Problem med Ric

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
jv
Medlem+
Inlägg: 536
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 17:30
Ort: Göteborg

Problem med Ric

Inlägg av jv »

Då jag förmodligen kommer att köpa min polares 4001 så har jag strängat om den och testat den och upptäckt att halsmicken inte funkar enskilt när jag använder rick o sound inputen.
Har plockat av p-skyddet och tittat men hittar inget UPPENBART fel.
Någon som har nåt tips?
Det översta läget på switchen kanske inte ska funka i Rick o sound?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Problem med Ric

Inlägg av anli »

jv skrev:Då jag förmodligen kommer att köpa min polares 4001 så har jag strängat om den och testat den och upptäckt att halsmicken inte funkar enskilt när jag använder rick o sound inputen.
Har plockat av p-skyddet och tittat men hittar inget UPPENBART fel.
Någon som har nåt tips?
Det översta läget på switchen kanske inte ska funka i Rick o sound?
Nä man kör rick-o-sound så kopplas mickar helt separat kanal med var sin volym och tonkontroll. Switchen fungerar som vanligt förutom att i mittläget så blandas inte mickarna utan de hålls isär.
Koppar man en vanlig monosladd i Rick-o-sound uttaget hör man bara stallmicken. Man måste ha en stereokabel som sedan går till var sin ingång/förstärkare om du skall få nån RICK-O-SOUND-NIRVANA!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
jv
Medlem+
Inlägg: 536
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 17:30
Ort: Göteborg

Inlägg av jv »

:oops:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

du är inte ensam om att undra över just det där... jag har också gjort det en gång..
jv
Medlem+
Inlägg: 536
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 17:30
Ort: Göteborg

Inlägg av jv »

Fan,skulle ha giggat med ricen igår men helt plötsligt så hade den en väldigt hög tomgång,verkar inte va nåt vanligt jordbrum heller för det låter även om jag mutar strängarna med handen,tur att jv'n alltid är startklar.
Får nog lämna ricen till min gitarrbyggarvän i dom djupa skogarna igen. :(
Skriv svar