Super Swede på Vendolin

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

marcbass skrev:För att bygga en bra grupp så måste man känna på varandras ömma tår ordentligt..
Det är de vi göra.
Måste man? Trodde det bara var ett forum? :wink:
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Allvarligt talat så känner jag inte igen mig i det du beskriver, Unicorn.

Jag tycker absolut att folk kan ta i lite väl mycket här ibland och jag tycker också att det finns en tendens av att dunka rygg, men på vilket forum och i vilken gemenskap är det inte så?

Folk med ömma tår HAR det svårt, både på Internet och i verkligheten. Det är viktigt att förstå att vi inte kan lagstifta eller moderera bort gruppdynamikens regler. Vanligt hyfs funkar alltid bäst.

Som jag ser det så finns det tre alternativ för dig (er?) som inte trivs med stämningen på PrataBas:

1: Säg ifrån! Jag lovar, 99,9% av de som du kanske uppfattar som elaka är i själva verket snälla och är inte ute efter att vara taskiga. Säg ifrån på ett snyggt sätt - det kommer att ge effekt.

2: Lev med det. Låt bli att ta åt dig och läs inte de trådar du vet att du bara irriterar dig på. Känner du dig extra trött på någon, undvik dennes inlägg ett tag. Så tror jag alla här gör lite till mans.

3: Starta ett eget forum. Hårt modererat och med "snäll" stämning. Allvar, om du på riktigt menar att det är så många som känner sig undanskuffade och mobbade här så är det väl en ypperlig idé att göra ett eget forum för dem.



Sen kan jag tycka att du har fel i ditt uttalande att vi slänger ur oss saker utan att ha koll här. (Vore jag ömfotad skulle jag kanske t o m bli stött!)

Det finns ett stort antal användare här med STORA kunskaper och en rejäl dos hjälpsamhet. Jag känner mig ofta väldigt peppad och stöttad av mina kunniga kompisar på forumet och jag hoppas att jag med mina ringa kunskaper ibland kan få någon att känna likadant.


Så där har du det.

Jag hör vad du säger, men jag tycker du faktiskt har fel i det mesta.

Men det är min uppfattning.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Plus på Bootsys inlägg!
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

bootsy skrev:Allvarligt talat så känner jag inte igen mig i det du beskriver, Unicorn.

Jag tycker absolut att folk kan ta i lite väl mycket här ibland och jag tycker också att det finns en tendens av att dunka rygg, men på vilket forum och i vilken gemenskap är det inte så?

Folk med ömma tår HAR det svårt, både på Internet och i verkligheten. Det är viktigt att förstå att vi inte kan lagstifta eller moderera bort gruppdynamikens regler. Vanligt hyfs funkar alltid bäst.

Som jag ser det så finns det tre alternativ för dig (er?) som inte trivs med stämningen på PrataBas:

1: Säg ifrån! Jag lovar, 99,9% av de som du kanske uppfattar som elaka är i själva verket snälla och är inte ute efter att vara taskiga. Säg ifrån på ett snyggt sätt - det kommer att ge effekt.

2: Lev med det. Låt bli att ta åt dig och läs inte de trådar du vet att du bara irriterar dig på. Känner du dig extra trött på någon, undvik dennes inlägg ett tag. Så tror jag alla här gör lite till mans.

3: Starta ett eget forum. Hårt modererat och med "snäll" stämning. Allvar, om du på riktigt menar att det är så många som känner sig undanskuffade och mobbade här så är det väl en ypperlig idé att göra ett eget forum för dem.



Sen kan jag tycka att du har fel i ditt uttalande att vi slänger ur oss saker utan att ha koll här. (Vore jag ömfotad skulle jag kanske t o m bli stött!)

Det finns ett stort antal användare här med STORA kunskaper och en rejäl dos hjälpsamhet. Jag känner mig ofta väldigt peppad och stöttad av mina kunniga kompisar på forumet och jag hoppas att jag med mina ringa kunskaper ibland kan få någon att känna likadant.


Så där har du det.

Jag hör vad du säger, men jag tycker du faktiskt har fel i det mesta.

Men det är min uppfattning.

Låt oss säga i demokratins namn att vi båda har rätt... OCH det finns en hel dos kunskap här, håller med (Årnes och klopper tex). Det är detta som är ett bra exempel på forum, Tack Bootsy, du får en kram när vi ses!
PS Jag har inte ömma tår, bara dåligt tålamod med vissa saker, ska jobba på det!
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

unicornbass skrev:
Låt oss säga i demokratins namn att vi båda har rätt... OCH det finns en hel dos kunskap här, håller med (Årnes och klopper tex). Det är detta som är ett bra exempel på forum, Tack Bootsy, du får en kram när vi ses!
PS Jag har inte ömma tår, bara dåligt tålamod med vissa saker, ska jobba på det!
Jag tycker inte att det handlar om att ha rätt eller fel, egentligen. "Stämningen på forumet" är ju en så pass abstrakt företeelse så att ens egen uppfattning och känsla om den är rätt, oavsett vilken den är. Och det jag gillar kan vara exakt det som du hatar, och vice versa.
Det viktiga är att vi respekterar varandras åsikter någorlunda.

Och bra att du också märker att det finns kunniga människor här. Jag tror att vi tillsammans sitter på en gyllene kunskapsbank som många därute bara kan drömma om.

Kram själv!
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

GrafZeppelin skrev:
Klopper skrev:Det var knappt en käft som reagerade när det daskades in mickar och elektronik till höger och vänster så det stod härliga till.
Nej, precis som idag då folk moddar billiga beggade 80-talsinstrument utan tanke på ev. samlarvärde i framtiden. Inte en människa opponerar sig mot det.
Nä, jag vet! Ibanez roadstar II har jag ett lite rosenskimrande minne till då det var min första riktiga och bra bas. Kommer ihåg att de var ruskigt välbyggda, hade en RB600 på den tiden (32" skala). Var gång jag ser en sådan, ska vara med pre-roadgear kroppen och det lilla huvudet så får jag sådant köpsug! Vet inte varför, kan ha med dreglande i Ibanez -84 katalogen att göra... Byter gärna in en sådan bas!
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
Jag hör vad du säger, men jag tycker du faktiskt har fel i det mesta.

+1 8)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar