Nån i Stocholmstrakten som känner till

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Cuba skrev:
Jensa skrev:
LH skrev:
newheartshadow skrev:
Anomalia skrev:Semborg, feel free to delete me :wink:
Kan visst inte deleta mig själv.....
Äh, köp en bas och häng kvar istället! :)
haha...jaa! gör det. då får första passet på RIS! puss
Say what? :?
vanya, melli, LH..... same chick, different name??
Yes.. verkar så.. Se där, se där :)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av archisland »

-

Blev ombedd och tar därför bort denna post.
Senast redigerad av archisland den ons 01 apr 2009, 08:16, redigerad totalt 1 gånger.
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Svara henne att allt är lugnt och att de är hjärtligt välkomna hit när de vill och att vi sänder en stilla tanke till deras son.

/R
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Då fick vi en förklaring till både Anomalia och LH.
Vet inte vem leoparden är men må han vila i frid.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

:vinkar:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Dave Lepard var sångare i Crash Diet och dog tragiskt härom året.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
basic
VIP medlem
Inlägg: 1469
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 20:29
Ort: Eskilstuna

Inlägg av basic »

:shock:

Vilken jäkla tråd!!! :?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

archisland skrev:Fick följande mail i min inkorg, tänkte att det kanske är lika bra att skriva in det här för att undvika missförstånd etc:

hej vill bara säga att jag är mamma till david,davelepard/crashdiet jag heter lisbeth hellman/leopardmamman det var min svärdotter som skickade länken till vårat minnesforum davelepard.com.. varför vi kontaktade er på pratabas, var för på googel stod varning för VK. hon satte alla davidfans humör i gungning med att påstå att han inte var död, att vi bara fejkade alltihop med universal... våran mentala hälsa fick sig en knäck oxå. vi kunde överbevisa henne, men hon ihärdade, det gapades å svor... nåja jag deletade mit inlägg när någon skrev till svärdottern kattah, : köp en bas istället! då sa jag : jaa du får första passet på ris, vilket är vår minnesconcert på nalen varje år runt den 20 januari, http://www.rest-in-sleaze.com (jag såg att det blev ett konstigt stavfel nöstan som vanya skriver!) Sad jag vill verkligen inte att ni tror att jag är hon! gud, verkligen inte. därför kanske du kan förklara för dina baskollegor...? jag kommer inte gå in här nåt mera. men det var faktiskt en liten tröst att höra att det inte bara var vi inom sleazen som drabbats av henne...tack på förhand, lisbeth hellman
:roll: "nöstan som vanya skriver" jovisst, vi märker det... Väldigt väl.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

200071 skrev: :roll: "nöstan som vanya skriver" jovisst, vi märker det... Väldigt väl.
Du menar väl inte att det är trollkonan som gränslat kvasten igen? :shock:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Klopper skrev:
200071 skrev: :roll: "nöstan som vanya skriver" jovisst, vi märker det... Väldigt väl.
Du menar väl inte att det är trollkonan som gränslat kvasten igen? :shock:
Jag har väldigt svårt att tro att två personer, dessutom från olika generationer skriver lika illa och på samma vis....
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

200071 skrev:
Klopper skrev:
200071 skrev: :roll: "nöstan som vanya skriver" jovisst, vi märker det... Väldigt väl.
Du menar väl inte att det är trollkonan som gränslat kvasten igen? :shock:
Jag har väldigt svårt att tro att två personer, dessutom från olika generationer skriver lika illa och på samma vis....
Jag hoppas att du har fel.
Men har du rätt så är det läge för individen att fundera på lämplig kemikalie!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

200071 skrev:
Klopper skrev:
200071 skrev: :roll: "nöstan som vanya skriver" jovisst, vi märker det... Väldigt väl.
Du menar väl inte att det är trollkonan som gränslat kvasten igen? :shock:
Jag har väldigt svårt att tro att två personer, dessutom från olika generationer skriver lika illa och på samma vis....
Nja.. det är nog inte hon vanja. hon skriver ju i stort sett bara med capslock och för henne att skriva en så lugn text verkar omöjligt :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Fick detta meddelande från LH, uppenbarligen har LH missförstått mitt/mina kommentarer.
Om så är fallet och LH är den jag hoppas så ber jag om ursäkt.
Annars..........
LH skrev:nää nu får det vara nog! jag vill inte bli misstänkliggjord såhär! jag såg att det blev ett ö istället för Ä...Ursäkta. det var ett misstag att låta er veta hur hon gått på i vårat forum. men ni kan ju själva läsa... låt nu inte grupptrycket styra er till sådana dumma kommentarer. och var vänlig, kalla inte mig för "trollkona". snälla ta bort mitt mail! detta är inte vad jag skall behöva höra. jag har nog i min sorg.
Ta det nu en smula lugnt.
Om du är den jag hoppas att du är så har du ingen anledning att fara ut så på detta viset.
Den jag kallade trollkona är INTE mor till Dave Leopard, utan you know who!
Det jag reagerade på var möjligheten att det var en annan person som förorenat vårat forum.
Jag tror att detta står klart om du läser mina inlägg en gång till.
Om det är så att jag varit otydlig så ber jag om ursäkt för detta.
Men jag tänker inte be om ursäkt om du är den person jag hoppas att du INTE är.
Jag kommer även att lägga ut din reaktion och mitt svar på forumet.
Te mortuis nihil nisi bene.
mvh
Fredrik
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag instämmer naturligtvis i det Klopper säger och vill tro och hoppas att det inte är riktigt så illa som det verkar.
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. Eran tråd dök upp när vi googlade Vanya, och eftersom jag inte tyckte att ni åt nog med popcorn, så ville jag dela med mig av våran erfarenhet oxå. :lol: Det var inte meningen att vårt gästspel skulle lämna några allvarligare avtryck här, och eftersom trollkonan, nej, jag menar Vanya, har hotat med att polisanmäla oss för förtal och gu vet vad, så var det en liten "slip of the tounge" av LH att lämna ut min och hennes IRL-id.
Vanyas inlägg är nog inte svåra att urskilja, de allra flesta fattar og att hon är alla 6 "anställda" på bolaget, hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. Eran tråd dök upp när vi googlade Vanya, och eftersom jag inte tyckte att ni åt nog med popcorn, så ville jag dela med mig av våran erfarenhet oxå. :lol: Det var inte meningen att vårt gästspel skulle lämna några allvarligare avtryck här, och eftersom trollkonan, nej, jag menar Vanya, har hotat med att polisanmäla oss för förtal och gu vet vad, så var det en liten "slip of the tounge" av LH att lämna ut min och hennes IRL-id.
Vanyas inlägg är nog inte svåra att urskilja, de allra flesta fattar og att hon är alla 6 "anställda" på bolaget, hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Seriöst? då måste jag läsa allt en gång till :)

*går och hämtar popcorn och inser att dom är slut* :(
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Var prexis inne på http://www.davelepard.com/?sid=forum&pi ... &id=121815 och läste senaste nytt.
Kan bara konstatera att någonstans saknas det en byfåne!
Hälsa mormor! :twisted:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

Jag ställer in den här maskinen i tråden, så slipper ni springa till konsum.... 8)
Bild
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Anomalia skrev:Jag ställer in den här maskinen i tråden, så slipper ni springa till konsum.... 8)
Bild
Micropop:en ligger redan och väntar i micron. Så klart! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

Smörsmak?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. Eran tråd dök upp när vi googlade Vanya, och eftersom jag inte tyckte att ni åt nog med popcorn, så ville jag dela med mig av våran erfarenhet oxå. :lol: Det var inte meningen att vårt gästspel skulle lämna några allvarligare avtryck här, och eftersom trollkonan, nej, jag menar Vanya, har hotat med att polisanmäla oss för förtal och gu vet vad, så var det en liten "slip of the tounge" av LH att lämna ut min och hennes IRL-id.
Vanyas inlägg är nog inte svåra att urskilja, de allra flesta fattar og att hon är alla 6 "anställda" på bolaget, hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Jättebra att du lägger allt tillrätta!!! Jag ber om ursäkt för mitt övertramp förut. Jag var lite snabb i omdömet. :oops:

Jag har tidigare bara stött på manliga examplar av Vanyas typ....
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Anomalia skrev:Smörsmak?
Inte ännu men snart.
Första omgången sket sig.
Dom luktade bränd VK så dom hamnade i komposten!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Anomalia skrev:Jag ställer in den här maskinen i tråden, så slipper ni springa till konsum.... 8)
Bild
Jag brukar faktiskt springa till ica eller netto :roll:

:wink:

Klopper: jo läste senaste nytt.. störd jäkel
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

200071 skrev:
Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. Eran tråd dök upp när vi googlade Vanya, och eftersom jag inte tyckte att ni åt nog med popcorn, så ville jag dela med mig av våran erfarenhet oxå. :lol: Det var inte meningen att vårt gästspel skulle lämna några allvarligare avtryck här, och eftersom trollkonan, nej, jag menar Vanya, har hotat med att polisanmäla oss för förtal och gu vet vad, så var det en liten "slip of the tounge" av LH att lämna ut min och hennes IRL-id.
Vanyas inlägg är nog inte svåra att urskilja, de allra flesta fattar og att hon är alla 6 "anställda" på bolaget, hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Jättebra att du lägger allt tillrätta!!! Jag ber om ursäkt för mitt övertramp förut. Jag var lite snabb i omdömet. :oops:


Jag har tidigare bara stött på manliga examplar av Vanyas typ....
Man kan aldrig så noga veta när det gäller nätet, ditt inlägg tyder bara på sund misstänksamhet :wink:
Senast redigerad av Anomalia den tis 31 mar 2009, 23:09, redigerad totalt 2 gång.
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

YZZ skrev:
Anomalia skrev:Jag ställer in den här maskinen i tråden, så slipper ni springa till konsum.... 8)
Bild
Jag brukar faktiskt springa till ica eller netto :roll:

:wink:

Klopper: jo läste senaste nytt.. störd jäkel
danska popcorn? är dom ok? Pölsesmag?
Skriv svar