Basfredag i repan!!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Basfredag i repan!!

Inlägg av blackparkas »

Johojaja!

DÅ har jag äntligen kunnat testa det mesta någorlunda ordentligt.
Tog med mig Warwicken, Victoryn och P-basen ner till repan för att testa nya lådan ordentligt.


GOSSE vilken arg låda!
Det är inget för veka killar det där... Den låter som en huggorm - På steroider...
Mmm... tänk på en 2x15, tänk er ljudet. Ett muller, ganska bullrigt...
Det kan ni glömma när det gäller mesas 2x15, den är helt brutal.
Och jag kan inte säga att jag gillar det särskilt mycket.
Jag gillar Dereborns Marshall 2x15 bättre. Den är liksom, varmare, mulligare. Mesan är liksom... brutal.


Har också testat Victoryn och jämfört den lite m P-basen.
Victoryn låter klart mer som jag vill att en bas ska låta. Den är liksom arg utan att bli för... kaxig. Den är rock n roll rakt av. Skitigt och passar bra ihop m Sunn-toppen.

P-basen däremot är svårare för mig att få fram det ljud jag vill ha.
Det blir väldigt pang på och brutalt, svårt att få det där dova mjuka ljudet. Vilket i princip kändes helt omöjligt överhuvudtaget i den riggen.
Men jag känner att den basen inte harmoniserar lika bra med Sunn-toppen som t.ex. Victoryn.

Warwicken körde jag också, men i och med att jag tyckte det var svårt att få fram det burriga som jag vill ha ibland i stärken, så lät det sådär.

Det tar lite tid att skruva när man fått nya grejer!
Hartken vet man ju lliksom hur man ska ställa in, den har man haft ett tag. Man vet vad som händer när man gör si eller så.
Sunn:ens EQ har ju vissa reglar som knappt gör någon skillnad i mina öron.


Nåja.
Ett stycke Mesa 2x15 kommer ev. bli till salu. Man måste ju prova lådorna för att se om det är något för mig, och det var ev inte detta. Ska repa med den ett par veckor se´n får vi se.
Samma gäller P-basen. Finns alldeles för många basar jag vill prova. Den är störtskön och den går fram bättre än Victoryn, men grundljudet är för långt ifrån mitt ljudideal.

Ska ge dem nå´n vecka så får vi se.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215