Bassist sökes till seriöst projekt

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Joey_LMVB skrev:Jag hoppas det inte är någon på ett forum för musik som menar andra illa, men det verkar som en del har väldigt lätt att misstolka.
Jepp. Finns tyvärr en del personer här som inte alltid orkar läsa igenom hela inläggen innan det sätts igång stora diskussioner. Det har hänt många gånger förr och kommer att fortsätta så. Hoppas du inte tror att alla vi som hänger här är lika bråksugna som denna tråd kan ge sken av. :D
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

Hellish skrev:
Joey_LMVB skrev:Jag hoppas det inte är någon på ett forum för musik som menar andra illa, men det verkar som en del har väldigt lätt att misstolka.
Jepp. Finns tyvärr en del personer här som inte alltid orkar läsa igenom hela inläggen innan det sätts igång stora diskussioner. Det har hänt många gånger förr och kommer att fortsätta så. Hoppas du inte tror att alla vi som hänger här är lika bråksugna som denna tråd kan ge sken av. :D
Hej

Nä, tror ingen är bråksugen, vi vill väl alla spela musik och vara glada.
Men det piffar ju upp stämningen med lite diskussioner och man kan alltid lära sig något vettigt av det också.

(PS, vad heter bläckfisken du har på din visningsbild? Är inte det från Futurama? Skön serie)

MVH
Joye/LMVB
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Hellish skrev:
Joey_LMVB skrev:Jag hoppas det inte är någon på ett forum för musik som menar andra illa, men det verkar som en del har väldigt lätt att misstolka.
Jepp. Finns tyvärr en del personer här som inte alltid orkar läsa igenom hela inläggen innan det sätts igång stora diskussioner. Det har hänt många gånger förr och kommer att fortsätta så. Hoppas du inte tror att alla vi som hänger här är lika bråksugna som denna tråd kan ge sken av. :D
+7

Killarna söker basist och får crap.... Och det från Sverigen framsida.. PrataBas.

Kan tillägga att det svängde bra när vi provade i repan...
gäst

Inlägg av gäst »

Hrrrrrm, efter att ha läst HELA tråden så får jag intrycket av att killarna som bara råkar söka basist inte är helt oskyldiga till tjafset. Alls.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Jag vill se blod! Ge er inte nu!! :twisted:
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

Johannes skrev:Hrrrrrm, efter att ha läst HELA tråden så får jag intrycket av att killarna som bara råkar söka basist inte är helt oskyldiga till tjafset. Alls.
Nja, det är kanske en tolkningsfråga, men det vi vill är helt enkelt att hitta en basist som vill spela med oss, som passar in i gänget och kan spela bas.

Vems fel det är med tjafset tycker jag vi kan lämna bakom oss och helt enkelt sluta tjafsa.

MVH
Joey/LMVB
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Pyssling skrev:Jag vill se blod! Ge er inte nu!! :twisted:
:D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Hrrrrrm, efter att ha läst HELA tråden så får jag intrycket av att killarna som bara råkar söka basist inte är helt oskyldiga till tjafset. Alls.

+1 verkligen..



Lycka till i basistletandet, det lär bli svårt att hitta någon på det här forumet. Efter den här "reklamen" så lär det bli problematiskt skulle jag gissa. Men wth, Bonzo kanske flyttar till Götet snart? Ni kan få honom.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Pyssling skrev:Jag vill se blod! Ge er inte nu!! :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Lycka till i basistletandet, det lär bli svårt att hitta någon på det här forumet. Efter den här "reklamen" så lär det bli problematiskt skulle jag gissa.
Skulle jag tro också.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Ja men kollegor!
Kan vi inte ta det en smula lugnt?
Jag har inte för avsikt att testa med bandet ifråga, men tycker att det är smickrande för forumet att det även används av band för att leta basister.
Och skulle det förekomma några underliga formuleringar, so what?
Det är ju allt annat än ovanligt här! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Jag menade inget illa, menade bara att det kan vara lite svårt här nu. Men jag hoppas de hittar en basist! :D
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

Me hope too :mrgreen:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:Hrrrrrm, efter att ha läst HELA tråden så får jag intrycket av att killarna som bara råkar söka basist inte är helt oskyldiga till tjafset. Alls.

+1 verkligen..



Lycka till i basistletandet, det lär bli svårt att hitta någon på det här forumet. Efter den här "reklamen" så lär det bli problematiskt skulle jag gissa. Men wth, Bonzo kanske flyttar till Götet snart? Ni kan få honom.
Låt oss då i diplomatins ära även säga att reklamen detta forum sänder ut, inte lär erbjuda några basister som söker band. Inbördes beundran här eller???

Parkas.... Snyggt drag mot Bonzo... :roll: :evil:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Scuba skrev:
Parkas.... Snyggt drag mot Bonzo... :roll: :evil:

Hehehe....
Han ska tuktas!
Börjar ju bli dags för PB-träffen nu, han behöver härdas lite innan den...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

För övrigt fattar inte jag varför jag alone blev multi citerad av pannbands-joey..
Det verkar som han bestämde sig för att jag minsann var en spydig typ som skulle läxas upp..
Men jag tar inte precis ett steg tillbaka om någon gör så..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:För övrigt fattar inte jag varför jag alone blev multi citerad av pannbands-joey..

Hahaaaaaaaaaaaa!!!!!!
Det är tur jag är nästan ensam på jobbet.
Pannbands-joey!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

macahan skrev:För övrigt fattar inte jag varför jag alone blev multi citerad av pannbands-joey..
Det verkar som han bestämde sig för att jag minsann var en spydig typ som skulle läxas upp..
Men jag tar inte precis ett steg tillbaka om någon gör så..
Och det gjorde du rätt i. Oavsett reklam för forumet så skall du inte ta vilken skit som helst.
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

Johannes skrev:
macahan skrev:För övrigt fattar inte jag varför jag alone blev multi citerad av pannbands-joey..
Det verkar som han bestämde sig för att jag minsann var en spydig typ som skulle läxas upp..
Men jag tar inte precis ett steg tillbaka om någon gör så..
Och det gjorde du rätt i. Oavsett reklam för forumet så skall du inte ta vilken skit som helst.
Vilken skit?
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

macahan skrev:För övrigt fattar inte jag varför jag alone blev multi citerad av pannbands-joey..
Det verkar som han bestämde sig för att jag minsann var en spydig typ som skulle läxas upp..
Men jag tar inte precis ett steg tillbaka om någon gör så..
Du är en spydig typ som borde läxas upp.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nä nu.
Nu börjar tålamodet tryta för mig när det gäller de här Love Music Vitamine Babies...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

:poke:
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Ha

Inlägg av Joey_LMVB »

blackparkas skrev:Nä nu.
Nu börjar tålamodet tryta för mig när det gäller de här Love Music Vitamine Babies...!
Bra namn!! Kom du på det själv eller hjälpte mamma dig?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jeeeeeeze...... :roll:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Re: Ha

Inlägg av gäst »

Joey_LMVB skrev:
blackparkas skrev:Nä nu.
Nu börjar tålamodet tryta för mig när det gäller de här Love Music Vitamine Babies...!
Bra namn!! Kom du på det själv eller hjälpte mamma dig?
Och du undrar vilken skit jag avser?
Skriv svar