Fender Jazzbas 1973 (svart/lönn) - SÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Jay Jacket
Medlem+
Inlägg: 645
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:59
Ort: Stockholm/Malmö

Fender Jazzbas 1973 (svart/lönn) - SÅLD!

Inlägg av Jay Jacket »

Efter veckor av funderande fram och tillbaka, har jag nu tagit beslutet att försöka sälja min gamla Jazz-sjuttiotrea. Road worn från aktiv användning av tidigare ägare, men slitaget är främst av kosmetisk karaktär och exempelvis hals och band är i riktigt bra skick.

Basen är inte 100% original och när jag nyligen hade den inlämnad för service (rengöring, setup och intonering) hos Niklas på Malmö Gitarrverkstad bad jag honom om lite research så här skrev han:

"Potentiometrarna och därmed troligen jacket också är från 2002, så jag tror att ca 2002 så bytte någon all elektronik samt pickups till T-Bear-pickups, CTS-potentiometrar och Switchcraft-jack vilket är samma komponenter som satt i original, och de gjorde ett väldigt bra jobb. De pickups som ligger i caset är troligen en original och en annan icke-original pickup".

Trots en del utbytta delar är det ett fantastiskt instrument. Halsen är lite kraftigare än en vanligt Jazz-hals, vilket vissa verkar gilla medan andra inte. Jag hade själv aldrig tidigare hört talas om T-bear pickups, men dom låter fantastiskt bra. Finns lite mer info på den här webbsidan: http://www.t-bear.se/directions.html

Levereras med kåpor och svintungt svart original-case. Finns även en påse med gammal elektronik (jack, potentiometrar och kablar som troligen är original-delar) i caset.

Finns i Malmö för provspelning. Hämtning föredras, men frakt kan säkert ordnas om så önskas. Mer info och fler bilder skickas på begäran.

Pris: SÅLD

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jay Jacket den lör 22 jun 2019, 22:16, redigerad totalt 2 gång.
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
N Röding
Medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: sön 25 nov 2012, 15:17
Ort: Sthlm

Re: Fender Jazzbas 1973 (svart/lönn)

Inlägg av N Röding »

Fin bas!
Vad väger den?
Användarvisningsbild
boby
Medlem
Inlägg: 495
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Fender Jazzbas 1973 (svart/lönn)

Inlägg av boby »

hej skickat pm. den basen längtar hem till Göteborg.
Skriv svar