamla tortoise, funkar i alla väder!!
Tobacco burst?! Då skulle du ju defenitivt köpa mitt P-skydd!
Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Geddy_Lee skrev:
kmo skrev:He-he.. Har gjort som Diesel förespråkade och slipat lite. Det blir... Udda kan man väl säga.. Får se om det kan tänkas gå att använda. Skulle vilja ha det att gå mer åt brunt, undrar vad man ska använda då? Kroppen är lite åt tobacco burst hållet. 2-tons, riktigt snygg! I värsta fall får jag väl ha det gamla tortoise, funkar i alla väder!!
Tobacco burst?! Då skulle du ju defenitivt köpa mitt P-skydd!
Bild
Väldigt likt det jag har, bara det att det suttit på sen jag köpte basen, typ -90. Skulle va kul med lite förnyelse, därav tanken med relic av ett vitt.
Men, men lutar väl åt på med det gamla, gör inte så mycket, den här är numera avbandad och används inte så ofta. Däremot är kroppen bland det snyggaste jag sett, börjar krackelera gott nu oxå :D
Skriv svar