Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

*Edit*

Och det DÄR inlägget var en GIGANTISK tankevurpa från min sida vad det gäller läsförståelse och matematik så det tar vi bort tror jag.......! :lol: :oops: :oops: :oops: :lol:

*Slut Edit*
Senast redigerad av Jan Hellman den ons 12 dec 2012, 16:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

bootsy skrev:
bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av bootsy »

Jan Hellman skrev:
bootsy skrev:
bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.
Kan du inte bara släppa honom nu, han kommer inte att kunna ge dig ett enda svar du blir nöjd med.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

bootsy skrev:Kan du inte bara släppa honom nu, han kommer inte att kunna ge dig ett enda svar du blir nöjd med.
;)
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Jan Hellman skrev:
bootsy skrev:
bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.
Och vad har det för betydelse om han inte hade koll på det? Hitman säger själv att han betalar för den musik han konsumerar men han tycker att det är korkat att betala upphovsmän via lagringsmedia som han inte använder för deras musik. Ljuger han? Är han girig? Ingen aning, men vi måste väl ändå utgå ifrån att det han skriver stämmer, alltså att han betalar för de musik han konsumerar. Det är möjlig att han sagt nåt annat än det men det är i alla fall vad jag sett honom skriva.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av fieldflower »

So what.
Lägg ned.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

Svensson skrev:
Jan Hellman skrev:
bootsy skrev:
bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant. Men det är väl lika bra att lägga ner för han kommer säkert aldrig att svara på det och det troliga svaret är att han faktiskt inte visste om att samma avgift finns även där. Att han inte visste om att Sverige är en del i ett större sammanhang.
Och vad har det för betydelse om han inte hade koll på det? Hitman säger själv att han betalar för den musik han konsumerar men han tycker att det är korkat att betala upphovsmän via lagringsmedia som han inte använder för deras musik. Ljuger han? Är han girig? Ingen aning, men vi måste väl ändå utgå ifrån att det han skriver stämmer, alltså att han betalar för de musik han konsumerar. Det är möjlig att han sagt nåt annat än det men det är i alla fall vad jag sett honom skriva.
Som sagt, läge att lägga ner men han säger samtidigt att han köper lagringsmedia från Tyskland för att komma undan privatkopieringsavgiften, vilket man inte gör för den finns även där.....

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?p=1088879#p1088879
Men nu löser jag detta genom att köpa disk och tom-CD/DvD i Tyskland via en släkting. CopySwede får inte en spänn av mig.
Nej Copyswede och dom svenska upphovsmännen får inte en spänn MEN han kommer inte undan avgiften utan den tyska motsvarigheten till Copyswede och dom tyska upphovsmännen kommer till gagna istället. Om det endast är privatkopieringsavgiften han vill komma undan så funkar det inte att handla i Tyskland. Jag har rekommenderat Afganistan. Jag TROR inte att avgiften finns där. Att han i övrigt betalar för den musik han konsumerar har jag inte sagt någonting negativt om. Det är bara bra. Hi-life och tummen upp.

Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägger ner nu.
Senast redigerad av Jan Hellman den ons 12 dec 2012, 17:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lill_frasse
Medlem+
Inlägg: 1113
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 15:26
Ort: Lidköping

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av lill_frasse »

Hitman skrev det där 1 gång utan att ha koll på läget och du har nu i 2 trådar och gud vet hur många sidor tjötat och hakat upp dig på det. Alla kan vi göra våra misstag släpp det nu.

Såg någonstans att man kunde hitta låtlistor på spotify också skänker de en slant till musikhjälpen 2012

http://www.tunaspot.com/sa-har-fungerar ... njen-mh12/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Men vad har det för betydelse????? Bryter han mot någon lag om han köper lagringsmedia från Tyskland? får man inte tycka illa om Copyswede? Om han hellre vill betala tyska artister än svenska so what????????????????? Säger du åt mig att lägga ner?????
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av GandhiMK2 »

Svensson skrev:Men vad har det för betydelse????? Bryter han mot någon lag om han köper lagringsmedia från Tyskland? får man inte tycka illa om Copyswede? Om han hellre vill betala tyska artister än svenska so what????????????????? Säger du åt mig att lägga ner?????
SOMEONE IS WRONG ON THE INTERNET!!!!GÅR inte att lägga ned då....hajjaruväll....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

lill_frasse skrev:Hitman skrev det där 1 gång utan att ha koll på läget och du har nu i 2 trådar och gud vet hur många sidor tjötat och hakat upp dig på det. Alla kan vi göra våra misstag släpp det nu.

Såg någonstans att man kunde hitta låtlistor på spotify också skänker de en slant till musikhjälpen 2012

http://www.tunaspot.com/sa-har-fungerar ... njen-mh12/" onclick="window.open(this.href);return false;
Släpp det där nu. ;)

Coolt med Musikhjälpen. Har däremot inte hittat någonting om att Spotify hjälper till ekonomiskt till kampanjen. Det läggs upp låtlistor på Spotify men något annat har jag inte sett och det står inte någonting om detta på Spotify´s websida av vad jag hittat. Borde nog Spotify dra lite växlar på kanske. Bra att stödja insamlingar för humanitära ändamål.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Bara lite lustigt när du startar tråd efter tråd och själv kör dem i väggen genom att fortsätta att älta och älta samma sak samtidigt som du uppmanar andra att släppa och gå vidare. Man kan inte kräva att alla andra ska släppa och gå vidare så man själv får sista ordet, det funkar inte så.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

Svensson skrev:Men vad har det för betydelse????? Bryter han mot någon lag om han köper lagringsmedia från Tyskland? får man inte tycka illa om Copyswede? Om han hellre vill betala tyska artister än svenska so what????????????????? Säger du åt mig att lägga ner?????
Om du läser igen det jag skrev så var det formulerat till mig själv då många påpekat detta. MEN det är himla svårt att lägga ner när ingen annan gör det. Förutom Hitman då, ironiskt nog..... ;)

Nej han bryter inte mot någon lag. Om man tycker illa om Copyswede så tycker man illa om svenska låtskrivare/upphovsmän då det är dit pengarna går. Jag förstår inte varför han inte tycker illa om tyska motsvarigheten till Copyswede. I Tyskland, Frankrike och flera andra länder har man faktiskt varit mycket snabbare på att lägga avgiften på olika produkter än vad vi varit här i Sverige. Smartphones, bl.a. Bra att känna till kanske. Han får mer än gärna beställa från Tyskland men då ska han kanske inte ha som anledning att komma undan privatkopieringsavgiften. Den enda skillnaden är att Sandra får pengar istället för f-bass..... Man kunde läsa följande på IDG för ett tag sedan....:
En mobilavgift kan bli en guldgruva för Copyswede. Om de tyska avgiftsnivån tillämpas på fjolårets svenska smarttelefonförsäljning betyder det årsintäkter på mellan 80 och 220 miljoner kronor.
Nej man kan nog inte påstå att detta blir en "guldgruva" för Copyswede. Copyswede är en ekonomisk förening som samägs av upphovsmännens och konstnärernas intresseorganisationer och jag tror faktiskt att vartenda en av dessa inte är vinstdrivande utan pengarna går till upphovsmännen förutom lite stipendier och annat liknande. Om det nu blir en "guldgruva" för någon så är det inte Copyswede utan upphovsmännen/konstnärerna som pengarna kommer till gagn. Så det blir lite svårt att tycka illa om Copyswede utan att samtidigt tycka illa om landets upphovsmän och konstnärer. För det är dom som äger Copyswede.

http://www.copyswede.se/om-copyswede/st ... isationer/

Och på samma sätt funkar det i andra länder. Same, same but not different.....

Så. Jag har lagt ner nu. Kan andra göra det också kanske? Det är faktiskt lite roligt att Hitman är den enda som lagt ner just vad det gäller privatkopieringsavgiften och Tyskland...... ;)

//J :D
Senast redigerad av Jan Hellman den ons 12 dec 2012, 17:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

Svensson skrev:Bara lite lustigt när du startar tråd efter tråd och själv kör dem i väggen genom att fortsätta att älta och älta samma sak samtidigt som du uppmanar andra att släppa och gå vidare. Man kan inte kräva att alla andra ska släppa och gå vidare så man själv får sista ordet, det funkar inte så.
Det du och folk bör tänka på kanske är att inte säga till folk att gå vidare och samtidigt formulera en fråga..... Det gör det NÅGOT svårt att avsluta. Det sista jag skrev i inlägget ovan är det sista jag har att säga om detta. Och det oavsett frågor. Svaren finns på det helt fantastiska internet! Om man orkar leta.... ;)
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av macahan »

Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.
Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla. :D Allt gott.

//J ;)
Senast redigerad av Jan Hellman den ons 12 dec 2012, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Jan Hellman skrev:
enmassatext..
//J :D
Du citerade mig och skrev: "Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägg ner nu.", kan jag tolka det på annat sätt än att du riktat det till mig? Nåväl skit samma. Du säger att man tycker illa om Sveriges alla låtskrivare om man tycker illa om Copyswede, med den logiken så tycker man alltså illa om alla butiksanställda om man inte gillar Coop? Eller kanske alla som är medlem i Coop eftersom det är en medlemsägd ekonomisk förening?

Ett tips, sluta skriv så slutar alla andra också. Som jag skrev innan, du kan inte häva ur dig nåt och samtidigt uppmana dig själv och alla andra att lägga ner så att du får stå oemotsagd och få sista ordet. Det fungerar inte så.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Jan Hellman skrev:
Svensson skrev:Bara lite lustigt när du startar tråd efter tråd och själv kör dem i väggen genom att fortsätta att älta och älta samma sak samtidigt som du uppmanar andra att släppa och gå vidare. Man kan inte kräva att alla andra ska släppa och gå vidare så man själv får sista ordet, det funkar inte så.
Det du och folk bör tänka på kanske är att inte säga till folk att gå vidare och samtidigt formulera en fråga..... Det gör det NÅGOT svårt att avsluta. Det sista jag skrev i inlägget ovan är det sista jag har att säga om detta. Och det oavsett frågor. Svaren finns på det helt fantastiska internet! Om man orkar leta.... ;)
Var har jag sagt till folk att gå vidare och samtidigt formulerat en fråga!?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
dereborn

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av dereborn »

bootsy skrev: Men nu räcker det tycker jag. Kan inte du och Hellman sluta med erat evighetsbråk, båda två?
är inte xxxx synonymt med evighetsbråk?
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Jan Hellman skrev:
macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.
Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla. :D Allt gott.

//J ;)
Helt rätt i det Macahan skriver så varför hävdar du då att Hitman tycker illa om Sveriges alla upphovsmän iom att han inte gillar Copyswede?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

Svensson skrev:
Jan Hellman skrev:
enmassatext..
//J :D
Du citerade mig och skrev: "Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägg ner nu.", kan jag tolka det på annat sätt än att du riktat det till mig? Nåväl skit samma. Du säger att man tycker illa om Sveriges alla låtskrivare om man tycker illa om Copyswede, med den logiken så tycker man alltså illa om alla butiksanställda om man inte gillar Coop? Eller kanske alla som är medlem i Coop eftersom det är en medlemsägd ekonomisk förening?

Ett tips, sluta skriv så slutar alla andra också. Som jag skrev innan, du kan inte häva ur dig nåt och samtidigt uppmana dig själv och alla andra att lägga ner så att du får stå oemotsagd och få sista ordet. Det fungerar inte så.
Men Svensson..... Tyck illa om AVGIFTEN! Det är helt ok. Hur många gånger ska jag behöva skriva det innan du fattar? Men att kalla folk för parasiter och annat är inte sakligt när en förening helt enkelt agerar efter en lagstiftning som inte enbart är nationell. Skilj på sak och person/organisation. Det är allt jag säger. Om man nu tycker illa om Coop så får man väl helt enkelt strunta i att handla där. Och om man inte gillar Privatkopieringsavgiften så får man väl handla lagringsmedia där avgiften inte finns. Vilket är utanför EU/västvärlden. Så. Nu är det ditt fel att jag åter igen skrev om detta. ;)
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av joachime »

Jan Hellman skrev:Jag skulle faktiskt vilja ha svar på hur det kommer sig att han kan tänka sig att betala privatkopieringsavgiften i Tyskland men inte i Sverige. Jag tycker att det är väldigt relevant.
Jag trodde ditt syfte med de här trådarna främst var att förmedla information och nyheter till de som vill in i branschen, kanske studerar och så. På vilket sätt är Hitmans konsumtionsvanor intressanta för dom?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Jan Hellman »

Svensson skrev:
Jan Hellman skrev:
macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.
Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla. :D Allt gott.

//J ;)
Helt rätt i det Macahan skriver så varför hävdar du då att Hitman tycker illa om Sveriges alla upphovsmän iom att han inte gillar Copyswede?
Upphovsmännen äger Copyswede. macahan har mig veterligen aldrig använt ord som "parasiter" av vad jag vet. Som sagt, tyck illa om avgiften i sig och gör något för att få bort den. Men skilj på sak och person.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Jan Hellman skrev:
Svensson skrev:
Jan Hellman skrev:
enmassatext..
//J :D
Du citerade mig och skrev: "Som sagt, Hitman kommer aldrig att svara på detta så lägg ner nu.", kan jag tolka det på annat sätt än att du riktat det till mig? Nåväl skit samma. Du säger att man tycker illa om Sveriges alla låtskrivare om man tycker illa om Copyswede, med den logiken så tycker man alltså illa om alla butiksanställda om man inte gillar Coop? Eller kanske alla som är medlem i Coop eftersom det är en medlemsägd ekonomisk förening?

Ett tips, sluta skriv så slutar alla andra också. Som jag skrev innan, du kan inte häva ur dig nåt och samtidigt uppmana dig själv och alla andra att lägga ner så att du får stå oemotsagd och få sista ordet. Det fungerar inte så.
Men Svensson..... Tyck illa om AVGIFTEN! Det är helt ok. Hur många gånger ska jag behöva skriva det innan du fattar? Men att kalla folk för parasiter och annat är inte sakligt när en förening helt enkelt agerar efter en lagstiftning som inte enbart är nationell. Skilj på sak och person/organisation. Det är allt jag säger. Om man nu tycker illa om Coop så får man väl helt enkelt strunta i att handla där. Och om man inte gillar Privatkopieringsavgiften så får man väl handla lagringsmedia där avgiften inte finns. Vilket är utanför EU/västvärlden. Så. Nu är det ditt fel att jag åter igen skrev om detta. ;)
Och det är ju exakt precis det Hitman gör så varför ältar du detta om och om igen? För CopySwede huserar väl ändå inte i Tyskland?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nyheter om musikbranschens bolag och organisationer.

Inlägg av Svensson »

Jan Hellman skrev:
Svensson skrev:
Jan Hellman skrev:
macahan skrev:Jag tycker mycket illa om kassettavgiften på hårddiskar. Det gör inte att jag tycker illa om upphovsrättsinnehavare eller kreatörer.
Så jo, man kan ogilla utan att ogilla.
Tack för en bra formulerad åsikt utan att misskreditera någon. Har all respekt för detta och håller med om att man kan ogilla utan att.....ogilla. :D Allt gott.

//J ;)
Helt rätt i det Macahan skriver så varför hävdar du då att Hitman tycker illa om Sveriges alla upphovsmän iom att han inte gillar Copyswede?
Upphovsmännen äger Copyswede. macahan har mig veterligen aldrig använt ord som "parasiter" av vad jag vet. Som sagt, tyck illa om avgiften i sig och gör något för att få bort den. Men skilj på sak och person.
Så du accepterar alltså Hitmans åsikter men inte hur han uttrycker sig. Ok.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar