Nån i Stocholmstrakten som känner till

Prata om övriga saker som rör bas-världen
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Anomalia skrev:
YZZ skrev:
Anomalia skrev:Jag ställer in den här maskinen i tråden, så slipper ni springa till konsum.... 8)
Bild
Jag brukar faktiskt springa till ica eller netto :roll:

:wink:

Klopper: jo läste senaste nytt.. störd jäkel
danska popcorn? är dom ok? Pölsesmag?
Funkar nog helt okej.. dock handlar jag hellre popcorn på ica. Netto är ju lite budget i vissa områden :lol:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

litar inte på danska förtäringsvaror om de inte går att dricka :roll:
Gäst--
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 21:32

Inlägg av Gäst-- »

Ja jösses, äntligen tror jag att jag har fattat vad som händer. Men är det sant att Vanya Keen är som hon är på grund av drogpsykos eller var det också bara trollande?
Threadkiller #1
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Skunkofant skrev:Ja jösses, äntligen tror jag att jag har fattat vad som händer. Men är det sant att Vanya Keen är som hon är på grund av drogpsykos eller var det också bara trollande?

:?:
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Anomalia skrev:
200071 skrev:
Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. ... hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Jättebra att du lägger allt tillrätta!!! Jag ber om ursäkt för mitt övertramp förut. Jag var lite snabb i omdömet. :oops:


Jag har tidigare bara stött på manliga examplar av Vanyas typ....
Man kan aldrig så noga veta när det gäller nätet, ditt inlägg tyder bara på sund misstänksamhet :wink:
Vill bara betona att på det här forumet är vi måna om att det går rätt till...vi har många träffats IRL och för oss är det viktigt att vårt forum får vara den sköna plats det faktiskt är.
Därför odlar vi en viss misstänksamhet och står ständigt beredda på att hjälpa varandra...
Gäst--
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 21:32

Inlägg av Gäst-- »

Åh nej! Inte meningen att döda denna tråd också. Om du kollar hela tråden i Leopardforumet så förstår du nog vad jag menar Rolle...
Threadkiller #1
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

Roland skrev:
Anomalia skrev:
200071 skrev:
Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. ... hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Jättebra att du lägger allt tillrätta!!! Jag ber om ursäkt för mitt övertramp förut. Jag var lite snabb i omdömet. :oops:


Jag har tidigare bara stött på manliga examplar av Vanyas typ....
Man kan aldrig så noga veta när det gäller nätet, ditt inlägg tyder bara på sund misstänksamhet :wink:
Vill bara betona att på det här forumet är vi måna om att det går rätt till...vi har många träffats IRL och för oss är det viktigt att vårt forum får vara den sköna plats det faktiskt är.
Därför odlar vi en viss misstänksamhet och står ständigt beredda på att hjälpa varandra...
Självklart 8) Trots att jag bara har gästat era domäner i något dygn så jag har redan uppfattat att ni har ett ypperligt gemytligt forum. Jag har inget emot misstänksamheten alls, jag tycker tvärtom att det var sjukt bra att ni ifrågasätter eftersom man inte kan vara säker på "infektion"......
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Anomalia skrev:
Roland skrev:
Anomalia skrev:
200071 skrev:
Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. ... hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Jättebra att du lägger allt tillrätta!!! Jag ber om ursäkt för mitt övertramp förut. Jag var lite snabb i omdömet. :oops:


Jag har tidigare bara stött på manliga examplar av Vanyas typ....
Man kan aldrig så noga veta när det gäller nätet, ditt inlägg tyder bara på sund misstänksamhet :wink:
Vill bara betona att på det här forumet är vi måna om att det går rätt till...vi har många träffats IRL och för oss är det viktigt att vårt forum får vara den sköna plats det faktiskt är.
Därför odlar vi en viss misstänksamhet och står ständigt beredda på att hjälpa varandra...
Självklart 8) Trots att jag bara har gästat era domäner i något dygn så jag har redan uppfattat att ni har ett ypperligt gemytligt forum. Jag har inget emot misstänksamheten alls, jag tycker tvärtom att det var sjukt bra att ni ifrågasätter eftersom man inte kan vara säker på "infektion"......
Och hänger du här ett par veckor till så kommer du att börja köpa basar som om det inte fanns någon morgondag :lol:
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Fresten.. tänker du stanna så kan du skriva en medlemspresentation :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Roland skrev:
Anomalia skrev:
Roland skrev:
Anomalia skrev:
200071 skrev:
Anomalia skrev:Det är helt förståeligt att ni blir förvirrade av denna fruntimmers-invasion :wink: Men det är sant som min goda svärmor skriver, hon är Davids mamma, och jag var hans flickvän. ... hon är dessutom MELLI, Melinda, Janine och mediagranskare. Jaja, ni fattar :wink: Slå fel på tangenterna kan alla göra :wink:
Jättebra att du lägger allt tillrätta!!! Jag ber om ursäkt för mitt övertramp förut. Jag var lite snabb i omdömet. :oops:


Jag har tidigare bara stött på manliga examplar av Vanyas typ....
Man kan aldrig så noga veta när det gäller nätet, ditt inlägg tyder bara på sund misstänksamhet :wink:
Vill bara betona att på det här forumet är vi måna om att det går rätt till...vi har många träffats IRL och för oss är det viktigt att vårt forum får vara den sköna plats det faktiskt är.
Därför odlar vi en viss misstänksamhet och står ständigt beredda på att hjälpa varandra...
Självklart 8) Trots att jag bara har gästat era domäner i något dygn så jag har redan uppfattat att ni har ett ypperligt gemytligt forum. Jag har inget emot misstänksamheten alls, jag tycker tvärtom att det var sjukt bra att ni ifrågasätter eftersom man inte kan vara säker på "infektion"......
Och hänger du här ett par veckor till så kommer du att börja köpa basar som om det inte fanns någon morgondag :lol:
Hahahaha ja :lol: :lol:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Roland skrev: Och hänger du här ett par veckor till så kommer du att börja köpa basar som om det inte fanns någon morgondag :lol:
Ibland, Rolle får du till och med mig att tappa hakan! :lol: :lol: :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

Skunkofant skrev:Åh nej! Inte meningen att döda denna tråd också. Om du kollar hela tråden i Leopardforumet så förstår du nog vad jag menar Rolle...
Vet inte riktigt vad vi ska tro om "Linus", men det verkar faktiskt inte som hennes stil...det är för många rättstavningar och för lite versaler, dessutom ett annat språk, så han kan nog vara äkta :wink:
att urskuldra med "Men ha det i åtanken att hon är en f.d missbrukare, det enda som hon gör nu är att hon sniffar Amfetamin ibland men inget allvarligt!"
är dock kanske inte det bästa man kan säga till en väns försvar :roll:
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Anomalia skrev:
Skunkofant skrev:Åh nej! Inte meningen att döda denna tråd också. Om du kollar hela tråden i Leopardforumet så förstår du nog vad jag menar Rolle...
Vet inte riktigt vad vi ska tro om "Linus", men det verkar faktiskt inte som hennes stil...det är för många rättstavningar och för lite versaler, dessutom ett annat språk, så han kan nog vara äkta :wink:
att urskuldra med "Men ha det i åtanken att hon är en f.d missbrukare, det enda som hon gör nu är att hon sniffar Amfetamin ibland men inget allvarligt!"
är dock kanske inte det bästa man kan säga till en väns försvar :roll:
Hehe nej men om hon var han så skulle hon nog inte kritisera sig själv tror jag.

Dock verkar det på Linus som så att hon har förändrats och han inte tycker så mycket om den nuvarande Vanja men bryr sig kanske fortfarande om henne till viss del och skriver därför det inlägget :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

haha, jodu, en gång i tiden var det någon som skulle lära mig spela gitarr..... lektion 1: genomgång av kvintcirkeln, lektion 2: blev aldrig av :lol:

men man kan ju alltid köpa en bas ändå....hänga på väggen? :wink:
Anomalia
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 14:09

Inlägg av Anomalia »

YZZ skrev:Fresten.. tänker du stanna så kan du skriva en medlemspresentation :D
well, vet inte om jag har ngt att tillföra i fortsättningen, men OM jag är kvar om 2 veckor så har du mitt ord :tummenupp:
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Klopper skrev:
Roland skrev: Och hänger du här ett par veckor till så kommer du att börja köpa basar som om det inte fanns någon morgondag :lol:
Ibland, Rolle får du till och med mig att tappa hakan! :lol: :lol: :lol:
I'm here for you bro... :hug:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Roland skrev:
Klopper skrev:
Roland skrev: Och hänger du här ett par veckor till så kommer du att börja köpa basar som om det inte fanns någon morgondag :lol:
Ibland, Rolle får du till och med mig att tappa hakan! :lol: :lol: :lol:
I'm here for you bro... :hug:
I know, i know! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Anomalia skrev:haha, jodu, en gång i tiden var det någon som skulle lära mig spela gitarr..... lektion 1: genomgång av kvintcirkeln, lektion 2: blev aldrig av :lol:

men man kan ju alltid köpa en bas ändå....hänga på väggen? :wink:
Haha! Kvintcirkeln är ju ett lysande bra uppslag som 1a lektion. Ska jag tillämpa på mina elever hädanefter....
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

basmartin skrev:
Anomalia skrev:haha, jodu, en gång i tiden var det någon som skulle lära mig spela gitarr..... lektion 1: genomgång av kvintcirkeln, lektion 2: blev aldrig av :lol:

men man kan ju alltid köpa en bas ändå....hänga på väggen? :wink:
Haha! Kvintcirkeln är ju ett lysande bra uppslag som 1a lektion. Ska jag tillämpa på mina elever hädanefter....
Lär du ju slippa lektion 2 också...på köpet :lol:
Användarvisningsbild
aleklint
Medlem+
Inlägg: 1024
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 13:11
Ort: Stockholm

Inlägg av aleklint »

basmartin skrev:
Anomalia skrev:haha, jodu, en gång i tiden var det någon som skulle lära mig spela gitarr..... lektion 1: genomgång av kvintcirkeln, lektion 2: blev aldrig av :lol:

men man kan ju alltid köpa en bas ändå....hänga på väggen? :wink:
Haha! Kvintcirkeln är ju ett lysande bra uppslag som 1a lektion. Ska jag tillämpa på mina elever hädanefter....
+1 :D
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+
Inlägg: 1560
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 01:18
Ort: Umeå

Inlägg av Myxomatosis »

basmartin skrev:
Anomalia skrev:haha, jodu, en gång i tiden var det någon som skulle lära mig spela gitarr..... lektion 1: genomgång av kvintcirkeln, lektion 2: blev aldrig av :lol:

men man kan ju alltid köpa en bas ändå....hänga på väggen? :wink:
Haha! Kvintcirkeln är ju ett lysande bra uppslag som 1a lektion. Ska jag tillämpa på mina elever hädanefter....
Hahaa! Jag var väl typ 11-12 och hade spelat piano lite oengagerat i ett par år när brorsan fick för sej att han skulle förklara det här med dominant och subdominant m.m.

Jag blev nästan tvungen att sitta bredvid och undrade alltid vad sjutton han pratade om. :D
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Roland skrev:
Lär du ju slippa lektion 2 också...på köpet :lol:
Yes!!!!!

Skämt åsido, musik måste ju vara kul. Fast först först måste man kunna kvintcirkeln, noter, skalor osv, sedan ska man börja med att spela låtar som t ex, "Spanien", "Till Paris" "Lunka på" osv. Alla tycker om de låtarna. Iaf efter en termin med bara kvintcirkel, polychords, tritonisk progression, mediantik osv.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

basmartin skrev:
Roland skrev:
Lär du ju slippa lektion 2 också...på köpet :lol:
Yes!!!!!

Skämt åsido, musik måste ju vara kul. Fast först först måste man kunna kvintcirkeln, noter, skalor osv, sedan ska man börja med att spela låtar som t ex, "Spanien", "Till Paris" "Lunka på" osv. Alla tycker om de låtarna. Iaf efter en termin med bara kvintcirkel, polychords, tritonisk progression, mediantik osv.
:twisted:
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

YZZ skrev:Fresten.. tänker du stanna så kan du skriva en medlemspresentation :D
+1
Gör det! Stanna kvar:) Köp http://www.rusta.se/elbas_med_forstarka ... 50012.html och ladda upp bilder på den i massa olika vinklar x)

Då är du en fullfjädrad medlem :paper:
Användarvisningsbild
Faliz
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 22:38
Ort: Kållered

Inlägg av Faliz »

Känns som hon inte bara skickat mail till mig där hon hotat med rättsliga åtgärder.

Hon måste nog ha gott om pengar eller så arbetar hennes advokat ideellt. :lol:
Ingen minns en Fegis

www.myspace.com/therazed
Skriv svar