Koll: Replokal i Stockholmsområdet

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Koll: Replokal i Stockholmsområdet

Inlägg av Makten »

Jag och mitt kära band har tyvärr nyss blivit utslängda från vår replokal. Inte för att vi betett oss illa eller så, utan för att ägaren ämnar renovera den och sedan starta upp sitt gamla coverband och ha lokalen för sig själva. Så nu börjar det bli dags att kika efter nåt nytt.
Vår ekonomi är inte den bästa, men vi kräver heller inget annat än ett tomt utrymme där vi kan föra oväsen. Det bästa vore en tom lokal av något slag som vi kan inreda efter behov, men alla förslag är att beakta.

Just nu håller vi på med slutspurten av en inspelad platta med skivkontrakt och sånt, så det är inte så brådis med lokal, men jag tänkte kolla läget lite. Om vi får någon respons på plattan så lär vi börja giga rätt ofta, och då behöver vi förstås en lokal.

Lokalen kan egentligen ligga var som helst, bara den är nåbar med kommunala medel. Helst bör den också vara tillgänglig kvällstid, men inte nödvändigtvis alla dagar i veckan. Vi dricker gärna lite pilsner och jammar på helgkvällar till exempel, så nån "finlokal" med äkta mattor och sånt är nog inte aktuellt. :wink:

Nån som har några tips?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.