Music Man Big Al SSS... Såld!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Music Man Big Al SSS... Såld!

Inlägg av Bootzy »

Japp, då ska en av de coolaste basarna jag ägt säljas. En riktigt kanonbas som lirar och låter hur bra som helst. Går att krana fram det mesta i ljudväg, går att köra passiv, aktiv och serie/parallel i humbuckerläge. Det kan tyckas att det är mycket switchar och rattar men det är hur lättskruvat och smart upplagt som helst. Den väger sköna 3,85Kg. Är i nyskick och kommer förstås i det tjusiga orginalcaset.

Pris: Såld!

Kolla här för lite klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=OPFwDns7FdI

http://www.youtube.com/watch?v=UXSnLVIVxLQ

http://www.youtube.com/watch?v=QTv0dHtHHbI


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Bootzy den lör 04 jun 2011, 01:08, redigerad totalt 3 gång.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Fy faan! Dom där är fantastiska! Hade jag inte redan haft en själv ( :oops: ) så hade jag köpt den. BRA pris också! En vanlig standard svart ligger på över 24´:- i Sverige. 2.400 EUR på Station Music. Finns inte på Thomann tror jag. Hur som, fantastiska basar. Väldigt mångsidiga vad det gäller ljud.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

ouch.... vilken schysst bas! Borde låta hur bra som helst med mittmicken!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

JanTheWhite skrev:Fy faan! Dom där är fantastiska! Hade jag inte redan haft en själv ( :oops: ) så hade jag köpt den. BRA pris också! En vanlig standard svart ligger på över 24´:- i Sverige. 2.400 EUR på Station Music. Finns inte på Thomann tror jag. Hur som, fantastiska basar. Väldigt mångsidiga vad det gäller ljud.
Visst är det så! Kanske läge för att även ha dubletter i MM Big Al? :wink:
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

anli skrev:ouch.... vilken schysst bas! Borde låta hur bra som helst med mittmicken!
Det gör den verkligen, mittmicken är min favorit! Mycket P-basliknande ljud.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Bootzy skrev:
JanTheWhite skrev:Fy faan! Dom där är fantastiska! Hade jag inte redan haft en själv ( :oops: ) så hade jag köpt den. BRA pris också! En vanlig standard svart ligger på över 24´:- i Sverige. 2.400 EUR på Station Music. Finns inte på Thomann tror jag. Hur som, fantastiska basar. Väldigt mångsidiga vad det gäller ljud.
Visst är det så! Kanske läge för att även ha dubletter i MM Big Al? :wink:
Sorry. Jag hade gärna men..... Nä..... :D

Men dom är jättebra. Väldigt flexibla. Om någon i Stockholmskrokarna är intresserad och inte vill köpa grisen i säcken är ni välkoma att komma förbi och känna på min Big Al om det skulle hjälpa.....
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

JanTheWhite skrev:
Bootzy skrev:
JanTheWhite skrev:Fy faan! Dom där är fantastiska! Hade jag inte redan haft en själv ( :oops: ) så hade jag köpt den. BRA pris också! En vanlig standard svart ligger på över 24´:- i Sverige. 2.400 EUR på Station Music. Finns inte på Thomann tror jag. Hur som, fantastiska basar. Väldigt mångsidiga vad det gäller ljud.
Visst är det så! Kanske läge för att även ha dubletter i MM Big Al? :wink:
Sorry. Jag hade gärna men..... Nä..... :D

Men dom är jättebra. Väldigt flexibla. Om någon i Stockholmskrokarna är intresserad och inte vill köpa grisen i säcken är ni välkoma att komma förbi och känna på min Big Al om det skulle hjälpa.....
:tummenupp: Toppen! Det var mycket snällt av dig, Tack!
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Bootzy skrev:
JanTheWhite skrev:
Bootzy skrev:
JanTheWhite skrev:Fy faan! Dom där är fantastiska! Hade jag inte redan haft en själv ( :oops: ) så hade jag köpt den. BRA pris också! En vanlig standard svart ligger på över 24´:- i Sverige. 2.400 EUR på Station Music. Finns inte på Thomann tror jag. Hur som, fantastiska basar. Väldigt mångsidiga vad det gäller ljud.
Visst är det så! Kanske läge för att även ha dubletter i MM Big Al? :wink:
Sorry. Jag hade gärna men..... Nä..... :D

Men dom är jättebra. Väldigt flexibla. Om någon i Stockholmskrokarna är intresserad och inte vill köpa grisen i säcken är ni välkoma att komma förbi och känna på min Big Al om det skulle hjälpa.....
:tummenupp: Toppen! Det var mycket snällt av dig, Tack!
Det var så lite så. Vore kul om den där hamnade i rätt händer. Det bör nog vara bland det mest flexibla som finns i ljudväg idag känns det som. Och det är NÄSTAN så att dom kan konkurrera ut en Wal ProIE som världens bästa P-bas. :D
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

oj Oj OJ

Vilken läckerbit!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Så himla frän!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TG
VIP medlem
Inlägg: 794
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 14:59
Ort: Värmland

Inlägg av TG »

Snygg Tommy!
Zon, Fender, Mattissonbass, G&L, Yamaha, Cort (GS modell), Music Man, Monique & M700 by Jule, 2xVanderkley 112 MNT, Vanderkley Spartan, Ampeg 115 & 410.
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Inlägg av midlifecrisis »

Per krona räknat går det nog inte att hitta något bättre än den här. Ut och handla!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

TG skrev:Snygg Tommy!
Tack, Tom!

När får man klämma på dina Sadowskys och din ljuvliga 66:a? :wink:
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Inlägg av DoggyD »

LOL Tommy, jag blev nästan på bra humör när jag såg den där. Möjligen (bara möjligen) väntar BG#319 på dej i sitt case just nu. :wink:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Axman
Medlem+
Inlägg: 1223
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 21:06
Ort: Stockholm

Inlägg av Axman »

Om inte om fanns. Sjukt sjukt ball.
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+
Inlägg: 877
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 16:49
Ort: Örebro

Inlägg av Utte »

En av mina drömbasar! Sjukt orginellt och fränt utseénde, och låter grymt. Många ljudmöjligheter också.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

DoggyD skrev:LOL Tommy, jag blev nästan på bra humör när jag såg den där. Möjligen (bara möjligen) väntar BG#319 på dej i sitt case just nu. :wink:
Visst är den ball? :D
Jag kommer att tänka på ett album med Tommy Bolin som heter "Teaser" när du håller på sådär... :wink:
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Det här nog det fränaste som släppts på basmarknaden sen 1960..
Shit vad du säljer grymma basar hela tiden :D
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

On hold!
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Den är ball alltså!!!
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

En mycket bra bas detta!! :tummenupp: :tummenupp:
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Inlägg av midlifecrisis »

JanTheWhite skrev:välkoma att komma förbi och känna på min Big Al om det skulle hjälpa.....
Komma förbi och känna på din "Big Al"? Njaaa..... :wink:
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Fuck..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Jag läste BIG ASSS när jag såg rubriken. :shock:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

midlifecrisis skrev:
JanTheWhite skrev:välkoma att komma förbi och känna på min Big Al om det skulle hjälpa.....
Komma förbi och känna på din "Big Al"? Njaaa..... :wink:
Ha ha ha. Nä den heter inte Al. Den kallar jag för Tim. Tiny Tim. :)
Skriv svar