HUr snabbt lärde ni er Teen Town?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:Okej, då utgår jag från att du menar detta som personangrepp och anmäler det till moderatorn.
Redan gjort...För länge sen.
Användarvisningsbild
Scrotumbuffalo
Medlem
Inlägg: 217
Blev medlem: tis 07 apr 2009, 16:28
Ort: Linköping

Inlägg av Scrotumbuffalo »

Atlant skrev:
Scrotumbuffalo skrev:
Atlant skrev:
Scrotumbuffalo skrev:
Atlant skrev:
Cuba skrev:
shadowskimmer skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3XMsCYq65-E[/youtube]
Jag lägger av.... :oops:

Pfff....Lägg ner, stackars killen används ju som maskot.

Hur många av våra stora förebilder inom basvärlden har varit underbarn?
Jimmy Johnsson, Anthony Jackson, Michael Manring, Geddy Lee, Jaco, DiPiazza etc....Inga tioåringar son slappade inför publik.

Jag gillar inte när man kör maskotkonceptet med barn, påminner mig om filmen "Little miss Sunshine".
Så.....för att killen är reducerad till "maskot" av dig ska vi helt bortse från att han de facto är bättre än 90% av de vuxna basister jag har hört??'
Är det rentav så att han p.g.a. sin ålder inte har gjort sig "förtjänt" av uppmärksamheten??
Du verkar för övrigt vara skittråkig och überdryg i allmänhet.
Dina förebilder är imo också skittråkiga.
Tacka vet jag Lemmy Kilminster när som helst istället för übertråkiga snubbar som tar betalt för att öva skalor offentligt.

Hur fan kan man vara SÅ ute o simmandes?

1) Vadå vi?...Är jag din guru för att jag ger min åsikt? Du får tro vad du vill. Tro mig. Han är fortfarande maskot.
2) Spelar bättre än 90% av de vuxna basister du hört? Vilka basister hör du egentligen? Sid Vicious o Lenny?
3) Om mina förebilder är tråkiga så kan jag lugnt och utan problem påstå med samma säkerhet som du påstår att de e tråkiga....Att du är en ignorant angående mitt instrument.
4) Om du tror att dessa basister får betalt för att öva skalor live och att Lemmy är bättre (För roligare e han ju, clowner e ju också roliga)...Då tror jag att du har seriösa problem och fattar inte vad du gör i ett bas-forum.

Du borde bannas för häderi.
Du har inte funderat på att rycka i den lite ???
Ska vara lugnande har jag hört.....

1/ Du får ha vilka maskots du vill....-med din taskiga översittarattityd kan du aldrig bli någons guru....vad det gäller "tro mig" lär det inte hända.

2/ Hmmm....vet inte om Sid var basist egentligen, men han drog ju upp linjerna för attityd hos punkbasister, RESPEKT!!...LENNY var väl med i Möss och människor? Vad jag har hört för basister? Är det egentligen relevant? Men för din skull kan jag pruta till 75% då.....jag har trots allt spelat musik sedan -73...och tro MIG...alla basister har inte varit bättre än tioåringen som du kallar "maskot".

3/ Japp, någon form av ignorans besitter jag faktiskt, helt sant. Att jag ignorerar just DITT instrument beror på att jag har fler än dig, och jag förtjänar dem...vartenda ett av dem, eftersom jag har arbetat hårt för att ha råd med min hobby. Om det var just bas du menade specifikt kan jag upplysa dig om att det instrumentet inte är avsett endast för dig.(Även om du tycks tro det av tidigare inlägg att döma)

4/ Japp, de får betalt fast de är skittråkiga, jag är övertygad om det. Clowner ÄR roliga, Lemmy är skitkul! Du är fortfarande skittråkig/pompös/pretentiös. Förstår du inte vad jag gör här??
Är det ett problem? Jag har inga problem med vad du förstår eller inte. Jag kanske är här för enbart att titta på bilderna och reta úpp dig efter behag, det spelar egentligen ingen roll, det är helt enkelt inte ditt bekymmer....även om du tycks tro det.

För övrigt:
Vad det gäller häderi är jag övertygad agnostiker och struntar därför helt i personer som anser sig ha rätt till egna korståg. Dessutom kan jag stå för mina egna åsikter och musiksmak utan att regga mer än ett konto.
Det du, Intoyourarse/Atlant eller vad du vill bli kallad.

Puss // Tony
Ojojoj.....Det måste ha gjort riktigt ont!
Jepp, kommer somna med tummen i mun, hopkrupen i fosterställning :D
Men det ordnar sig nog ska du se, grabben....
Duesenberg D-bass, Peavey Fury, Höfner skinnbanjo, Texas Jazz, Fender studiobass 200 , Acoustic 370, Orange AD200 Mk3, Fender Jazz-japan

Gubbe +40/gitarrist och basamatör, jobbar på att bli basgud!!
http://www.myspace.com/562875783
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Att få initialerna i TheBassIsOutThere till TDHP kräver en extra hög intelligens...


Atlant: Gör vad du måste...vi ses där ute...
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Atlant skrev:
Cuba skrev:
shadowskimmer skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3XMsCYq65-E[/youtube]
Jag lägger av.... :oops:

Pfff....Lägg ner, stackars killen används ju som maskot.

Hur många av våra stora förebilder inom basvärlden har varit underbarn?
Jimmy Johnsson, Anthony Jackson, Michael Manring, Geddy Lee, Jaco, DiPiazza etc....Inga tioåringar son slappade inför publik.

Jag gillar inte när man kör maskotkonceptet med barn, påminner mig om filmen "Little miss Sunshine".
Men killen är så liten och är redan så duktig på bas? Är det dåligt? Är det fel?

Det är ju jättekul!
gäst

Inlägg av gäst »

Roland skrev:Att få initialerna i TheBassIsOutThere till TDHP kräver en extra hög intelligens...


Atlant: Gör vad du måste...vi ses där ute...

Jag tror inte det.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag får ingen riktig ordning på det där med feg, vilket buggar mig.
Det är väl inte JAG som inte vågar besvara anklagelser till höger och vänster? Men det är väl som det är.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:Jag får ingen riktig ordning på det där med feg, vilket buggar mig.
Det är väl inte JAG som inte vågar besvara anklagelser till höger och vänster? Men det är väl som det är.
Altt är klart och tydligt och jag är inte din lärare. Förstår du inte så orkar jag faktiskt inte sitta och förklara saker gång på gång.

Det enda jag kan säga är att vi gick diskutionen runt. Ett helt varv alltså.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Detta förtjänar att publiceras här också:


http://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity


Narcissistic criteria for grandiosity

The grandiosity section of the Diagnostic Interview for Narcissism (DIN) (Second edition) is as follows:[3]

1. The person exaggerates talents, capacity and achievements in an unrealistic way.
2. The person believes in her/his invulnerability or does not recognise his/her limitations.
3. The person has grandiose fantasies.
4. The person believes that he/she does not need other people.
5. The person regards himself/herself as unique or special when compared to other people.
6. The person regards himself/herself as generally superior to other people.
7. The person behaves self-centeredly and/or self-referentially.
8. The person appears or behaves in a boastful or pretentious way.
Stallet liknar mest ett veteflak.
gäst

Inlägg av gäst »

bootsy skrev:Detta förtjänar att publiceras här också:


http://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity


Narcissistic criteria for grandiosity

The grandiosity section of the Diagnostic Interview for Narcissism (DIN) (Second edition) is as follows:[3]

1. The person exaggerates talents, capacity and achievements in an unrealistic way.
2. The person believes in her/his invulnerability or does not recognise his/her limitations.
3. The person has grandiose fantasies.
4. The person believes that he/she does not need other people.
5. The person regards himself/herself as unique or special when compared to other people.
6. The person regards himself/herself as generally superior to other people.
7. The person behaves self-centeredly and/or self-referentially.
8. The person appears or behaves in a boastful or pretentious way.

Som sagt. Det stämmer(För det mesta, inte allt)....Men hur kan du bevisa att det är fel att vara så?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Atlant skrev:
bootsy skrev:Detta förtjänar att publiceras här också:


http://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity


Narcissistic criteria for grandiosity

The grandiosity section of the Diagnostic Interview for Narcissism (DIN) (Second edition) is as follows:[3]

1. The person exaggerates talents, capacity and achievements in an unrealistic way.
2. The person believes in her/his invulnerability or does not recognise his/her limitations.
3. The person has grandiose fantasies.
4. The person believes that he/she does not need other people.
5. The person regards himself/herself as unique or special when compared to other people.
6. The person regards himself/herself as generally superior to other people.
7. The person behaves self-centeredly and/or self-referentially.
8. The person appears or behaves in a boastful or pretentious way.

Som sagt. Det stämmer(För det mesta, inte allt)....Men hur kan du bevisa att det är fel att vara så?
Det är inte fel, det är sjukligt.
Stallet liknar mest ett veteflak.
gäst

Inlägg av gäst »

bootsy skrev:
Atlant skrev:
bootsy skrev:Detta förtjänar att publiceras här också:


http://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity


Narcissistic criteria for grandiosity

The grandiosity section of the Diagnostic Interview for Narcissism (DIN) (Second edition) is as follows:[3]

1. The person exaggerates talents, capacity and achievements in an unrealistic way.
2. The person believes in her/his invulnerability or does not recognise his/her limitations.
3. The person has grandiose fantasies.
4. The person believes that he/she does not need other people.
5. The person regards himself/herself as unique or special when compared to other people.
6. The person regards himself/herself as generally superior to other people.
7. The person behaves self-centeredly and/or self-referentially.
8. The person appears or behaves in a boastful or pretentious way.

Som sagt. Det stämmer(För det mesta, inte allt)....Men hur kan du bevisa att det är fel att vara så?
Det är inte fel, det är sjukligt.
Sjukligt är bra, om det innebär att inte vara som snittet, snittet anser allt det annorlunda vara fel eller sjukt. Många stora män och kvinnor längs historien har ansetts vara "Sjuka" enligt de som inte förstår.

Du har fortfarande inte svarat på frågan.

Bevisa på vilket sätt det är fel att tro och känna så.

(Speciellt här i forumet)
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Att vara en självgod tölp med överdriven självsäkerhet som sätter sig över alla andra, vad är nu felet med det..?

Jag vet faktiskt inte, men jag tycker faen inte att det är bra iallafall.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Atlant skrev:
bootsy skrev:
Atlant skrev:
bootsy skrev:Detta förtjänar att publiceras här också:


http://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity


Narcissistic criteria for grandiosity

The grandiosity section of the Diagnostic Interview for Narcissism (DIN) (Second edition) is as follows:[3]

1. The person exaggerates talents, capacity and achievements in an unrealistic way.
2. The person believes in her/his invulnerability or does not recognise his/her limitations.
3. The person has grandiose fantasies.
4. The person believes that he/she does not need other people.
5. The person regards himself/herself as unique or special when compared to other people.
6. The person regards himself/herself as generally superior to other people.
7. The person behaves self-centeredly and/or self-referentially.
8. The person appears or behaves in a boastful or pretentious way.

Som sagt. Det stämmer(För det mesta, inte allt)....Men hur kan du bevisa att det är fel att vara så?
Det är inte fel, det är sjukligt.
Sjukligt är bra, om det innebär att inte vara som snittet, snittet anser allt det annorlunda vara fel eller sjukt. Många stora män och kvinnor längs historien har ansetts vara "Sjuka" enligt de som inte förstår.

Du har fortfarande inte svarat på frågan.

Bevisa på vilket sätt det är fel att tro och känna så.

(Speciellt här i forumet)
Oj, jag hade missat att du svarade här.

Det är alltså sjukt i bemärkelsen att det är en diagnos som en psykiatriker ställer på dig. Det är ett kliniskt sjukdomstillstånd. Det är alltså inte up for discussion om det är bra eller dåligt, rätt eller fel. Det är ett konstaterat tecken på en störning.
Om du känner igen dig i symptomen tycker jag att du på fullaste allvar ska söka hjälp.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Skriv svar