Ny Dirty Loops video - bassolo

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
Man har ju ofta en förståelse för musik man gillar eller på något annat sätt vill relatera sig med. Så är det för mig i alla fall.

//J
?? Så om du inte gillar Jinglarna på Bingolotto så beror det på att du inte "förstår" dom?
Har aldrig kollat Bingolotto men det finns jinglar som jag tycker är bra och det tror jag säkert beror på att jag har en förståelse för vad jingelmakaren vill förmedla.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jeeeez....
Det handlar om PERSONLIG TYCK OCH SMAK!!!! Hur svårt kan det vara att haja det? Att haja att det är ok att inte tyvcka om A men att tycka om B och vice versa.
Att folk tar så illa vid sej av att ngn yttrar ogillande bara för att ngn musiker ligger i spelskicklighetens framkant tycker jag är helt förbluffanmde. Hur kan man ta det personligt?!?!

PERSONLIGEN , vilket det alltid är när jag uttalar mej om ngt, så tycke rjag att dirty loops är rätt så roliga.
Grymma på att lira, givetvis, och jag tycker att det är ghjort med en sån lätthet och med så mycket flin att det funkar för mej en kort stund men jag har full förståelse för att folk kan tycka att det är lika intressant som torkad smulad yak-pung.
Är det så HEMSKT att ngn kan tycka att det är kass?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev:
f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
Man har ju ofta en förståelse för musik man gillar eller på något annat sätt vill relatera sig med. Så är det för mig i alla fall.

//J
?? Så om du inte gillar Jinglarna på Bingolotto så beror det på att du inte "förstår" dom?
Har aldrig kollat Bingolotto men det finns jinglar som jag tycker är bra och det tror jag säkert beror på att jag har en förståelse för vad jingelmakaren vill förmedla.
Ah, då måste det vara fel på mej som förstår vad jingelmakaren vill uppnå och ändå tycker att det är kass.....
Väldigt von oben att hävda att ngn som inte gillar sportmusik "inte förstår" den...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
allan
Medlem+
Inlägg: 790
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:16
Ort: Göteborg

Ja det är det!

Inlägg av allan »

Typ:
Senast redigerad av allan den tor 01 mar 2012, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

man får alltå inte uttrycka ogillande öht? eller är det bara vissa sajker som e ok att ha svårt för?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

f-bass skrev:Är det så HEMSKT att ngn kan tycka att det är kass?
givetvis inte, men finns det någon poäng med att skrika ut det om man inte har något konstruktivt invävt?
grejor
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

edvin skrev:
f-bass skrev:Är det så HEMSKT att ngn kan tycka att det är kass?
givetvis inte, men finns det någon poäng med att skrika ut det om man inte har något konstruktivt invävt?
Vem har skrikt att de tycker att det är kasst?
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Köp en mac!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

edvin skrev:
f-bass skrev:Är det så HEMSKT att ngn kan tycka att det är kass?
givetvis inte, men finns det någon poäng med att skrika ut det om man inte har något konstruktivt invävt?
Ibland kan det ha en stor poäng....tex att reta skiten ur Parkas genom att hävda att Metallica är kassa! ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

macahan skrev:Köp en mac!
'
Hur många måste jag ha?!?!?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

f-bass skrev:Jeeeez....
Det handlar om PERSONLIG TYCK OCH SMAK!!!! Hur svårt kan det vara att haja det? Att haja att det är ok att inte tyvcka om A men att tycka om B och vice versa.
Att folk tar så illa vid sej av att ngn yttrar ogillande bara för att ngn musiker ligger i spelskicklighetens framkant tycker jag är helt förbluffanmde. Hur kan man ta det personligt?!?!

PERSONLIGEN , vilket det alltid är när jag uttalar mej om ngt, så tycke rjag att dirty loops är rätt så roliga.
Grymma på att lira, givetvis, och jag tycker att det är ghjort med en sån lätthet och med så mycket flin att det funkar för mej en kort stund men jag har full förståelse för att folk kan tycka att det är lika intressant som torkad smulad yak-pung.
Är det så HEMSKT att ngn kan tycka att det är kass?
Huvudet på spiken.
Håkan Hellström är en briljant sångare enligt vissa, men låter som en plågad utvecklingsstörd schimpans enligt andra. Vem har rätt?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Ordningsfråga: Var det bara de som tyckte att det var dåligt eller även de som visserligen tyckte att det var skickligt men tråkigt som skulle sätta sig och öva på basen istället för att hänga här på forumet ??

Måste planera kvällen...har tyvärr ingen bas med mig heller men det får bli keyboard då...
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Jag tycker att de flesta kommentarer har varit positiva.
Janne

Inlägg av Janne »

bootsy skrev:
Håkan Hellström är en briljant sångare enligt vissa, men låter som en plågad utvecklingsstörd schimpans enligt andra. Vem har rätt?
Dom som tycker att han låter som en utvecklingstörd schimpans såklart. Så, nu är i varje fall det löst ;)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

bootsy skrev:
f-bass skrev:Jeeeez....
Det handlar om PERSONLIG TYCK OCH SMAK!!!! Hur svårt kan det vara att haja det? Att haja att det är ok att inte tyvcka om A men att tycka om B och vice versa.
Att folk tar så illa vid sej av att ngn yttrar ogillande bara för att ngn musiker ligger i spelskicklighetens framkant tycker jag är helt förbluffanmde. Hur kan man ta det personligt?!?!

PERSONLIGEN , vilket det alltid är när jag uttalar mej om ngt, så tycke rjag att dirty loops är rätt så roliga.
Grymma på att lira, givetvis, och jag tycker att det är ghjort med en sån lätthet och med så mycket flin att det funkar för mej en kort stund men jag har full förståelse för att folk kan tycka att det är lika intressant som torkad smulad yak-pung.
Är det så HEMSKT att ngn kan tycka att det är kass?
Huvudet på spiken.
Håkan Hellström är en briljant sångare enligt vissa, men låter som en plågad utvecklingsstörd schimpans enligt andra. Vem har rätt?
+1
Tycke och smak, tänk vad tråkigt det skulle vara om allt var grått.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

f-bass skrev:
macahan skrev:Köp en mac!
'
Hur många måste jag ha?!?!?
Köp en till mac.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

joachime skrev:
f-bass skrev:
macahan skrev:Köp en mac!
'
Hur många måste jag ha?!?!?
Köp en till mac.
Har 5 st plus 3 iphones... Way 2 many redan!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Som sagt, STOR humor! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Grymt bassolo!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
f-bass skrev:
Jan Hellman skrev:
Dissandet grundar sig nästan alltid i att man inte förstår konsten/musiken/artisten i fråga
BS.....eller menar du att all musik man "förstår" är bra? Vad är då att "förstå" en musik?
Man har ju ofta en förståelse för musik man gillar eller på något annat sätt vill relatera sig med. Så är det för mig i alla fall.

//J
?? Så om du inte gillar Jinglarna på Bingolotto så beror det på att du inte "förstår" dom?
Har aldrig kollat Bingolotto men det finns jinglar som jag tycker är bra och det tror jag säkert beror på att jag har en förståelse för vad jingelmakaren vill förmedla.
Ah, då måste det vara fel på mej som förstår vad jingelmakaren vill uppnå och ändå tycker att det är kass.....
Väldigt von oben att hävda att ngn som inte gillar sportmusik "inte förstår" den...
Ha ha ha. Kör hårt Figge. Tyck vad du vill. Jag bryr mig inte. God jul på dig.

//J
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6801
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Janne skrev:
bootsy skrev:
Håkan Hellström är en briljant sångare enligt vissa, men låter som en plågad utvecklingsstörd schimpans enligt andra. Vem har rätt?
Dom som tycker att han låter som en utvecklingstörd schimpans såklart. Så, nu är i varje fall det löst ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yGGzJLqcHDw[/youtube]
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5327
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Hav förtröstan, ingen behöver bestämma vad som är dålig eller bra musik längre. Det gör en matematisk formel: http://www.scoreahit.com/

Läs även kortversionen av storyn: http://www.nyteknik.se/popular_teknik/t ... 372999.ece

;-)

/MrBaloo - som i alla fall tycker att DL är grymma musiker
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jag tyckte också att de var enormt tråkiga, enformiga och lät likadant hela tiden. Sen kom jag på att det var för att jag hade sett samma två klipp tusen gånger i olika sammanhang :D Kollade runt på de få andra klipp som finns nu och jag tycker inte att det var något tråkigt med det. Tvärtom tycker jag att deras olika covers skiljer sig en hel del från varandra, på ett bra sätt som passar originallåtarna. Men visst förstår jag att det kan låta tråkigt och enformigt i någon annans öron!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Janne skrev:
bootsy skrev:
Håkan Hellström är en briljant sångare enligt vissa, men låter som en plågad utvecklingsstörd schimpans enligt andra. Vem har rätt?
Dom som tycker att han låter som en utvecklingstörd schimpans såklart. Så, nu är i varje fall det löst ;)
Haha! Fy fasen va rätt du har!!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

vad har han för bas?
grejor
Låst