Tyck till om mitt bands nya låtar

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Tyck till om mitt bands nya låtar

Inlägg av maxoges »

Mitt band Touch! har spelat in en ny demo. Tre av låtarna finns på hemsidan.
Kom gärna och lyssna och tyck till!

Hemsidan:http://www.ilovetouch.com
Senast redigerad av maxoges den tor 03 aug 2006, 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Låter kul...annorlunda...
Låter lite 80-tal...typ DEVO ...har ni lyssnat på DEVO månne? :wink:
Basen sköter sig bra...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Håller med lowfreq!
Fick lite x-ray spex vibbar :) (fast mindre skramligt)!
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

lowfreq skrev:Låter kul...annorlunda...
Låter lite 80-tal...typ DEVO ...har ni lyssnat på DEVO månne? :wink:
Basen sköter sig bra...
Whip it! Whip it good!

Kul att höra :D

Vet dock inte vad x-ray är :?:
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Håller med föregående talare. Det är lite (post)punkigt. Bra ljud och mix. Underhållande och med bra attityd i sångerskans röst! Hur spelade du in basen?
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Danne skrev:Håller med föregående talare. Det är lite (post)punkigt. Bra ljud och mix. Underhållande och med bra attityd i sångerskans röst! Hur spelade du in basen?
Jag linade min Stingray5 genom en Sansamp Bassdriver. Använde en TLA Fatman som preamp efter Bassdrivern, med kompressorn avslagen.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Det är riktigt kul med din tråd Maxoges! Alltid roligt att få lyssna på det som andra gör. Ännu roligare när det låter bra som i detta fallet. Fast, handen på hjärtat, borde inte du döpa om tråden till "Tyck till om mitt bands nya låtar"? Då vet man redan från början vems låtar det handlar om liksom. Bara driver lite med dig Maxoges :) ... Fortsätt med det du gör och dela med dig. Jag uppskattar det på riktigt!

Hälsningar

Califen
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Jag har ändrat topicen. Jag vill inte att missförstånd skall uppstå.

Jag har hört folk här lovorda calif de funks spel. Det vore kul att få höra nåt.
Om du inte har serverplats kan du maila mig en mp3, så postar jag den här åt dig. Tag kontakt via profilen så får du min mailadress.

Jag har producerat demon tillsammans med mitt band. Mixning och mastering har jag också gjort, med vissa kommentarer från bandet.
Jag är den enda i bandet som är ljudtekniker, dock är jag inte inte låtskrivare.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hej, tycker detta är en kul tråd i det hela.. :o

Själv har jag en del blandat på http://www.groovyjr.com - inte mycket rock även om jag är en rock basist i grunden men surfa gärna in.

Annars finns det en del på: http://web.telia.com/%7Eu37501114/ finns en del där med mitt gamla band även om inte alla länkar funkar... :wink: kan dock lova att vi har en av landet fetaste sångare - och då snackar vi inte vikt...
Senast redigerad av groovyjr den fre 04 aug 2006, 02:10, redigerad totalt 1 gånger.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

groovyjr skrev:Hej, tycker detta är en kul tråd i det hela.. :o

Sjäkv har jag en del blandat på http://www.groovyjr.com - inte mycket rock även om jag är en rock basist i grunden men surfa gärna in.

Annars finns det en del på: http://web.telia.com/%7Eu37501114/ finns en del där med mitt gamla band även om inte alla länkar funkar... :wink: kan dock lova att vi har en av landet fetaste sångare - och då snackar vi inte vikt...
Lite lustigt att du väntar dig att jag ska lyssna och kommentera din musik när du postar den i min tråd, som handlar om min musik. Speciellt när du helt avstår från att tycka till om den (min musik).

Hmm grammatik och meningsbyggnad är inte min starka sida, men jag hoppas det framgår vad jag menar. Tur att man e musiker och inte svenskalärare.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Kära lilla maxoges,
det var inte meningen - har varit inne och lyssnat tidigare och tycker det ni gör är jäkligt bra... Ursäkta att jag inte kommenterade det, för det är ju faktiskt din tråd. Coolt baslir och en bra sångerska!

Håller med tidigare kommentarer ang punk men jag gillar det då jag är uppväxt med punk och börjar ramla tillbaka åt det hållet. Skulle vara kul att höra mer... Ett av mina favorit band just nu är Taking Back Sunday, lyssna på Matt Rubano han svänger!!!!


Rent allmänt så är det så att jag lirar bas och bryr mig inte mycket om gramatik men stör det dig så ska jag skärpa mig...
:lol:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

groovyjr skrev:Kära lilla maxoges,
det var inte meningen - har varit inne och lyssnat tidigare och tycker det ni gör är jäkligt bra... Ursäkta att jag inte kommenterade det, för det är ju faktiskt din tråd. Coolt baslir och en bra sångerska!

Håller med tidigare kommentarer ang punk men jag gillar det då jag är uppväxt med punk och börjar ramla tillbaka åt det hållet. Skulle vara kul att höra mer... Ett av mina favorit band just nu är Taking Back Sunday, lyssna på Matt Rubano han svänger!!!!


Rent allmänt så är det så att jag lirar bas och bryr mig inte mycket om gramatik men stör det dig så ska jag skärpa mig...
:lol:
Hehe det var inte din grammatik jag kommenterade, det var min. :D
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hahaha!!!

Jag vet att jag är kass på det så det förutsatte jag att det var min alltså...

8)

Var håller ni till med bandet alltså? hade varit skitkul att höra det live!

:wink:
Senast redigerad av groovyjr den fre 04 aug 2006, 11:38, redigerad totalt 1 gånger.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Vi har en spelning på Bonden bar i Stockholm den 12:e augusti.
Bandet bor och repar i Stockholm. Vår förra gitarrist bor numera i Malmö, så vi kanske fixar en spelning där igen.
Alla spelningar läggs ut på hemsidan.

Jag lyssnade lite på din hemsida. Can you feel this hade galet tryck i basen. Jag kan bara lyssna i lurarna nu pga av tidpunkten. Låter bra hur som helst.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Tack, det var kul att höra!
Det är faktiskt ett jam i studion på Sthlm Musik Konservatorium AMP när jag gick där 2003 typ.

Vad gör gitarristen nu då? Jag skulle behöva en för ett nytt projekt i still med det ni gör fast lite mer punkingt/skitigt...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

groovyjr skrev:Tack, det var kul att höra!
Det är faktiskt ett jam i studion på Sthlm Musik Konservatorium AMP när jag gick där 2003 typ.

Vad gör gitarristen nu då? Jag skulle behöva en för ett nytt projekt i still med det ni gör fast lite mer punkingt/skitigt...
Han ska ha barn med en tjej i Malmö och dessutom bodde han där innan han började i bandet. Såvitt jag vet spelar han inte seriöst med någon nu.
Vill du ha hans mail kan du få det. Han är inne på pop och väldigt mycket Sonic Youth.

Kom just på alla duster vi haft med honom om att han alltid ville ha fint ljud. Väldigt mycket improviserade grejer när vi spelade in.
Fin 60tals Fender Jaguar har han iallafall.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Tar gärna mailen, man vet ju aldrig...
Kan vara värt ett försök, snubben spelar ju gitarr och vi vet ju alla hur nära det är till ett solo då.... :lol:

Hojta till om ni ska ner till malmö eller behöver lite adresser till ställen. :wink:

kanske läge att lägga upp en tråd med spelställen...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

maxoges skrev:Jag har ändrat topicen. Jag vill inte att missförstånd skall uppstå.

Jag har hört folk här lovorda calif de funks spel. Det vore kul att få höra nåt.
Om du inte har serverplats kan du maila mig en mp3, så postar jag den här åt dig. Tag kontakt via profilen så får du min mailadress.

Jag har producerat demon tillsammans med mitt band. Mixning och mastering har jag också gjort, med vissa kommentarer från bandet.
Jag är den enda i bandet som är ljudtekniker, dock är jag inte inte låtskrivare.
Tack för det visade intresset Maxoges. Vi (vår band) håller på och spelar in ett gäng egna låtar (10-11 tror jag) och vi spelar fussion, men basen saknas på de pga. en handoperation som jag genomgick i Januari. Jag har varit "ospelbar" sedan sommar 2005 tills nu. Men så fort jag spelat in basen på låtarna skall jag skicka in något här! En låt är faktiskt färdig men vi skall göra om trummorna nu någongång under Augusti förhoppningsvis så jag skulle komma med den. Skall ni spela i Gtb? Jag kommer isåfall. Det skulle vara kul att träffas, definitivt. Jag håller tummarna för dig och bandet.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar