Var det inte nån som letade efter en Cirrus?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Var det inte nån som letade efter en Cirrus?

Inlägg av TDHP »

Bandlös 6:a i Ö-vik på Blocket!

http://www.blocket.se/vi/14880552.htm?ca=11_s
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Bra pris , grym bas.
Men har inte den varit uppe rätt många vändor på blocket vid det här laget ?
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Marknaden för bandlösa 6;or är väl ganska begränsad! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Wtf... Han bor ju nästan granne med mig... Tro om det är den där dansbandsbasisten tro...
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Och just... Såg en sexsträngad Ibanez SG på musikaffären idag. 7500:- vill de ha för den. Var verkligen mysig att spela på, men jag har absolut ingen användning för den sjätte strängen så... :D
gäst

Inlägg av gäst »

Hellish skrev:Wtf... Han bor ju nästan granne med mig... Tro om det är den där dansbandsbasisten tro...
tro det tro...må så vara tro...tro det eller ej! dansbandsbasist med en badlös sexa? okej :roll:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Tjaa... Kan naturligtvis finnas en uppsjö basister där, men vi är inte så många i övik och just i det där kvarteret känner jag en kille som lirar bas i en dansbandsduo så därför tror jag att det är han.
gäst

Inlägg av gäst »

okaj
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

rumpeldunken skrev:okaj
Eller var ditt inlägg bara för att dissa mig lite? Ge igen lite för mitt retande av älfåns? :D
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Hur kommer det säg att det säljs så många basar av denna modellen när innehavarna är så nöjda.
Jag har bara hört bra om denna modell.

Är det utseendet som folk inte tycker om eller behöver dem pengar?

undrar bara...
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6801
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Cirrusen är extremt välbyggd, snygg, underbar att spela på. Ljudet är cleant som Vim, en dröm att lajna rätt i bordet i studion. Jag sålde min för att jag fått ändrade ljudideal med åren. Jag tyckte att den var ganska könlös. En fet jazzbas och numera en gammel EB-3:a faller mig och bandmedlemmarna mer på läppen.
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Rix skrev:Cirrusen är extremt välbyggd, snygg, underbar att spela på. Ljudet är cleant som Vim, en dröm att lajna rätt i bordet i studion. Jag sålde min för att jag fått ändrade ljudideal med åren. Jag tyckte att den var ganska könlös. En fet jazzbas och numera en gammel EB-3:a faller mig och bandmedlemmarna mer på läppen.
Okej, den har alltså väldigt blek karaktär?

Då förstår jag att den passar till dansband och div studiojobb (hoppas ingen tar illa upp, menar inte på ett dåligt sätt).
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
gäst

Inlägg av gäst »

Hellish skrev:
rumpeldunken skrev:okaj
Eller var ditt inlägg bara för att dissa mig lite? Ge igen lite för mitt retande av älfåns? :D
åååh! ett nytt nickname! "älfåns" måste skriva in det i nick-tråden.
ja..det var för att retas lite med dig...bara för att du är så grym mot den lille oskyldige pojken :wink:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

rumpeldunken skrev:åååh! ett nytt nickname! "älfåns" måste skriva in det i nick-tråden.
ja..det var för att retas lite med dig...bara för att du är så grym mot den lille oskyldige pojken :wink:
Haha! Men jag har sett att du gillar att retas med honom också så... :poke:
gäst

Inlägg av gäst »

Hellish skrev:
rumpeldunken skrev:åååh! ett nytt nickname! "älfåns" måste skriva in det i nick-tråden.
ja..det var för att retas lite med dig...bara för att du är så grym mot den lille oskyldige pojken :wink:
Haha! Men jag har sett att du gillar att retas med honom också så... :poke:
hahah ja...vi har en del affärer att göra upp om :twisted: örebro here i come...eller inte! JAG VET FORTFARANDE INTE NÄR PB-TRÄFFEN ÄR!! OCH VAR DEN ÄR! OCH HUR MKT DET KOSTAR!! AAAAAAAHHHHHHHHH...puuhh it was just a dream :o
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

gäst

Inlägg av gäst »

Hellish skrev:Check this out... http://pratabas.se/viewtopic.php?t=4739
jahaja...april alltså :roll:
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+
Inlägg: 705
Blev medlem: tis 27 mar 2007, 15:23
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av posedin »

Basen hänger på Östmans musik.. eller har iaf gjort det. Har provspelat den och den låter kanon.. är i bra skick oxå. John spelar inte dansband utan i ett gospelband som nyligen varit på turné i usa.
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
dereborn

Inlägg av dereborn »

Rix skrev:Cirrusen är extremt välbyggd, snygg, underbar att spela på. Ljudet är cleant som Vim, en dröm att lajna rätt i bordet i studion. Jag sålde min för att jag fått ändrade ljudideal med åren. Jag tyckte att den var ganska könlös. En fet jazzbas och numera en gammel EB-3:a faller mig och bandmedlemmarna mer på läppen.
Halleluja! Det är vackert när insikten kommer!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

posedin skrev:John spelar inte dansband utan i ett gospelband som nyligen varit på turné i usa.
Då tänkte jag på fel kille helt enkelt. =)
Var förresten in på Östmans och klämde lite på din Stingray och den är ju för jäkla mysig. :D
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6801
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

dereborn skrev:
Rix skrev:Cirrusen är extremt välbyggd, snygg, underbar att spela på. Ljudet är cleant som Vim, en dröm att lajna rätt i bordet i studion. Jag sålde min för att jag fått ändrade ljudideal med åren. Jag tyckte att den var ganska könlös. En fet jazzbas och numera en gammel EB-3:a faller mig och bandmedlemmarna mer på läppen.
Halleluja! Det är vackert när insikten kommer!
Yes, jag såg äntligen ljuset! Väcktes ur min cleana dröm i rättan tid..
dereborn

Inlägg av dereborn »

Passing thru phases of evolution...
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+
Inlägg: 705
Blev medlem: tis 27 mar 2007, 15:23
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av posedin »

Hellish skrev:
Då tänkte jag på fel kille helt enkelt. =)
Var förresten in på Östmans och klämde lite på din Stingray och den är ju för jäkla mysig. :D
Ja den är nog den mest solida basen rent tonmässigt jag har lirat på. Personligen så kan jag tycka att musicman bara låter på ett vis.. man blir lite låst rent soundmässigt.. men smaken är ju som baken.
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

posedin skrev:Ja den är nog den mest solida basen rent tonmässigt jag har lirat på. Personligen så kan jag tycka att musicman bara låter på ett vis.. man blir lite låst rent soundmässigt.. men smaken är ju som baken.
Ja rent ljudmässigt är de kanske inte alltid så spännande. Men att spela på... Har lirat på några stycken, men jag måste säga att din femma är klart skönast att spela på hittills. =)
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+
Inlägg: 705
Blev medlem: tis 27 mar 2007, 15:23
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av posedin »

Hellish skrev:
posedin skrev:Ja den är nog den mest solida basen rent tonmässigt jag har lirat på. Personligen så kan jag tycka att musicman bara låter på ett vis.. man blir lite låst rent soundmässigt.. men smaken är ju som baken.
Ja rent ljudmässigt är de kanske inte alltid så spännande. Men att spela på... Har lirat på några stycken, men jag måste säga att din femma är klart skönast att spela på hittills. =)
Ja då är det ju bara att slå till :D Nate vill nog bli av med den så du har nog bra prutläge!! B strängen är grymt bra på den.. bra ton och sustain.
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
Skriv svar