"Gamm-basar" sålda!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

"Gamm-basar" sålda!

Inlägg av Roger Hedin »

De är fina. De låter bra. De är guld att spela på. Men - jag föredrar femsträngat trots allt. Helst "skevbandat" också. Det betyder att dessa finingar bara blir att betrakta som väggvärmare och dekoration.

Bild

P'51-varianten har jag själv satt ihop av förträffliga bitar inhandlade på nätet i somras. Mitt Corona-projekt. Den har en förnämlig hals som man kan klubba oxar med; huruvida det är lämpligt eller ej lämnar jag därhän. CTS-potar och en orange konding, Babicz full contact bridge! (Nej! Tänk inte tanken på att plocka bort den!!!) En specialbeställd pickup från Urban, med två spolar under samma kaross, lite hetare lindad. Kroppen har lite lackskav runt kanterna. Inget case medföljer, men jag kan skaffa en enklare gigbag som då läggs på priset om man vill ha den skickad. Nya DR-strängar sitter på; ett set färdigklippta och knappt använda Thomastik Flats medföljer. Huvudloggan är bara "påvattnad" och inte överlackad. Den går lätt att pilla bort, om man inte vill at det ska stå Roger BLUESBLASTER på den. ;)
Priset för denna: 6500 SEK plus spårbar frakt inom Sverige och ev. emballagekostnader.

Lilla Blå, sen...
Den lilla, lilla JMJ Mustangen köpte jag ny, och har lagt ner en del tid och arbete på att få spelbar på riktigt. Den är mycket bra, liten, lätt, nätt och behändig, och låter ungefär dubbelt så stor som den är. Tumstödet är återmonterat, den levereras i sin original-gigbag med sina rounds på. De behöver nog aldrig bytas. Pris: 8500 SEK plus spårbar frakt inom Sverige och ev. emballagekostnader.

Glömde: Dunlop Straplocks är monterade på båda. Eventuellt har jag "remdelar" till dem också. Originalen finns kvar till Lilla Blå...

Hämtning premieras med gokaffe. :)
Inga byten - annat hägrar...
Senast redigerad av Roger Hedin den tor 29 okt 2020, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: "Gamm-basar" till salu...!

Inlägg av DoggyD »

Tjenare, jag tar Mussen.
//Dagge 0725560519
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: "Gamm-basar" till salu...!

Inlägg av Roger Hedin »

DoggyD skrev: ons 28 okt 2020, 16:20 Tjenare, jag tar Mussen.
//Dagge 0725560519
PM skickat!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: "Gamm-basar" till salu...!

Inlägg av Roger Hedin »

Lilla Blå är spoken for och P'51 är ute på provspelning...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: "Gamm-basar" till salu...!

Inlägg av Roger Hedin »

LILLA BLÅ är såld.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: "Gamm-basar" sålda!

Inlägg av Roger Hedin »

Då var båda sålda. Det gick fort. :)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar