plektrumskydd

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

plektrumskydd

Inlägg av boby »

skulle kunna tänka mig ett typ p-51 plektrumskydd på min mm sterling. tycker den ser lite naken ut.kunde vara rolig att klä den i nåt annat än mm s:runda. finns det nån som är bra på det. eller bra tips på material och mall.
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: plektrumskydd

Inlägg av boby »

funderar också på att göra den bandlös. pratat lite lätt med christian unicorn om att plana och lägga på ny greppbräda, skulle kunna bli grymt bra. man inser snabbt inte bara att christian är riktigt trevlig,utan också är en man som verligen vet vad han pratar om.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: plektrumskydd

Inlägg av funkys**t »

boby skrev:funderar också på att göra den bandlös. pratat lite lätt med christian unicorn om att plana och lägga på ny greppbräda, skulle kunna bli grymt bra. man inser snabbt inte bara att christian är riktigt trevlig,utan också är en man som verligen vet vad han pratar om.
Har gjort samma sak för många år sen med en Sting Ray med enastående resultat. Basen blev mycket jämnare och väldigt skön att spela på. Greppbräda av ebenholtz. Skickade den till Arne Arvidsson, men det var hans dåvarande kompanjon Ola som gjorde jobbet. Ca 1992 pratar vi om...

Tyvärr har jag inte kvar basen, jag saknar den grymt mycket!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar