Nån i Stocholmstrakten som känner till

Prata om övriga saker som rör bas-världen
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

Hellboy skrev:Inte bara "annonser" på Vendolin om henne:

http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=68424

Hon måste ha gjort någon riktigt förbannad och det verkar vara en trummis......

http://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB2 ... fd8946061e

Det är fler på Musikhusets forum som uttalar sig om henne men trummisen i fråga verkar inte själv vara speciellt omtyckt. Eller nyyanserad/vältalig.......

https://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB ... mr+moeller

Man vet aldrig var sanningen ligger i detta men i dagsläget när det finns så lite pengar i musikbranschen är det väldigt lätt att felkalkylera och lova för mycket när det inte finns några marginaler. Och då blir folk snura när man inte kan betala och sen är ryktet igång......

Konsten att vara tydlig i sin dialog med människor är viktigt att lära sig. Jag har åkt på stressymptom och sömnsvårigheter här på sistone så jag har slagit av på takten. Och även avbokat några bokningar i studion då jag känt att jag inte orkat med. Dessa två bokningar som det handlar om hade jag lovat att göra till "kompispris" och skulle egentligen inte tjänat många kronor alls. Och jag har känt att jag inte kunnat säga nej till jobb som ger pengar. Men där har några blivit sura och sagt saker om mig till andra som känns tråkigt. Ibland väljer folk att inte förstå eller ha empati. Även lite besynnerligt när man faktiskt försökt göra folk en tjänst initialt genom att mer eller mindre låta dom spela in gratis. Tråkigt.

Jag har också blivit lurad på pengar för gig genom åren. Det har nog hänt dom flesta här någon gång. Frågan är väl vad man i det läget ska göra både som musiker och artist/uppdragsgivare. Det givna är väl kanske att den som är skyldig pengar ringer upp musikern ifråga och säger som det är. "Sorry, det sket sig. Jag gjorde en felkalkylering. Hur löser vi det här"? Och frågan är vad man som musiker ska göra om man trots påtryckningar aldrig får några pengar. Ska man varna andra via annonser och webforum? Ska man vara mer diskret och förmedla sin kunskap om artisten ifråga via PM eller i privata samtal om någon frågar istället för att svara direkt i en tråd? Hur pass försiktig ska man vara när man uttalar sig? Kan det slå tillbaka på ens eget rykte? Artister/uppdragsgivare har ju också känslor.

//J
Du kan ju kontakta mig och fråga!Eftersom det hadlar om mig!
För obekvämt kanske med realism?Man går alltid till källan för att få svar.
Vanya
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

vanya keen skrev:
Hellboy skrev:Inte bara "annonser" på Vendolin om henne:

http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=68424

Hon måste ha gjort någon riktigt förbannad och det verkar vara en trummis......

http://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB2 ... fd8946061e

Det är fler på Musikhusets forum som uttalar sig om henne men trummisen i fråga verkar inte själv vara speciellt omtyckt. Eller nyyanserad/vältalig.......



Alla ni som lagt er i har nu fått egna dåliga rykten Det kan jag garantera!!!!!
Ha Ha Ha!
Miss Keen/
United Star

https://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB ... mr+moeller

Man vet aldrig var sanningen ligger i detta men i dagsläget när det finns så lite pengar i musikbranschen är det väldigt lätt att felkalkylera och lova för mycket när det inte finns några marginaler. Och då blir folk snura när man inte kan betala och sen är ryktet igång......

Konsten att vara tydlig i sin dialog med människor är viktigt att lära sig. Jag har åkt på stressymptom och sömnsvårigheter här på sistone så jag har slagit av på takten. Och även avbokat några bokningar i studion då jag känt att jag inte orkat med. Dessa två bokningar som det handlar om hade jag lovat att göra till "kompispris" och skulle egentligen inte tjänat många kronor alls. Och jag har känt att jag inte kunnat säga nej till jobb som ger pengar. Men där har några blivit sura och sagt saker om mig till andra som känns tråkigt. Ibland väljer folk att inte förstå eller ha empati. Även lite besynnerligt när man faktiskt försökt göra folk en tjänst initialt genom att mer eller mindre låta dom spela in gratis. Tråkigt.

Jag har också blivit lurad på pengar för gig genom åren. Det har nog hänt dom flesta här någon gång. Frågan är väl vad man i det läget ska göra både som musiker och artist/uppdragsgivare. Det givna är väl kanske att den som är skyldig pengar ringer upp musikern ifråga och säger som det är. "Sorry, det sket sig. Jag gjorde en felkalkylering. Hur löser vi det här"? Och frågan är vad man som musiker ska göra om man trots påtryckningar aldrig får några pengar. Ska man varna andra via annonser och webforum? Ska man vara mer diskret och förmedla sin kunskap om artisten ifråga via PM eller i privata samtal om någon frågar istället för att svara direkt i en tråd? Hur pass försiktig ska man vara när man uttalar sig? Kan det slå tillbaka på ens eget rykte? Artister/uppdragsgivare har ju också känslor.

//J
Du kan ju kontakta mig och fråga!Eftersom det hadlar om mig!
För obekvämt kanske med realism?Man går alltid till källan för att få svar.
Vanya
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

vanya keen skrev:
Hellboy skrev:Inte bara "annonser" på Vendolin om henne:

http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=68424

Hon måste ha gjort någon riktigt förbannad och det verkar vara en trummis......

http://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB2 ... fd8946061e

Det är fler på Musikhusets forum som uttalar sig om henne men trummisen i fråga verkar inte själv vara speciellt omtyckt. Eller nyyanserad/vältalig.......



Alla ni som lagt er i har nu fått egna dåliga rykten Det kan jag garantera!!!!!
Ha Ha Ha!
Miss Keen/
United Star

https://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB ... mr+moeller

Man vet aldrig var sanningen ligger i detta men i dagsläget när det finns så lite pengar i musikbranschen är det väldigt lätt att felkalkylera och lova för mycket när det inte finns några marginaler. Och då blir folk snura när man inte kan betala och sen är ryktet igång......

Konsten att vara tydlig i sin dialog med människor är viktigt att lära sig. Jag har åkt på stressymptom och sömnsvårigheter här på sistone så jag har slagit av på takten. Och även avbokat några bokningar i studion då jag känt att jag inte orkat med. Dessa två bokningar som det handlar om hade jag lovat att göra till "kompispris" och skulle egentligen inte tjänat många kronor alls. Och jag har känt att jag inte kunnat säga nej till jobb som ger pengar. Men där har några blivit sura och sagt saker om mig till andra som känns tråkigt. Ibland väljer folk att inte förstå eller ha empati. Även lite besynnerligt när man faktiskt försökt göra folk en tjänst initialt genom att mer eller mindre låta dom spela in gratis. Tråkigt.

Jag har också blivit lurad på pengar för gig genom åren. Det har nog hänt dom flesta här någon gång. Frågan är väl vad man i det läget ska göra både som musiker och artist/uppdragsgivare. Det givna är väl kanske att den som är skyldig pengar ringer upp musikern ifråga och säger som det är. "Sorry, det sket sig. Jag gjorde en felkalkylering. Hur löser vi det här"? Och frågan är vad man som musiker ska göra om man trots påtryckningar aldrig får några pengar. Ska man varna andra via annonser och webforum? Ska man vara mer diskret och förmedla sin kunskap om artisten ifråga via PM eller i privata samtal om någon frågar istället för att svara direkt i en tråd? Hur pass försiktig ska man vara när man uttalar sig? Kan det slå tillbaka på ens eget rykte? Artister/uppdragsgivare har ju också känslor.

//J
Du kan ju kontakta mig och fråga!Eftersom det hadlar om mig!
För obekvämt kanske med realism?Man går alltid till källan för att få svar.
Vanya
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Inlägg: 3502
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 09:48
Ort: Stockholm, Solna
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Bild
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Sunken skrev:Bild
+1337
TVR!
Because Porsche are for girls.
gäst

Inlägg av gäst »

För ganska många år sedan så gjorde jag och ett par polare (gitarrist och trummis) några gig och en inspelning med Vanya. Det var aldrig några problem med betalningen.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

bootsy skrev:
Roland skrev:Är det fortfarande någon som tror att världen skulle vara bättre om den styrdes av kvinnor???
Jag tror att idioter är idioter oavsett vad som sitter mellan benen på dem.
Exakt min poäng...
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

vanya keen skrev:
Punkster skrev:Hej Vanya! Kul att du har hittat hit!

Om jag har skrivit något som som inte stämmer eller om du känner dig kränkt så får jag såklart be om ursäkt. Det är ju inte min mening att göra mig ovän med folk. Som jag skrev, med ovänner kommer man inte långt.

Men här diskuterar vi ju saker, bra som dåliga. Kontroversiella eller inte. Om det vi pratar om inte stämmer så tycker jag att det är bra att du påpekar det.

Ha det gott och lycka till med klubb-premiären!

/Linus aka Punkster
Är det inte bas/basspel ni ska diskutera.Inte om man är skyldig någon pengar eller inte .Det kan ju kronofogden säkert avgöra . Men inte när många musiker jobbar svart!
NI SOM ÄR MUSIKER SJÄLVA FATTAR NI INGENTING FORTFARANDE?????
Vanya
vanya keen skrev:
Sartic skrev:VARFÖR MÅSTE DU SKRIKA? Jag bryr mig inte om vad som har hänt tidigare, men jag tycker inte om dig nu för att du skriver allt med stora bokstäver. Extremt irriterande.
Det går fortare.Har ej tid med irriterade människor.Spelar in mitt album istället !
Miss Keen/United Star Records
Med den här uppvisningen i "people skills" borde du kanske inte svara själv på forum o.dyl.
Du gör dig själv en enorm björntjänst genom att komma in och vara otrevlig.
Det går att komma med samma inlägg på ett trevligt sätt och därmed göra sig själv en tjänst.

Jag kan säga att för egen del har jag inte haft några direkt negativa tankar om dig innan jag såg dina inlägg, speciellt som tråden innehåller även positiva utlåtanden från folk som jobbat med dig, men nu skulle jag inte för allt smör i småland hoppa på ett jobb med dig... Synd.
Medlem i PB50+
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

MikeO skrev:
Sunken skrev:Bild
+1337
gör vad på alla 4 a????????

Törs du inte skriva vad du menar!
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

fieldflower skrev:
vanya keen skrev:
Punkster skrev:Hej Vanya! Kul att du har hittat hit!

Om jag har skrivit något som som inte stämmer eller om du känner dig kränkt så får jag såklart be om ursäkt. Det är ju inte min mening att göra mig ovän med folk. Som jag skrev, med ovänner kommer man inte långt.

Men här diskuterar vi ju saker, bra som dåliga. Kontroversiella eller inte. Om det vi pratar om inte stämmer så tycker jag att det är bra att du påpekar det.

Ha det gott och lycka till med klubb-premiären!

/Linus aka Punkster
Är det inte bas/basspel ni ska diskutera.Inte om man är skyldig någon pengar eller inte .Det kan ju kronofogden säkert avgöra . Men inte när många musiker jobbar svart!
NI SOM ÄR MUSIKER SJÄLVA FATTAR NI INGENTING FORTFARANDE?????
Vanya
vanya keen skrev:
Sartic skrev:VARFÖR MÅSTE DU SKRIKA? Jag bryr mig inte om vad som har hänt tidigare, men jag tycker inte om dig nu för att du skriver allt med stora bokstäver. Extremt irriterande.
Det går fortare.Har ej tid med irriterade människor.Spelar in mitt album istället !
Miss Keen/United Star Records
Med den här uppvisningen i "people skills" borde du kanske inte svara själv på forum o.dyl.
Du gör dig själv en enorm björntjänst genom att komma in och vara otrevlig.
Det går att komma med samma inlägg på ett trevligt sätt och därmed göra sig själv en tjänst.

Jag kan säga att för egen del har jag inte haft några direkt negativa tankar om dig innan jag såg dina inlägg, speciellt som tråden innehåller även positiva utlåtanden från folk som jobbat med dig, men nu skulle jag inte för allt smör i småland hoppa på ett jobb med dig... Synd.
Nej och du passar verkligen inte i mitt band!!!!
Min sons kompis kommer spela bas i mitt band.Han är 15 och bäst. Vi har inte 50-60 åringar i vårt band!
Åldrar kan man välja på men om folk är seriösa eller inte är det lotteri på Det tar ca 2 år att se vad folk verkligen går för!
Vanya
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Henko »

vanya keen skrev:
MikeO skrev:
Sunken skrev:Bild
+1337
gör vad på alla 4 a????????

Törs du inte skriva vad du menar!
Har du bara snuskig fantasi eller har du aldrig räknat strängarna på en vanlig fyrsträngad bas? :wink:
P-basar
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

Johannes skrev:För ganska många år sedan så gjorde jag och ett par polare (gitarrist och trummis) några gig och en inspelning med Vanya. Det var aldrig några problem med betalningen.
Tack Johannes!!!!
Skiter egentligen i vad folk skriver här!
Kom till min nya klubb på H62.(club PULSE)
OM NI VILL SPELA DÄR! HOJTA BARA TILL.
29.4 PREMIÄR.VÄLKOMNA!
KRAM!
VANYA
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

vanya keen skrev:
fieldflower skrev:
vanya keen skrev:
Punkster skrev:Hej Vanya! Kul att du har hittat hit!

Om jag har skrivit något som som inte stämmer eller om du känner dig kränkt så får jag såklart be om ursäkt. Det är ju inte min mening att göra mig ovän med folk. Som jag skrev, med ovänner kommer man inte långt.

Men här diskuterar vi ju saker, bra som dåliga. Kontroversiella eller inte. Om det vi pratar om inte stämmer så tycker jag att det är bra att du påpekar det.

Ha det gott och lycka till med klubb-premiären!

/Linus aka Punkster
Är det inte bas/basspel ni ska diskutera.Inte om man är skyldig någon pengar eller inte .Det kan ju kronofogden säkert avgöra . Men inte när många musiker jobbar svart!
NI SOM ÄR MUSIKER SJÄLVA FATTAR NI INGENTING FORTFARANDE?????
Vanya
vanya keen skrev:
Sartic skrev:VARFÖR MÅSTE DU SKRIKA? Jag bryr mig inte om vad som har hänt tidigare, men jag tycker inte om dig nu för att du skriver allt med stora bokstäver. Extremt irriterande.
Det går fortare.Har ej tid med irriterade människor.Spelar in mitt album istället !
Miss Keen/United Star Records
Med den här uppvisningen i "people skills" borde du kanske inte svara själv på forum o.dyl.
Du gör dig själv en enorm björntjänst genom att komma in och vara otrevlig.
Det går att komma med samma inlägg på ett trevligt sätt och därmed göra sig själv en tjänst.

Jag kan säga att för egen del har jag inte haft några direkt negativa tankar om dig innan jag såg dina inlägg, speciellt som tråden innehåller även positiva utlåtanden från folk som jobbat med dig, men nu skulle jag inte för allt smör i småland hoppa på ett jobb med dig... Synd.
Nej och du passar verkligen inte i mitt band!!!!
Min sons kompis kommer spela bas i mitt band.Han är 15 och bäst. Vi har inte 50-60 åringar i vårt band!
Åldrar kan man välja på men om folk är seriösa eller inte är det lotteri på Det tar ca 2 år att se vad folk verkligen går för!
Vanya
:lol:
OK, vem har startat ett extrakonto i den goda Vanjas namn? :lol:
För ingen kan väl vara såhär rabiat och världsfrånvänd på riktigt...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Inlägg: 3502
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 09:48
Ort: Stockholm, Solna
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

fieldflower skrev::lol:
OK, vem har startat ett extrakonto i den goda Vanjas namn? :lol:
För ingen kan väl vara såhär rabiat och världsfrånvänd på riktigt...?
Det känns onekligen som det är troll i smörpaketet.

Jag funderar på att komplettera med en extra popcornsmiley om jag har fel.
vanya keen
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 04:33

Inlägg av vanya keen »

Roland skrev:
bootsy skrev:
Roland skrev:Är det fortfarande någon som tror att världen skulle vara bättre om den styrdes av kvinnor???
Jag tror att idioter är idioter oavsett vad som sitter mellan benen på dem.
Exakt min poäng...
DEN STYRS TACK OCH LOV AV KVINNOR DET VAR DÄRFÖR HAN BLEV FÖRBANNAD TRUMMISEN ALLTSÅ.EN ENVÅLDHÄRSKARE SOM SKULLE KONTROLLERA HELA BANDET.HAN KUNDE INTE ENS SPELA MEN DET MÄRKTES INTE FÖRRÄN I STUDION NÄR HAN BLEV NERVÖS OCH OTIGHT!
NU ÄR JAG LYCKLIGT LOTTAD OCH JOBBAR BARA MED PROFFSEN!
HOME SWEET HOME!
VANYA
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Semborg?
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Henko »

Sunken skrev: Det känns onekligen som det är troll i smörpaketet.
Men det smakar rätt kul! :lol:
P-basar
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Samuel V skrev:Semborg?
Nä, inte skulle väl han dubbelnicka? :lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

TDHP skrev:
Samuel V skrev:Semborg?
Nä, inte skulle väl han dubbelnicka? :lol:
Man vet aldrig, han är ju inte så aktiv under sitt vanliga nick... :lol:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Sunken skrev:
fieldflower skrev::lol:
OK, vem har startat ett extrakonto i den goda Vanjas namn? :lol:
För ingen kan väl vara såhär rabiat och världsfrånvänd på riktigt...?
Det känns onekligen som det är troll i smörpaketet.

Jag funderar på att komplettera med en extra popcornsmiley om jag har fel.
Japp, här behövs popcorn! :lol:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
optic
Medlem+
Inlägg: 1071
Blev medlem: mån 19 nov 2007, 20:21
Ort: STHLM

Inlägg av optic »

Vanya, ett tips i framtiden om sådant här uppstår är att resonera med logik istället för känsloutbrott. Satsa på att förklara istället för att skälla ut folk samt dra dig med argument som "men den trummisen var ändå kass"
och "ni ska prata om bas, inte vad folk är skyldig folk för pengar".

Jag säger det här i all välmening, och som någon annan sa, du har nog snarast gjort dig en rätt stor björntjänst med hur du valt att uttrycka dig.

Chill, sis.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

vanya keen skrev:
MikeO skrev:
Sunken skrev:Bild
+1337
gör vad på alla 4 a????????

Törs du inte skriva vad du menar!
Som du kanske ser på quoten finns det inget med "om att göra på alla fyra"
Detta beror på att allt som finns under strecket är en signatur som infogas i alla inlägg, och sålede INTE har nåt med själva inlägget att göra.

Men om du föredrar att umgås med yngligar i tonnåren istället för en massa gubbjävlar i 50-års åldern föreslår jag att du helt enkelt struntar i att läsa här. :hug:

Jag ladda upp igen. Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hmmmmm.... Graf?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Ja herrejisses, underhållning på fasansfullt låg nivå! :tummenupp:
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:Hmmmmm.... Graf?

Inte långsökt men jag tror ändå att det kan vara äkta vara...så här obalanserad är det nämligen svårt att spela.
Men den diskussionen håller jag på PrataFreud.se istället.
Skriv svar