Tobias (gibson) - BORTA

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Flod
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:09
Ort: Skellefteå/Uddevalla
Kontakt:

Tobias (gibson) - BORTA

Inlägg av Flod »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=4715217

Ny annons på grund av provocerande innehåll! Ställ frågor så får ni svar. Ledsen Calif!
Senast redigerad av Flod den fre 13 okt 2006, 15:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av calif de funk »

Flod skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=4710810


Bara ställa fråger här om det var nått! Priset går såklart att diskutera.
Ursäkta Flod men annonser som slutar med "kan inte garantera att jag inte ångrar mig" låter lagom löjligt för min del. Vad är det för divafasoner? Skall du sälja skiten eller inte? Du får bestämma dig först!

Bästa hälsningar

Calif de Funk
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Flod
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:09
Ort: Skellefteå/Uddevalla
Kontakt:

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av Flod »

calif de funk skrev: Ursäkta Flod men annonser som slutar med "kan inte garantera att jag inte ångrar mig" låter lagom löjligt för min del. Vad är det för divafasoner? Skall du sälja skiten eller inte? Du får bestämma dig först!

Bästa hälsningar

Calif de Funk

Ursäkta mig att för jag pissade i din risskål, Califen, men har du inget bättre för dig än att hacka på min annons så kanske du ska fundera på dina prioriteringar. :roll:

Ja, jag ska sälja "skiten", tuffing.

Bästa hälsningar

Flod
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av FreCKo »

Flod skrev:Ursäkta mig att för jag pissade i din risskål, Califen, men har du inget bättre för dig än att hacka på min annons så kanske du ska fundera på dina prioriteringar. :roll:

Ja, jag ska sälja "skiten", tuffing.

Bästa hälsningar

Flod
Ledsen att klanka på dig Flod men när du skriver "kan inte lova att jag säljer den" så är det jävligt tveksamt till om man vill köpa den, det sista man vill är ju att du drar dig ur en affär.

Sen att vara kaxig och skriva på det där sättet kommer inte heller göra någon lyckligare, men Calif var ju tyvärr inte så mycket bättre...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Flod
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:09
Ort: Skellefteå/Uddevalla
Kontakt:

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av Flod »

FreCKo skrev: Ledsen att klanka på dig Flod men när du skriver "kan inte lova att jag säljer den" så är det jävligt tveksamt till om man vill köpa den, det sista man vill är ju att du drar dig ur en affär.

Sen att vara kaxig och skriva på det där sättet kommer inte heller göra någon lyckligare, men Calif var ju tyvärr inte så mycket bättre...

Ja, du har rätt. Men jag blev provocerad av Califs sätt, som du kanske förstår.

Jag drar mig knappast ur en aktiv affär, om nån erbjuder det jag vill ha, men det kan ju hända att jag ångrat mig och inte vill sälja om några veckor. Ville bara förvarna folk.

Jag har sett annonser med liknande förbehållningar. Men ska det vara så svårt att svälja så fixar jag en ny annons så är alla nöjda och glada.

Var nån intresserad av basen, för övrigt?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av FreCKo »

Flod skrev:
FreCKo skrev: Ledsen att klanka på dig Flod men när du skriver "kan inte lova att jag säljer den" så är det jävligt tveksamt till om man vill köpa den, det sista man vill är ju att du drar dig ur en affär.

Sen att vara kaxig och skriva på det där sättet kommer inte heller göra någon lyckligare, men Calif var ju tyvärr inte så mycket bättre...

Ja, du har rätt. Men jag blev provocerad av Califs sätt, som du kanske förstår.

Jag drar mig knappast ur en aktiv affär, om nån erbjuder det jag vill ha, men det kan ju hända att jag ångrat mig och inte vill sälja om några veckor. Ville bara förvarna folk.

Jag har sett annonser med liknande förbehållningar. Men ska det vara så svårt att svälja så fixar jag en ny annons så är alla nöjda och glada.

Var nån intresserad av basen, för övrigt?
Bra att du förklarar dig, kan bli spänd "stämning" annars :wink:

Är inte intresserad tyvärr, är ju vänsterhänt :evil:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Flod
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:09
Ort: Skellefteå/Uddevalla
Kontakt:

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av Flod »

FreCKo skrev:
Bra att du förklarar dig, kan bli spänd "stämning" annars :wink:

Är inte intresserad tyvärr, är ju vänsterhänt :evil:

Nej, jag tycker inte heller om kass stäming, men inte dålig attityd heller. Nåja, finns väl typer överallt antar jag.

Vänsterhänt.. Begränsar urvalet en aning. Men å andra sidan blir begagnatpriserna desto bättre :wink:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av calif de funk »

Flod skrev:
calif de funk skrev: Ursäkta Flod men annonser som slutar med "kan inte garantera att jag inte ångrar mig" låter lagom löjligt för min del. Vad är det för divafasoner? Skall du sälja skiten eller inte? Du får bestämma dig först!

Bästa hälsningar

Calif de Funk

Ursäkta mig att för jag pissade i din risskål, Califen, men har du inget bättre för dig än att hacka på min annons så kanske du ska fundera på dina prioriteringar. :roll:

Ja, jag ska sälja "skiten", tuffing.


Bästa hälsningar

Flod
Om du pratar om revir så kan du vara lugn. Jag har inga problem med det. Det är med ett forum som med en annons; dem är nämligen inte skyddade på något sätt från andras åsikter och det är så det skall vara också. Att "sälja" en bas och ändå vilja behålla rätten till att dra sig ur affären är ungefär som att vilja ha seks men behålla sin oskuld. Jag uttryckte mig kanske inte på det trevligaste sättet men min kommentar var en konsekvens av din annons. Synd att du bråkar nu istället för att vara smart och formulera om annonsen.
Senast redigerad av calif de funk den tor 12 okt 2006, 18:06, redigerad totalt 1 gånger.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Re: Tobias (gibson)

Inlägg av calif de funk »

Flod skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=4715217

Ny annons på grund av provocerande innehåll! Ställ frågor så får ni svar. Ledsen Calif!
Bravissimo!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar