Bassist sökes till seriöst projekt

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Bassist sökes till seriöst projekt

Inlägg av Jensa »

L.M.V.B har ett färdigt 10 spårsalbum redo för tryck samt en musikvideo som kommer släppas med skivan.

Detta är ett mycket seriöst projekt så vi söker någon som satsar 100% och vet var han/hon ger sig in på.

Vi ser gärna att du har erfarnheter av studioinspelningar samt har bra scenvana.

http://www.youtube.com/watch?v=cWV8nSKNt6g

http://www.youtube.com/watch?v=GODWbowR ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=o1cF5okE ... re=related
Oj, helt missat denna tråden. "Underhållande" är nog ordet jag söker. :D

Skönt att de verkligen tror på vad de gör i alla fall. :lol:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

ja, jädrar, här tog det hus i helvete så fort man inte hänger med. :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Jeppeee
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 15 apr 2008, 21:43

Inlägg av Jeppeee »

Seriöst? vad är det här?
Jag la upp en seriös och inte på nått sätt otrevlig eller stötande forumpost om att vi söker bassist.

Och allt jag får till svar är spydiga kommentarer samt andra otrevligheter.

Mvh Jeppe
gäst

Inlägg av gäst »

Jeppeee skrev:Seriöst? vad är det här?
Jag la upp en seriös och inte på nått sätt otrevlig eller stötande forumpost om att vi söker bassist.

Och allt jag får till svar är spydiga kommentarer samt andra otrevligheter.

Mvh Jeppe
Kamma dig, pôjk. Det var din sångare som bjöd upp till dans. Med besked. He drew first blood...
Janne

Inlägg av Janne »

Jag kan bara prata för mig själv, men jag menade inte att vara otrevlig. Jag var ärligt nyfiken på om ni kollade på sväng eller mer statisk taktfasthet. Det händer ju att mina elever åker iväg på uppspelningar för olika band så jag tyckte det var intressant att få veta hur ni bedömde spelandet till klick. Om ni upplevde det som spydigt och otrevligt ber jag om ursäkt. Lycka till med bandbildandet nu.
gäst

Inlägg av gäst »

Men om det dyker upp världens trevligaste kille som ser cool ut, har en P-bas, är bra på scen och spelar bra tillsammans med bandet MEN som inte klarar dator-testet? Vad gör ni då?
Jeppeee
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 15 apr 2008, 21:43

Inlägg av Jeppeee »

Johannes skrev:Men om det dyker upp världens trevligaste kille som ser cool ut, har en P-bas, är bra på scen och spelar bra tillsammans med bandet MEN som inte klarar dator-testet? Vad gör ni då?
Dator testet som du kallar det är inte så svårt som folk har fått det att framstå det är helt enkelt att hålla takten mot ett klick.

Om man klarar det du nämnde ska inte klick testet vara något problem heller.

Mvh Jesper
gäst

Inlägg av gäst »

Gööööött!
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

Johannes skrev:Men om det dyker upp världens trevligaste kille som ser cool ut, har en P-bas, är bra på scen och spelar bra tillsammans med bandet MEN som inte klarar dator-testet? Vad gör ni då?
Det beryktade "klick-testet" som hela den här tråden börjat handla om är egentligen inget avancerat. Som Jeppe skriver så är det helt enkelt bara ett test där man snabbt hör om personen i fråga är någelunda tajt. Det är svårt att matcha ett klick, tror inte det finns någon som kan göra det, men om man kan spela mot klick och få det låta bra så kan man spela, och även om man inte klarar det så kanske man kan spela tajt mot en trummis, så det är verkligen inget avgörande test. Man kan dock avgöra snabbt om någon har någelunda taktsinne eller inte.

MVH
Joey/LMVB
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

:hug:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bump!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Den bumpen behövdes ju verkligen.. :giggle:
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+
Inlägg: 1016
Blev medlem: tis 31 jul 2007, 22:43
Ort: Hägersten

Inlägg av rokker »

GrafZeppelin skrev:Bump!
haha, bara så ni lyckliga människor vet så förgyller trådar som denna vilken skitdag som helt. Lysande!

lycklig människa = folk som inte behöver sitta på ett kontor hela dagarna och lyssna på onödigt dravel om ingenting och dessutom bygga upp kunskaper som inte har något som helst värde utanför kontorets fyra väggar.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Joey_LMVB skrev:
Johannes skrev:Men om det dyker upp världens trevligaste kille som ser cool ut, har en P-bas, är bra på scen och spelar bra tillsammans med bandet MEN som inte klarar dator-testet? Vad gör ni då?
Det beryktade "klick-testet" som hela den här tråden börjat handla om är egentligen inget avancerat. Som Jeppe skriver så är det helt enkelt bara ett test där man snabbt hör om personen i fråga är någelunda tajt. Det är svårt att matcha ett klick, tror inte det finns någon som kan göra det, men om man kan spela mot klick och få det låta bra så kan man spela, och även om man inte klarar det så kanske man kan spela tajt mot en trummis, så det är verkligen inget avgörande test. Man kan dock avgöra snabbt om någon har någelunda taktsinne eller inte.

MVH
Joey/LMVB
Hmm. :hmm:

Tycker då rakt tvärtom. Ett klick är ett klick som är pålitlig.....en trummis har sitt eget spel och sväng. Bra mkt lättare att spela med klick tycker jag, men fan så stelt.

Var bara tvungen... :oops:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

whatawaste skrev:
Hmm. :hmm:

Tycker då rakt tvärtom. Ett klick är ett klick som är pålitlig.....en trummis har sitt eget spel och sväng. Bra mkt lättare att spela med klick tycker jag, men fan så stelt.

Var bara tvungen... :oops:


Precis. Hade precis tänkt inflika att en basist som spelar mot klick säger ingenting om tajthet anser jag, det är ju mer intressant att basisten kan lira ihop med trummisen, att de följer VARANDRA, det är ingen envägskommunikation det där, en trummis bör också vara lyhörd, iaf en BRA trummis.

Klart man ser om denne kan hålla tempo, men inte om denne verkligen kan spela bas...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

GrafZeppelin skrev:Bump!
:D :D
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

The Marshall skrev:
GrafZeppelin skrev:Bump!
:D :D

Den var faktiskt hysteriskt kul...
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

[quote="Randy "SilverBack&"]
The Marshall skrev:
GrafZeppelin skrev:Bump!
:D :D

Den var faktiskt hysteriskt kul...[/quote]Hahaha...
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Nu var det dött här...

Inlägg av Joey_LMVB »

Skriv något mer..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Re: Nu var det dött här...

Inlägg av knedy »

Joey_LMVB skrev:Skriv något mer..
Bild
Officiell stormästare i EB-orden
hulkenstrong
Medlem+
Inlägg: 694
Blev medlem: mån 17 mar 2008, 14:58
Ort: Nyköping

Inlägg av hulkenstrong »

Synd att det inte är min stil då jag kan spela relativt bra mot "klick" då vi ej har trummis i bandet utan endast digital trummis och metronom som takt.
Janne

Inlägg av Janne »

GrafZeppelin skrev:Bump!
Stor humor :D
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

BUMP-2

Dom söker fortfarande basist....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Har dom inte hittat någon än?

Kanske är så att de som funkade på klicktestet inte kunde svänga när det kom musik till.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:Har dom inte hittat någon än?

Kanske är så att de som funkade på klicktestet inte kunde svänga när det kom musik till.... :D
Hehe...

Vi träffades faktiskt idag... av en ren slump ... när jag satt och nördtestade EBSlådor på JAM. Gitarristen i LMBV dansade glatt runt till mitt funky groove. Jävligt kul kille... :lol:
Skriv svar