Smakråd

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Smakråd

Inlägg av imaster »

Hej Bullen!

Min följetång med basrenoveringen börjar nu närma sig sitt slut efter ~4 års uppehåll pga brist på, plats, tid, pengar, motivation, solsken, osv. Men nu tog det fart igen!

Jag har tömt två fina burkar färg från Spraycan.se över kroppen och klarlack på ingång men visionen av hur hela bygget skulle se ut har liksom gått förlorad över åren, så jag minns inte riktigt vad jag tänkte. Så nu behöver jag lite smakråd.


Bild

Så här ser delarna ut men jag kan inte bestämma mig för vad för pleka och mekanik jag ska ha. Från början var tanken svart allt men jag tycker nu att kroppen är lite för mörk för det och med tanke på att halsen är lite rödtonad tyckte min fru att jag skulle köra på vit eller tort pleka med guld-/mässingsmekanik. Det kommer sitta Nordstrand-puppor i hålen, EMG35-storlek, så de är ju rätt stora och svarta, men inget annat finns så alla möjligheter finns där.

Men jag vet inte, jag får inte upp nån snygg förhandsgranskning i huvudet. Har ni några förslag, tankar, tips?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Smakråd

Inlägg av BBQV »

Passar Tunderbirdmikar i hålen?
Krom är snyggare än svart plast och funkar till alla plektrumskydd.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Re: Smakråd

Inlägg av imaster »

BBQV skrev: fre 13 aug 2021, 08:14 Passar Tunderbirdmikar i hålen?
Krom är snyggare än svart plast och funkar till alla plektrumskydd.
Nordstrandarna kommer sitta där, de är speciellt inköpta för projektet så de får hänga med tills jag vet att det inte är så jag vill att det ska låta.

Krom är najs, men ska man ha tort, vit eller svart pleka till det?

NINJAEDIT: Det finns såklart andra plekalternativ också, ska man satsa på ett i trä som matchar halsen kanske?
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Smakråd

Inlägg av mrbaloo »

Kul att du kommer vidare med projektet. Vad tror du om att "photoshoppa" lite för att reda ut lite alternativ?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Re: Smakråd

Inlägg av imaster »

mrbaloo skrev: fre 13 aug 2021, 09:15 Kul att du kommer vidare med projektet. Vad tror du om att "photoshoppa" lite för att reda ut lite alternativ?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Det låter definitivt som nåt jag borde göra innan jag beställer saker, får kanske ta det när lacken är klar och jag kan montera tillbaka halsen. Men jag kände mig lite okreativ och idéslut igår när jag såg delarna ihop igår så jag tänkte att folk här har generellt bra idéer och mycket erfarenhet. Kanske knasiga idéer som jag inte tänkt på, etc.
Skriv svar