Lakland Skyline 55-02 *Såld*

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
sebastiannorrby
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 23 jul 2018, 10:17

Lakland Skyline 55-02 *Såld*

Inlägg av sebastiannorrby »

Säljer en Lakland Skyline 55-02. Anledningen är att jag inte spelar så mycket och behöver en enklare 4a som huvudinstrument. Jag kan där med också tänka mig ett byte mot en jazzbas + pengar, tex Fender, Tokai eller liknande.

Den är i fint skick men med ett par punkter.

*En glaslampa gick sönder över mig under ett gig och ett par skärvor ramlade ner på mig och basen som orsakade ett par/tre dings (dock jävligt rockigt!) Inga större skador men jag kan skicka bilder vid intresse

*En av pottarna går att dra runt om man tar i, inget som stör mig när jag spelar men det kan vara bra att veta.

Näst intill helt nya strängar från Elexir och jag kan skicka med ett bra softcase från 4sound vid en enkel affär.

Pris är satt till 6500:- bvsa
Jag har även en EBS Drome Classic 150w till salu för 3500:- bvsa


Vänligen hör av er om ni har frågor eller är intresserade av fler bilder: 0709-168116 eller sebastian.norrby@gmail.com

Mvh




Bild



Bild
Senast redigerad av sebastiannorrby den lör 28 jul 2018, 09:32, redigerad totalt 5 gång.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Skyline 55-01

Inlägg av Roger Hedin »

Bara som info: det där är inte en 55-01, utan en 55-02. Det är min gamla, så jag vet. :wink:
Bild
Var det du som köpte den av mig?
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
sebastiannorrby
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 23 jul 2018, 10:17

Re: Lakland Skyline 55-01

Inlägg av sebastiannorrby »

Roger Hedin skrev:Bara som info: det där är inte en 55-01, utan en 55-02. Det är min gamla, så jag vet. :wink:
Bild
Var det du som köpte den av mig?
Ja men du ser!! det stämmer bra! Det är en 55-02 och det var jag som köpte den för ett antal år sedan :)
Har fungerat mycket bra hela vägen! Men som jag skrev måste jag ha en 4a istället.
(Är ju ingen basist, så råkade ta fel på modellen). Måste kika på skillnaderna jämfört 01 och 02.
:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Lakland Skyline 55-02

Inlägg av Roger Hedin »

Bild
Skyline 55-01: Billigare elektronik, i övrigt samma, samma.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Lakland Skyline 55-02

Inlägg av mikkejohansson »

Byte mot en 44-02? Samma modell, samma färg men med fyra strängar...
Fender - Pedaler - GK - TKS
sebastiannorrby
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 23 jul 2018, 10:17

Re: Lakland Skyline 55-02

Inlägg av sebastiannorrby »

mikkejohansson skrev:Byte mot en 44-02? Samma modell, samma färg men med fyra strängar...

Tack men jag har redan hittat en jazzbas som är inköpt. Så nu behöver jag bara min lakland såld :) tack för intresset dock!
Skriv svar