..stingray på vendolin..info

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
ljumsken
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: lör 19 aug 2006, 16:23

..stingray på vendolin..info

Inlägg av ljumsken »

Det ligger en stingray från 96 till salu på vendolin.10.000 eller byte fenderbas....jag var på väg att byta den mot min Jazz bas men kom på att fender nog är min grej!!Men jag kan ge lite info om ni vill ha för killen själv har inte så bra koll.Det är en 20th anniversary med superflammig o fin lönntopp och ask kropp.Flammig lönnhals med rosewoodbräda.Orginal Pl skydd saknas men orginalet var limmat(bara denna modellen) så skruvhål finns inte.Tror det blir svårt att få tag i ett nytt sånt.Han har ett svart xtra men det har aldrig varit monterat.Spikrak kanonfin hals med super fina band.Har nog aldrig sett en bättre byggd bas än denna.ALLT är super.Den har ett lite större jack som har gått igenom lacken bak på basen annars är det bara normala spel "dings".När jag prövade den så var det rätt så sura strängar på den o halsen var nästan för rak så den skorrade lite men det var rejält klipp i tonen(lönn topp)? o basen sjunger fint akustiskt!Denna utgåva gjordes i mindre än 2000ex.Jag tror det är org case men ett spänne är trasigt.som jag ser det är det ett klipp!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Måste vara bra pris. KÖP!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar