Gibson stämmer Dean

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Gibson stämmer Dean

Inlägg av gthyni »

Deras case verkat svagt så de har valt att stämma i patenttrollens favoritställe East Texas.
Inget företag jag vill ge mina pengar bör hålla på med sån skit.
Senast redigerad av gthyni den fre 28 jun 2019, 10:05, redigerad totalt 1 gånger.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Gibson stämmer Dean

Inlägg av Danne »

Det intressantaste tycker jag är att de slänger sig med begrepp som förfalskning, vilket ju är löjeväckande då jag aldrig sett en Dean-gitarr marknadsföras som en Gibson. Ren riskkapitalistisk angreppstaktik. Nya VD'n framstod ju som väldigt vettig, men det första halvåret tycks nu bara ha varit en rökridå.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Gibson stämmer Dean

Inlägg av hitman »

Vet inte hur det är nuförtiden men för ett tiotal år sedan sades det att USA hade 4% av jordens befolkning och 40% av jordens advokater. Man skojade också om att man vid djurförsök borde ersätta råttor med advokater: det finns fler advokater än råttor och allmänhetens acceptans för att plåga advokater var högre än stackars råttor :D

PÅ grund av det fullständigt vanvettiga systemet med att alla stämmer alla så har vissa delstater en barnadödlighet på u-landsnivå, eftersom förlossningsläkare inte törs jobba där. De blir stämda på enorma belopp för " felbehandling" så fort något går snett (oavsett orsak) och på grund av de usla domstolarna så törs inga försäkringsbolag teckna ansvarsförsäkringar.

Så några advokater lär väl tjäna stålar på denna urfåniga stämning. Ett skäl till att inte köpa Gibsonbasar, det andra är att de har limmade halsar :x , DET borde man stämma dom för!
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Gibson stämmer Dean

Inlägg av fieldflower »

Jo, det är ett riktigt sjukt system...

Det går förmodligen att stämma Gibson för att de har limmade halsar.
Sannolikt finns det nån nånstans som patenterat vad som helst som inkluderar lim, och därför kan man stämma dem på procent av totala inkomsten iom att den limmade halsen är ett jättestort säljargument och verkligen signifierar Gibsons värde på marknaden.

Man behöver bara hamna i förlikning så har man sitt på det torra för all framtid...
Medlem i PB50+
Skriv svar