G&L 1505 (behåller tills vidare)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

G&L 1505 (behåller tills vidare)

Inlägg av Janne »

Bytte batteri när jag lade ut annonsen och det är fortfarande vid liv, kanske använde ett dåligt batteri sist. Dock verkar det vara något lurt som hänt med den, volymen på seriellt läge är mer än dubbelt så stark som vid parallell-läge. Så har det inte varit förut. Kan knappast sälja den så här utan behåller tills vidare och ska lämna in den vid tillfälle.
Varit min huvudbas rätt många år men får ingen speltid efter jag köpt en Mike Lull. Köpte den på det här forumet för ca 10 år sen. Ingen aning vilket år den är tillverkad men det kanske man kan utläsa av serienumret?
Slitet originalcase som saknar två fötter.
Något fel på preampen som äter upp batteri på nolltid. Kan ha varit så länge, jag har alltid använt den i passivt läge.
Inputjacket funkar men är lite slappt så kanske läge att byta, sladden kan åka ur.
Lite dings och repor, framförallt på baksidan. Försökte fota det men det gick sådär.
Pris 8000 plus ev frakt.
Bild

Bild

Bild

Bild

Finns strax utanför Lidköping.
Senast redigerad av Janne den lör 04 jul 2020, 10:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: G&L 1505

Inlägg av bootsy »

Coolt! Jag tror att du köpte den av mig – en vinst i ett PB-lotteri i så fall!
Grymt bra bas som jag minns den.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Re: G&L 1505

Inlägg av Janne »

Stämmer bra det bootsy :) Haft mycket glädje av den, suveränt instrument. Kan väl bli svårsåld med trasig preamp och så men ärligt talat så gör det inte så mycket om den får stanna.
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Re: G&L 1505

Inlägg av Busta B »

Fint och solitt instrument detta!

Kan ha testat detta eller likadant instrument hos Christoffer? (med jamaicaflagga i avatar) i Göteborg.

Det som föll för mig var stringspace på hals som var lite smal för mina korvfingrar =)
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Re: G&L 1505

Inlägg av Janne »

Ja, stringspacing kanske kan vara intressant att veta. Inte riktig hundra på hur man mäter men mäter jag från centrumpunkten på de yttersta strängarna så blir det 37 mm vid sadeln och 69 mm vid stallet.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: G&L 1505

Inlägg av Danne »

Busta B skrev: tor 28 maj 2020, 22:28 Kan ha testat detta eller likadant instrument hos Christoffer? (med jamaicaflagga i avatar) i Göteborg.
Kim S ?
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Re: G&L 1505

Inlägg av Busta B »

Ahh! Kim! Så var det.... =)
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Re: G&L 1505

Inlägg av Kim S »

Japp, stämmer att jag hade den ett tag. Du var väl hemma hos mig och testade, Busta B, innan den lottades ut. Längesen, typ 12 år sen 😊

Mitt minne av den är att den inte vägde så mycket vilket var positivt. Men sedan ville jag ha en fyra istället. På den tiden, när man var fattig student fanns inte budget för mer än en, högst två, basar i taget.

Ursäkta om vi kapar säljtråden till en nostalgitripp 😂
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Re: G&L 1505

Inlägg av Janne »

Haha, no problems. Det är ju trots allt ett diskussionsforum :)
Skriv svar