Status

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Gäst

Status

Inlägg av Gäst »

Kanske ungefär så o-inne det kan bli men vafaaan, 2000 pix inklusive distpedal!
Tipsa nån gitarrspelande kompis eller kanske har ni nån tonåring som behöver nåt att starta på, vad vet jag?

http://www.blocket.se/vi/11087399.htm?ca=2_s
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Modellen heter "Shark" och är/var Status' "budgetmodell". Ingen jättehöjdare, men heller inget skit.

De brukar säljas för 4-6000:- beggade, så 2 papp är billigt för denna!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Min gamla baselev som säljer den.
Hon spelade punk.
Kan garantera att den inte mycke använd.

Till 99% bor hon kvar i samma stad som jag så om någon vill att ja ska köpa den och skicka eller åka o testa den så göra jag det gärna.
Funderade lite på den själv också men nja.. vet ej.. Jag tror ja har så ja klarar mig.
Gäst

Inlägg av Gäst »

marcbass skrev:Min gamla baselev som säljer den.
Hon spelade punk.
Kan garantera att den inte mycke använd.
Lustigt det där, jag förmedlade just en svinbra Larriveebas för tre papp till en av mina gamla elever. Hon spelar också punk...

På 80-talet spelade massa ungdomsgårdspunkare på Gibson SG och gamla 60-tals precision för att de var billiga. Nån som ser ett mönster? :)
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

GrafZeppelin skrev:
marcbass skrev:Min gamla baselev som säljer den.
Hon spelade punk.
Kan garantera att den inte mycke använd.
Lustigt det där, jag förmedlade just en svinbra Larriveebas för tre papp till en av mina gamla elever. Hon spelar också punk...

På 80-talet spelade massa ungdomsgårdspunkare på Gibson SG och gamla 60-tals precision för att de var billiga. Nån som ser ett mönster? :)
Ja, jag har tänkt den där tanken med. Undrar just VAD för grejer som man ska börja bunkra? Kommer podar å sån digital ljudutrustning var lika heta som Mu-trons och gamla EH-pedaler i framtiden, eller tillverkas de i för stor mängd?

Sakers värde brukar ju styras av vilka som använt dem. Clapton har ju gjort en del för sunburst Les Pauls och Marschall Bluesbreakers...

Vem spelar Status Shark...?
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

Jag köpte den, det var för billigt helt enkelt. Så ful att den nästan är snygg. Men verkligen bara nästan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

precision65 skrev: Ja, jag har tänkt den där tanken med. Undrar just VAD för grejer som man ska börja bunkra? Kommer podar å sån digital ljudutrustning var lika heta som Mu-trons och gamla EH-pedaler i framtiden, eller tillverkas de i för stor mängd?

Sakers värde brukar ju styras av vilka som använt dem. Clapton har ju gjort en del för sunburst Les Pauls och Marschall Bluesbreakers...

Vem spelar Status Shark...?
Var inte riktigt så jag tänkte men det är en kul fråga! PRS gitarrer är ett ganska säkert kort.

Ingen av ovanstående basar får nog nånsin mer värde än t.ex. vad en äldre Framus har idag vilket iofs inte är så illa pinkat ändå...
Senast redigerad av Gäst den tis 06 mar 2007, 23:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Ricky Rock skrev:Jag köpte den, det var för billigt helt enkelt. Så ful att den nästan är snygg. Men verkligen bara nästan.
Gillar du MM-sound så tror jag du blir ganska nöjd. Det är definitivt ingen dålig bas. Ful eller ej.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ricky Rock skrev:Jag köpte den, det var för billigt helt enkelt. Så ful att den nästan är snygg. Men verkligen bara nästan.
Coolt! Jag förstår dig. Får jag fråga om du hittade den på blocket själv eller om det var länken härifrån?
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

var tvungen att dra mig ur köpet. fick en enormt dryg och oväntad utgift. så om nån vill ha den kanske den finns kvar. jag hittade annonsen på blocket strax efter att den lades ut.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3425
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Jag hade en likadan en liten stund. Jätteskön hals! Tyvärr var det problem med den sköna halsenskrökning och inget hjälpte (inte ens Halkan visste). Lämnade tillbaka den till Halkan's.
Skriv svar