Är detta juste ? (ang JAM)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Anjers
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 10:57

Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av Anjers »

Fredag/
Vi har tagit emot din order och kommer att ta hand om den så fort som som möjligt.
Skulle nedanstående information inte vara korrekt ber vi dig kontakta oss omgående.

Orderdatum: 2020-09-11 13:04:32
Ordernummer: 1053510

A4072763: TC Electronic Polytune 2 mini -15 #15839098, beg. (Stockholm) - 1 st á 500 kr
__________________________________________
Måndag fick detta mail från JAM /

Hej Anders!
Tyvärr blev TC Electronic Polytune 2 mini -15 #15839098 reserverad till en kund i helgen som kommer in och köper den idag. Ledsen för detta!

__________________________________________

Jag upplever det konstigt att pedalen blev reserverad till kund i helgen då jag beställde den i fredags
Är det så här det ska fungera ?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av TDHP »

Nej, det är jävligt dåligt.
Nån i butiken som inte har koll.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av Danne »

Ja, problemet är gissningsvis att e-posten du fick är autogenererat så ingen kollade din order förrän det var försent. Jag tycker ju dock att det också borde autogenereras en reservation av varan när ordern läggs som upptäcks när de försöker sälja den. Jag beställde en gång en Korg Pitchblack i lokala affären, fick meddelande att den anlänt, dröjde tyvärr någon vecka innan jag hade möjlighet att hämta den och när jag kom dit hade de sålt den till någon annan. Blev väldigt konstigt för jag fick bara veta detta utan någon fråga om jag ville att de skulle beställa en till.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av blackparkas »

Det här är en av anledningarna till att jag aldrig kommer skaffa en webbshop.
Helt omöjligt att hålla koll på allt.
Och om man har en butik som man är många som jobbar i och inte separerat butikslager och webblager så är det tyvärr rätt lätt hänt.

Gissar att man inte har tid att kolla webbordrar under helgen pga färre personal.
Och inte många butiker i Sverige har möjlighet att ha en som bara jobbar med webben hela dagarna.
Gissar vidare att fredag-söndag-ordrarna kollas på måndagen och då var det försent.

Danne: Om man väntar nån vecka med att hämta ut sin beställda pryl får man skylla sig själv... :D
Men jag håller med om att det var lite underligt att de inte erbjöd sig beställa en ny.


Juste eller icke så tycker jag inte det är något speciellt märkvärdigt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av TDHP »

Har man en webshop så får man fan hålla koll på den.
Kommer nån in och vill köpa nåt som finns där så kollar man beställningarna innan man reserverar den till någon annan.
Det är inte raketforskning.
Dessutom var den ju beggad, så beställa en ny lär inte vara aktuellt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av Danne »

blackparkas skrev: tis 15 sep 2020, 00:11 Danne: Om man väntar nån vecka med att hämta ut sin beställda pryl får man skylla sig själv... :D
Men jag håller med om att det var lite underligt att de inte erbjöd sig beställa en ny.
Japp, har full förståelse att man som butiksägare är less på folk som beställer och inte hämtar ut varan. Tycker nog dock att inom en vecka kan man iaf kontakta kunden och fråga om det är ok att sälja till någon annan. De hade ju ändå mitt telefonnr. Jag har efter detta gjort mitt yttersta för att hämta inom typ 1-3 dagar istället eftersom jag inte är så långsint och fortsatt vill stödja lokalt.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av mrbaloo »

Jag har också varit med om detta. Lite trist för stunden, men jag har glömt det nu. ;-)

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Är detta juste ? (ang JAM)

Inlägg av Eagle Hazze »

Begagnat i webshop är aldrig en bra idé, nya prylar är ett mindre problem då kunden som missade den prylen som var hemma men såldes till annan över disk kanske bara får vänta en vecka tills nya kommer hem.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar