Skicka bas till Italien- en rolig fortsättning!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Skicka bas till Italien- en rolig fortsättning!

Inlägg av 200071 »

Som en del av er vet så handlade jag en hel del med basar för 10-15 år sedan. Köpte och sålde och skickade hit och dit. Både i Sverige men en hel del utomlands också. Bland annat hade jag en kund i Italien som jag skickade ett antal basar till. Nu har jag fixat en bas till honom igen och ska skicka iväg.

Men det verkar inte lika enkelt längre. Flera bolag har maxlängd på paket. PostNord tillåter längre mot en extra avgift men jag lyckades inte välja tillägget när jag ska checka ut! :(

Jag få ringa upp i morgon och prata med några bolag, men är det nån av er som har nåt bra tips så är jag tacksam. Det är ingen dyr bas så det är inte aktuellt med några extraordinära lösningar.
Senast redigerad av 200071 den fre 17 maj 2019, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Skicka bas till Italien

Inlägg av 200071 »

:lol: :lol: :lol:

Fick ett message från Samuel i Italien som köpt basen av mig:
"Den har inte kommit än. Det var så länge sedan sist, men kan det vara normalt?"
Ajdå, tänker jag PostNord....
Jag kollar med ID-numret och på PostNords hemsida står att basen levererades den 13:e.
Talar om det för Samuel och skriver samtidigt en reklamation till PostNord.
5 minuter senare kommer nytt message från Samuel. Med bild på mitt paket.
Han hade beställt en väska vid samma tid som han inte skulle använda förrän senare. Att det kunde vara en bas i det lilla paketet hade han inte tänkt på!!!
Paketet i oskadat skick öppnades och allt var frid och fröjd!!!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Skicka bas till Italien- en rolig fortsättning!

Inlägg av Danne »

En sådan lättnad. Alltid lite nervöst att skicka eller ta emot paket.
Skriv svar