Klurig fråga. Letar musikaffär "på väg söderifrån mot Stockholm"

Prata om övriga saker som rör bas-världen
kosmos
Medlem
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 21:25
Ort: Skåne

Klurig fråga. Letar musikaffär "på väg söderifrån mot Stockholm"

Inlägg av kosmos »

Hej

Jag söker en musikaffär som jag inte minns namnet på eller om den ens existerar längre. Tänker att jag kanske känner igen namnet om någon ger förslag på olika butiker. Har försökt med Eniro men inte hittat något.

Butiken i fråga sålde elektriska instrument runt 1983-85 (men även stort utbud av fioler, pianon eller om det var dragspel vad jag minns). Besökte deras webbsida för ett par år sedan men cacheminnet är tydligen raderat på både datorn och mig själv.

Kan ha varit i Katrineholm, Enköping, Nyköping, Södertälje eller eventuellt även Eskilstuna.

Snurrigt som sagt, men tar tacksamt emot tips!

Jo, jag behöver datera en bas som importerades av butiken och har jag tappat informationen jag fick av säljaren.
Ango74
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 02 dec 2009, 11:21
Ort: Västerås

Re: Klurig fråga. Letar musikaffär "på väg söderifrån mot Stockholm"

Inlägg av Ango74 »

Jag kan ju inte låta bli att tänka på Ludwigs Musik som låg i Borgåsund, nära Kvicksund/Strömsholm på gränsen mellan Västmanland och Södermanland. Han hade ju bl.a. en hel vägg med dragspel och allt möjligt jox (dvs båtmotorer, mopeder, tyger, you name it)

Det finns kvar nån slags fortsättning på Ludwigs nuförtiden: http://www.ludwigsmusik.se/omoss.aspx

Men förmodligen letar du efter något annat.
kosmos
Medlem
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 21:25
Ort: Skåne

Re: Klurig fråga. Letar musikaffär "på väg söderifrån mot Stockholm"

Inlägg av kosmos »

Tack för tips, men tror det var någon annan butik för har nog inte hört namnet innan.

Jag minns det som att butiken var något många känner/kände till, men som sagt oklart. Antagligen något efternamn eller liknande, men står helt stilla..
kosmos
Medlem
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 21:25
Ort: Skåne

Re: Klurig fråga. Letar musikaffär "på väg söderifrån mot Stockholm"

Inlägg av kosmos »

Det var nog Brinks musik i Eskilstuna jag tänkte på, men som numera verkar ligga i Katrineholm?!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Klurig fråga. Letar musikaffär "på väg söderifrån mot Stockholm"

Inlägg av Danne »

Japp, och såvitt jag vet har de endast ägnat sig åt generalagentur så långt tillbaka jag haft koll på dem (25 år bakåt iaf), men det är ju mycket möjligt att de haft affär i Eskilstuna på 80-talet.
Skriv svar