Blackparkas vs. Makten

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Låst
gäst

Inlägg av gäst »

Svarte_Jack skrev: Saker skrivna innan Star Wars är bullshit.
Men Black Sabbath och Deep Purple då?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Efterhandsedit: Ajdå... Fan nu dissar jag ju mina klassiska plattor. Öh. Jag editerar bort det där inlägget.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
Svarte_Jack skrev: Saker skrivna innan Star Wars är bullshit.
Men Black Sabbath och Deep Purple då?
Ja nu har han klivit i galen tunna igen den där Svarte jack...!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Geddy_Lee skrev:Bibeln likställer faktiskt homosexualitet med tidelag.
Det gör jag också, så länge djuret är med på saken. :roll: Jag fördömer varken homosexualitet eller tidelag, så länge ingen tar skada av det.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Geddy_Lee skrev:Bibeln likställer faktiskt homosexualitet med tidelag.
Det gör jag också, så länge djuret är med på saken. :roll: Jag fördömer varken homosexualitet eller tidelag, så länge ingen tar skada av det.
Då förutsätter jag att du i rimlighetens namn också likställer heterosexualitet med tidelag.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men allvarligt... Tidelag? Njaej... nå´nstans måste man väl kunna dra gränsen?!!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Ja, JAG liknar vare sig hetero- eller homosexualitet vid tidelag, jag säger bara att i rimlighetens namn så borde ju heterosexualitet räknas dit om homosexualitet skall göra det. Liknelsen homosexualitet-tidelag är Maktens förslag, jag ställer mig inte bakom det.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Ja, JAG liknar vare sig hetero- eller homosexualitet vid tidelag, jag säger bara att i rimlighetens namn så borde ju heterosexualitet räknas dit om homosexualitet skall göra det. Liknelsen homosexualitet-tidelag är Maktens förslag, jag ställer mig inte bakom det.
Nej, inte jag heller...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Hade jag orkat så skulle jag läst igenom hela denna tråd för att se alla fantastiska OT-gångar. Hur gick vi från Makten/Parkas-bråket via örhängen till tidelag egentligen? Underbart.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Hade jag orkat så skulle jag läst igenom hela denna tråd för att se alla fantastiska OT-gångar. Hur gick vi från Makten/Parkas-bråket via örhängen till tidelag egentligen? Underbart.
Haha!!
Ta dig tiden! Det kan det nästan vara värt...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
EA
Medlem+
Inlägg: 738
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 13:49

Inlägg av EA »

Johannes skrev:Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt. (3 Mos 18:22)
Vem vänder Hon sig till... en man eller en kvinna? :wink:
I live and I learn!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Då förutsätter jag att du i rimlighetens namn också likställer heterosexualitet med tidelag.
Nej. Sexuell attraktion har evolutionärt med reproduktion att göra. Att sätta på någon av eget kön eller annan art leder inte till några barn. Jag ser det precis som samma "fel", och jag bryr mig lika lite om dem, förutsatt att ingen tar skada.

Tillägg: Jag anar att svår moralpanik strax kommer att utbryta.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Då förutsätter jag att du i rimlighetens namn också likställer heterosexualitet med tidelag.
Nej. Sexuell attraktion har evolutionärt med reproduktion att göra. Att sätta på någon av eget kön eller annan art leder inte till några barn. Jag ser det precis som samma "fel", och jag bryr mig lika lite om dem, förutsatt att ingen tar skada.

Tillägg: Jag anar att svår moralpanik strax kommer att utbryta.
Då likställer du alltså masturbation och oralsex med tidelag också?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Reproduktion är en sak. Njutning en annan. Nån gång ibland sammanfaller de.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Då likställer du alltså masturbation och oralsex med tidelag också?
Nja, det är ju den sexuella läggningen jag syftar till.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Då likställer du alltså masturbation och oralsex med tidelag också?
Nja, det är ju den sexuella läggningen jag syftar till.
Edit: Tar bort det där. Har en känsla av att någon sitter och väntar på fighten men det kommer dessvärre inte att hända. Ha en fin dag, Makten. Försök att begränsa dig till att uttrycka dina åsikter på nätet, IRL skulle det nog resultera i ordentligt med spö förutsatt att du inte umgås i vit makt-kretsar.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Haha, vad fega ni är :D
Men det kanske är lika så bra...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Haha, vad fega ni är :D
Men det kanske är lika så bra...
"Hädanefter vill jag be er gripa in i tid och lägga locket på när ni ser att det börjar blossa upp...!"
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev:Haha, vad fega ni är :D
Men det kanske är lika så bra...
"Hädanefter vill jag be er gripa in i tid och lägga locket på när ni ser att det börjar blossa upp...!"
Ahaaaa!

På så vis!


Jag sitter inte och väntar på någon fight om det var mig du syftade på tidigare. Tänker INTE sitta och tjafsa om sexuell läggning etc. på ett basforum. Vissa saker tycker jag man bör kunna använda sunt förnuft till att rata.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:Reproduktion är en sak. Njutning en annan. Nån gång ibland sammanfaller de.
Hahaha, klockrent igen!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev: Edit: Tar bort det där. Har en känsla av att någon sitter och väntar på fighten men det kommer dessvärre inte att hända. Ha en fin dag, Makten. Försök att begränsa dig till att uttrycka dina åsikter på nätet, IRL skulle det nog resultera i ordentligt med spö förutsatt att du inte umgås i vit makt-kretsar.
Varför skulle det bli "fight"? Kan du inte acceptera att jag har en viss åsikt, eller vadå?

Jag tror för övrigt att du totalt missuppfattar mig. Jag anser att ingen ska lägga sig i vad någon annan har för sexuell läggning över huvud taget, så länge ingen utomstående kommer till skada. Det gäller pedofiler, homosexuella, heterosexuella, vad som helst. Det är ingen annans business om en person tänder på träd eller vad den har lust med.

Varför jag skulle få spö för att jag uppmuntrar frigjordhet kan jag inte förstå.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men Makten. Nu blir jag aningens mörkrädd.
Du tycker det är ok med pedofili, så länge barnet är med på noterna alltså?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Nu öppnas en burk mask, anar jag...
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Men Makten. Nu blir jag aningens mörkrädd.
Du tycker det är ok med pedofili, så länge barnet är med på noterna alltså?
Nej. Barn kan inte avgöra sitt eget bästa, och ska därför inte ha något med pedofiler att göra. Däremot anser jag det inte ett dugg konstigare att tända på barn än att tända på någon av samma kön som en själv. Det är givetvis inget man väljer. Olyckligtvis för de stackars pedofilerna får de finna sig i att aldrig utöva sin böjelse eftersom det skulle skada andra individer. Det stora flertalet håller sig nog borta från barn, precis som det stora flertalet heterosexuella (män) inte våldtar kvinnor.

Tillägg: Det är ganska vanligt att folk uttrycker riktigt obehagliga åsikter såsom att pedofiler ska dö och liknande. Man kan ju tycka att våldtäktsbenägna pedofiler ska dö, men det är en helt annan sak.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

I den här frågan är det no way in hell att jag kommer någonsin tycka som du.
Detta är var jag tycker: Pedofili är något sjukt. Det är något fel. Det är något som jag faktiskt tycker det ska vara ********** på.
Inte konstigare att tända på ett barn än en av sitt eget kön?
Det var det mest idiotiska jag hört sedan du tyckte det var "ok med tidelag så länge djuret är med på det", men utöver det, utanför pratabas så var det det mest idiotiska jag hört på åratal.

Men man kanske ska ha egna barn för att kunna sätta sig in i situationen tillräckligt.

Härmed är det slutdiskuterat med dig. Du behöver inte lägga ett inlägg till i någon tråd, någonstans på detta forum.
Jag vet att jag inte kan tala för alla här, och jag vet att du inte kommer lyda iaf, men det skiter jag i.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Låst