Någon affär i Sverige som har Hipshot?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Någon affär i Sverige som har Hipshot?

Inlägg av Lelle B »

I mitt projekt att bygga om Epin börjar jag ju så sakteliga titta efter vart man kan få tag på pryttlarna jag vill ha på den.
Jag är en sån däringa konstig filur så jag vill helst gynna de som försöker försörja sig själva och sin familj här hemma än gynna något stort Tyskt bolag. Innebär det att jag får betala någon hundralapp extra så gör jag det med ett leende. Nu är min erfarenhet att det är inte så mycket billigare att köpa på nätet. Min Fender Nate Mendel köpte jag hos DLX för samma pris som hos Tysken, min Orange Bass Butler köpte jag billigare på Uppsala Musikverkstad osv.

Men när jag söker runt ser jag att det verkar svårt att hitta någon affär som säljer eller kan ta hem Hipshot stall. Skulle vilja få tag på ett till Epin längre fram. Samma gäller Hipshots "lätta" stämskruvar. Här inne finns säkert någon som har koll på någon liten lokal affär.
Det enda jag ser på nätet som svenska butiker har ifrån Hipshot är deras D-tuner.
Kan det vara så att samma affär även får tag på EMG:s Geezer P-mick, EMG MMHZ och Darkglass Tone Capsule så är det ju kanon. Då blir det ju en o samma att beställa ifrån och gynna istället för att behöva vända mig till de Tyska Nätaffärerna.
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Någon affär i Sverige som har Hipshot?

Inlägg av saft »

GMF
https://www.gmf.se/searchresults?pagesi ... ng=Hipshot

Dom verkar ha ultralite i alla fall. Stallet var det sämre med.
Senast redigerad av saft den tis 21 mar 2023, 20:56, redigerad totalt 2 gång.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Lelle B
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 maj 2018, 16:57
Ort: Stockholm

Re: Någon affär i Sverige som har Hipshot?

Inlägg av Lelle B »

Tack. Kan kolla med dem om de kan ta hem.
Gibson Thunderbird, Epiphone Thunderbird, Moddad Squier P/J, Mesa M9, Mesa 6x10,
Skriv svar