Tele/adresslista?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
dereborn

Tele/adresslista?

Inlägg av dereborn »

Vad säger ni om att göra en lista med adresser/telefonnummer till oss här på forumet? Kan vara en grym livlina när basen/riggen/strängarna pajar två timmar innan gig en sen lördagkväll i knäckebröhult... Eller om man bara vill bjuda in nån till ett gig eller en efterfest?

Full förståelse o respekt om folk inte vill lämna ut sej, men någon kanske tycker det är en bra idé?

OM så är fallet, kan webmaster organisera det på nåt bra sätt?
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Riktigt bra idé
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
dereborn

Inlägg av dereborn »

Kul! Hoppas fler tycker likadant!
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Man kan ju fixa det så att listan endast kan ses av registrerade och inloggade medlemmar.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
dereborn

Inlägg av dereborn »

Ja, det är väl en bra idé!?
dereborn

Inlägg av dereborn »

Såg just att den här tråden kanske borde ligga under Övrigt / synpunkter o idéer... Kan man flytta den?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Kan ju va bra.
Men man vill ju inte att ens adress eller nåt sån kommer ut så att man helt plötsligt får oväntat besök i hemmet. Eller ja där man har sina älsklingar "basar"...

Lite därför jag INTE skrivit in mig på medlems presentationen ännu...
Sorry grabbs kanske e lite mesig där men man har ju en del kronor i instrument. :oops:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

marcbass skrev:Kan ju va bra.
Men man vill ju inte att ens adress eller nåt sån kommer ut så att man helt plötsligt får oväntat besök i hemmet. Eller ja där man har sina älsklingar "basar"...

Lite därför jag INTE skrivit in mig på medlems presentationen ännu...
Sorry grabbs kanske e lite mesig där men man har ju en del kronor i instrument. :oops:
Marcbass, jag tycker inte det är mesigt, snarare smart och genomtänkt. Låt en privat adress vara privat. Det hindrar inte oss att kommunicera via pm. Sorry Dereborn, jag vet att du menar bara väl, men frågan är hur villig man är att låna ut sina prylar till någon man inte känner personligen? Jag är inte det iallafall.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag förstår helt och fullt Marcbass och Califens tankar. Men eftersom mitt telefonnummer inte är allt för svårt att hitta så vill jag säga att jag hemskt gärna försöker hjälpa till om det är något basrelaterat jag kan hjälpa er som är registrerade här på forumet med.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Tycker det är en super idé men jag håller med om att den bara borde vara synlig för medlemar vilket jag även tycker medlemspresentationen borde vara. :)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
dereborn

Inlägg av dereborn »

Absolut!

Jag menar inte att vi ska lägga ut allt om oss själva offentligt och lova varandra att "allt mitt e ditt" bara för att vi e reggade på samma forum.

- men...

En geografisk "Hint" (typ landskap/stad) och ett mobilnummer kan ju vara allt som behövs om man behöver få KÖPA en A-sträng, en säkring, ett plektrum, en kort telekabel eller nåt annat obtydligt men livsviktigt.

Just när musikaffärerna är stängda och PA-firman säger "avetnte"...

DET var min tanke.

Full respekt till er som känner annorlunda.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Jag är på den här idéen! Min info står i min bandpresentation (var jag bor och mitt namn), lägger inte ut mitt telefonnummer dock, men eniro.se brukar vara till stor hjälp för sånt :wink:
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Precis som Frecko säger kan man ju vara tydlig nog i sin profil så att det går enkelt att hitta en. Problemet är att jag har en namne på min lilla, lilla gata :)

Ska skriva nåt tydligt i profieln i alla fall...
Användarvisningsbild
Bazz
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 10:10
Ort: Borås

Inlägg av Bazz »

Tycker det är en jävligt bra ide, sedan kan man printa ut den och ha den i gigbagen under "panik"... ja e med *L*
Bas stompare i

---Barrelhouse---
---Double Comfort---
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

låna ut sina grejer? vill man låna ut sin flickvän till nån annan?! no way...

däremot är det ju trevligt om man kan ringa nån i trakten för en kopp mjölk eller bjuda in till gig, men jag tror faktiskt inte att nån av oss kommer att hålla reda på vem som är vem och vart de bor i landet när man ska iväg och gigga och stressa.
har jag ett gig så postar jag gärna det på forum, finns nån i det området som vill träffa en så kan man ju meddela varann och lösa nummer via PM i så fall!

idén var iofs god... men nja...
dereborn

Inlägg av dereborn »

Återigen.... MIN tanke var aldrig att någon skulle tvingas låna ut sin ögonsten eller förbinda sej att hjälpa till med vad som helst när som helst...

MEN

- som tidigare sagts -

OM man sitter i skiten o har sumpat en sträng/ett rör/en kabel/en distbox eller vad f-n det nu kan vara, allt är stängt o.s.v.

...så kan det ju vara fiffigt att ha lite nummer till likasinnade!- och det lär ju bara vara likasinnade som signar upp på en sån lista.

Oliksinnade får väl klara sej utan sån hjälp helt enkelt.

jag är kanske skadad av bikervärlden, där sånthär är självklart. - och enkelt. Man hjälper kompisar/bröder som behöver hjälp, nästa gång är det jag själv som sitter i skiten, det jämnar ut sej.

Som jag också sagt tidigare; FULL respekt till alla som inte vill vara med / tycker annorlunda.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Det är väl ingen dum idé alls!

Som sagt, om det krävs att man är inloggad för att plocka ut informationen är det väl inget att skrämmas av.
Eller låt det vara en del av presentationsuppgifterna...en frivillig sådan,
men att man tydligt informerar tanken med varför man ska ge ut informationen.

Så kan ju de som är rädd för att de ska drabbas av Cable Guy skippa de uppgifterna i sin pres?!

Hallå...elle?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar