Ny Dirty Loops video - bassolo

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

bootsy skrev: Och där kan man läsa att det är Andreas Carlsson som representerar dem.
..och även att det inte är autotunad eller melodynead sång.. (!) DET är grymt imponerande om det är sant.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

bootsy skrev:
BB3000S skrev:www.dirty-loops.com
Hade missat att dom nu har en hemsida, men där bekräftas att dom håller på att spela in en skiva med eget material. Yeah!! :tummenupp: :D
Och där kan man läsa att det är Andreas Carlsson som representerar dem.
Coolt!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

mikkejohansson skrev:Jag blir skitimpad av att folk kan springa 100m jättefort men köper inga biljetter till sommar-OS för det.
Tack Mikke! Där sätter du fingret på det!
Tycker hela diskussionen är löjlig. Bara för att man inte tilltalas av musiken, så är man teknikfientlig och småsint bakåtsträvare?

Det är ju absurt! Jag inser att de är skickliga musiker. Men jag tycker att det är tråkigt att lyssna på. Måste jag tycka om musiken bara för att de är skickliga?
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Hope skrev:Herregud, ni pratar om "musikermusik" och "tråkigt" osv... Om ni la en fjärdedel av all tid ni sitter här och diskuterar "det perfekta soundet" på att öva lite bas så kanske ni åtminstone skulle kunna ha självförtroende nog att bara jubla och hurra för att det finns så fantastiskt begåvade och drivna unga basister HÄR i vårt lilla land!! Eller förresten fortsätt att diskutera huruvida en Rick från '76 låter bättre än nån töntig Lakland eller vad det nu är ni håller på med....... Åh.....
Ha ha ha! Underbart inlägg! Helrätt! :tummenupp: :D
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Nick skrev:Måste jag tycka om musiken bara för att de är skickliga?
Ja?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6at4jSG3cUc[/youtube]
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Obs: jag är också otroligt impad av alla "looparna"! Framförallt hur sångaren och basisten håller groovet under solot! Kalas!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

macahan skrev:
edvin skrev:
macahan skrev:Men alltså.. När blir det bra? Nu har jag lyssnat igen och jag måste ju missa nåt?
jag tycker du är jävligt arrogant och attention whore:ig här macahan. Om du inte tycker det låter bra så kan du väl hålla käften? vem som helst förstår ju att du inte är ute efter något svar.
Eller så är det du som är en arrogant röv och istället för att bara försöka förklara vad det är som är grymt bra i klippet skriver såna här bajskommentarer. Tack för den.

Att du sedan förklarar vad du tycker är bra är lixom som bortblåst tack vare idiot-attityden ovan.
vad är det som är arrogant av mig? För det första så tror jag starkt på att man ska bilda sig sin egen åsikt kring allting. Många berättar vad som personligen får en att gilla musiken i den här tråden, och jag tror att om man inte gillar musiken så kan inte någons personliga åsikter göra låten bra helt plötsligt.
Av dig, macahan, så tolkade jag det som att du inte ställde en seriös fråga utan snarare var ute efter att vara dryg. Ifall du ville ha ett ärligt svar så ber jag om ursäkt och hänvisar till det jag skrivit tidigare i detta inlägg.
Jag tycker att det är onödiga inlägg med alla som skriver "det är dåligt" i en tråd som denna då det är jävligt långt ifrån konstruktivt utan snarare destruktivt. Om man inte har någon klar kritik kring musiken så finns det väl ingen på denna jord som får ut någonting bra av att läsa eller skriva "det är dåligt" utan för att det ska vara värt något så måste man kunna motivera, annars tycker jag att man kan vara tyst.
grejor
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jag tycker att dom är otroligt bra. Coverband för musiker, på något sätt. Vore kul om dom satte klorna i "Sweet home Alabama". Hade ju kunnat sluta precis hur som helst. Stort plus för att dom faktiskt ser ut att ha kul när dom lirar. Inga navelskådare precis.

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Det blir alltid stor humor när nån dissar nåt nån annan hävdar är per definition bra. "Du tycker fel" når helt nya nivåer! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Det blir alltid stor humor när nån dissar nåt nån annan hävdar är per definition bra. "Du tycker fel" når helt nya nivåer! :wink:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga och då blir det lite som att en redaktör skickar Dan Backman som recensent till en Leonard Cohen-konsert. Det blir bara skit av allt ihop.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jan Hellman skrev:
TDHP skrev:Det blir alltid stor humor när nån dissar nåt nån annan hävdar är per definition bra. "Du tycker fel" når helt nya nivåer! :wink:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga och då blir det lite som att en redaktör skickar Dan Backman som recensent till en Leonard Cohen-konsert. Det blir bara skit av allt ihop.
Som sagt... :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

DL-sångaren är väl auto tune personifierad.
Var tydligen hamn som dubblade Dannys sång i Mellon i våras.
När Danny skulle klara det själv på Allsången vet vi ju hur det gick.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Undrar om basisten är PB:are? :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

TDHP skrev:Undrar om basisten är PB:are? :D
Han sitter nog hemma och övar istället för att lägga all tid på att diskutera om en rick 76 är bättre än en... osv.
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

bootsy skrev:Jag börjar fundera på om det inte är just detta de är ute efter. En jävla diskussion bland andra musiker. Provocerade gubbrockare och avundsjuka ungdomar.
jag funderade på det och det kan verkligen stämma! speciellt vissa bassolon känns ju jävligt parodiska.
grejor
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
Joru! Det ska du snart få veta! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

Den musik som genom åren starkast gripit tag i mig är den då jag känner att den del jag förstår bara är en liten del av den hisnande stora helheten.
Missförstå mig rätt. Jag menar inte at musiken behöver vara svår för det. Mer en känsla av att jag aldrig upplevt musik från det perspektivet tidigare.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
Man har ju ofta en förståelse för musik man gillar eller på något annat sätt vill relatera sig med. Så är det för mig i alla fall.

//J
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Nick skrev:
mikkejohansson skrev:Jag blir skitimpad av att folk kan springa 100m jättefort men köper inga biljetter till sommar-OS för det.
Tack Mikke! Där sätter du fingret på det!
Tycker hela diskussionen är löjlig. Bara för att man inte tilltalas av musiken, så är man teknikfientlig och småsint bakåtsträvare?

Det är ju absurt! Jag inser att de är skickliga musiker. Men jag tycker att det är tråkigt att lyssna på. Måste jag tycka om musiken bara för att de är skickliga?
+ på Nick o Mikke, det är skickligt men inte min kopp te riktigt.. Tror faktiskt att de skulle vinna på att kliva bak några steg..och det är väl så det blir om ett skivbolag vill nå kommersiell framgång med dem.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Klippet i första posten berör mig inte särskilt, däremot är jag grymt imponerad av hur väl de behärskar sina instrument samt framför allt hur tight allt sitter. Dom borde väl eg heta Clean Loops? ;) Detta är inte en dissning btw.

Ser verkligen fram emot deras platta med egna låtar!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

Hope skrev:gå in på min hemsida
Jag gjorde det och såg att du är från Kalmar, Onkel Kånkels hemstad. Grymt!
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Grafen skrev:
Hope skrev:gå in på min hemsida
Jag gjorde det och såg att du är från Kalmar, Onkel Kånkels hemstad. Grymt!
Och Ragnarök.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev:
f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
Man har ju ofta en förståelse för musik man gillar eller på något annat sätt vill relatera sig med. Så är det för mig i alla fall.

//J
?? Så om du inte gillar Jinglarna på Bingolotto så beror det på att du inte "förstår" dom?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

rr

Inlägg av allan »

mm
Senast redigerad av allan den tor 01 mar 2012, 18:09, redigerad totalt 1 gånger.
Låst