En testpilotsbas.

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
bt
Medlem+
Inlägg: 1283
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 14:19
Ort: Falun, Dalarna

En testpilotsbas.

Inlägg av bt »

Att modifiera sina instrument är för all del väldigt roligt, när det går bra. Iom att det ibland inte går så bra på första försöket så började jag snegla på min första elbas som legat i delar sen andra halvan av 90-talet. Det var ursprungligen en Belamy Electronic med en massa roliga effekter inbyggda, men kvaliten var dessvärre helt obefintlig så jag uppgraderade mig så fort jag fick råd.
Så, jag lät överhandsfräsen säga sitt, hittade ett verktygsuppsättningsystem på C.O. och tillverkade slädar för mickarna meddelst en 3D-skrivare. Voila, en testpilotsbas:

Bild

Flyttbara mickar och plats för en massa elektronik. Jag hade från början nån storslagen idé om ett snabbkopplingssystem där man skulle kunna köra både passiva och aktiva mickar + aktiv elektronik med hjälp av en switch, men insåg att jag antagligen kommer få riva ut och bygga om helt beroende på vad jag får för idéer. Den får fortsätta sitt liv i rent kaos helt enkelt.


bas
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: En testpilotsbas.

Inlägg av 200071 »

:tummenupp:
bt skrev: lör 26 feb 2022, 16:12 Att modifiera sina instrument är för all del väldigt roligt, när det går bra. Iom att det ibland inte går så bra på första försöket så började jag snegla på min första elbas som legat i delar sen andra halvan av 90-talet. Det var ursprungligen en Belamy Electronic med en massa roliga effekter inbyggda, men kvaliten var dessvärre helt obefintlig så jag uppgraderade mig så fort jag fick råd.
Så, jag lät överhandsfräsen säga sitt, hittade ett verktygsuppsättningsystem på C.O. och tillverkade slädar för mickarna meddelst en 3D-skrivare. Voila, en testpilotsbas:

Bild

Flyttbara mickar och plats för en massa elektronik. Jag hade från början nån storslagen idé om ett snabbkopplingssystem där man skulle kunna köra både passiva och aktiva mickar + aktiv elektronik med hjälp av en switch, men insåg att jag antagligen kommer få riva ut och bygga om helt beroende på vad jag får för idéer. Den får fortsätta sitt liv i rent kaos helt enkelt.


bas
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: En testpilotsbas.

Inlägg av mrbaloo »

Vad kul!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: En testpilotsbas.

Inlägg av BBQV »

Snyggt!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5429
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: En testpilotsbas.

Inlägg av bjelkeman »

Fränt
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4724
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: En testpilotsbas.

Inlägg av strummer »

tufft!
Kompressor, det är livet!
Skriv svar