Sida 1 av 1

Byta sadel på Warwick

Postat: tor 31 maj 2018, 10:10
av bjelkeman
Jag har en Warwick Corvette $$ 4a som jag tänkte stränga BEAD. Men då det sitter en mässingssadel på den så verkar det bättre att sätta i en ny sadel än att fila upp den. Men Warwick har en uppsjö av Just-A-Nut sadlar, så hur tar man reda på vad man ska beställa? Eller har de inga sadlar som är lämpliga?

https://shop.warwick.de/en/Parts+for+In ... asses/Nuts" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Byta sadel på Warwick

Postat: tor 31 maj 2018, 11:21
av Jellew
Med rätt verktyg bör det väl inte vara några problem att fila en mässingsadel?

Re: Byta sadel på Warwick

Postat: tor 31 maj 2018, 12:02
av bjelkeman
Jellew skrev:Med rätt verktyg bör det väl inte vara några problem att fila en mässingsadel?
Det blir så fult, gissar jag, min är svart. Jag hellre en sadel jag kan byta om det behövs. Är det ovanligt med BEAD Warwick? Trodde det var en av fördelarna med Warwick systemet, där det är lätt att justera och byta.

Re: Byta sadel på Warwick

Postat: fre 01 jun 2018, 16:56
av Jellew
bjelkeman skrev:
Jellew skrev:Med rätt verktyg bör det väl inte vara några problem att fila en mässingsadel?
Det blir så fult, gissar jag, min är svart. Jag hellre en sadel jag kan byta om det behövs. Är det ovanligt med BEAD Warwick? Trodde det var en av fördelarna med Warwick systemet, där det är lätt att justera och byta.
Ja det förstås. Skriv till dom och fråga, eller köp en i plast och fila ner den.

Re: Byta sadel på Warwick

Postat: fre 01 jun 2018, 17:33
av blackparkas
Är det mässingsadeln så hade jag köpt en ny skruv bara, eller 4 och filat upp dem.
Sen är det ju bara att byta tillbaka.
Fast inte sitter det ett sånt på en Corvette $$ kom jag på...
Ett sånt där med fyra individuellt justerbara skruvar, en per sträng...
Visste inte att det fanns svarta mässingssadlar original?

Tror inte alls det är särskilt ovanligt med BEAD på Warwick.
Köp den sadeln du tycker verkar vettigast och fila.