Unicornbass Ozellman 4

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av Ljudfreak »

Den här basen som basmartin spelar på i videon, har jag haft nu rätt länge. Den låter väldigt bra, har en hals som inte flyttar på sig och är lättspelad. Är det någon som är sugen? Den är i fint skick. Jag tänkte mig 14000.

Edit: Halsen är två bitar kvartssågad lönn med en spalt i mitten. Det är nog därför den är så stabil och håller stämningen hur länge som helst. Jag har aldrig behövt justera dragstången. Den har nollband vid översadeln. I kombination med den stadiga halsen kan man få låg rasselfri stränghöjd. Kontrollerna är volym, balans och ton med passiva, tysta mickar. Gissar på att kroppen är al och basen känns lätt till vikten. Skalan är 34 tum.

Basen finns på Värmdö och jag kan ta med den in till Stockholm, men har ingen lust att skicka den. Det går bra att testa den på plats också för den symtomfrie spekulanten, så klart. Kaffe ingår och jag bjuder på handsprit.

Det är samma bas som Martin spelar på i den här videon https://youtu.be/eR7S7ez-W1M

Med vänlig hälsning,

Ola
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av Ljudfreak »

Bumpar och öppnar upp för byte mot en Lakland DJ5, den vita med lönnbäda.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av maxoges »

Ja du en sån vill jag ha. Tyvärr har jag inge basar som passar att byta med, bara en Lighthouse och en Cirrus.


Bild
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av Ljudfreak »

Hej Max,

Kul att höra från dig. Hoppas läget är bra trots pandemin.

Just de basarna (Lighthouse, Cirrus) har jag ingen längtan efter, men du brukar ju vara "resourceful" och lösningsorienterad.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av maxoges »

Just nu är jag svag i vänster kroppshalva efter stroken i höstas. Annars är läget uttråkat, men bra :)
Jag fattar inte varför jag envisas med att lägga pengar på många billiga basar istället för att köpa en superfin.
Hoppas det går bra med försäljningen!
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av Ljudfreak »

Oj! Hoppas du repar dig bra. Jag har faktiskt ett antal kamrater som drabbats av stroke. Det är inte helt ovanligt i vår ålder. Men jag tror att det skett förbättringar på många sätt i hur man kan få hjälp. Hoppas på det bästa för dig!
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av maxoges »

Jag är strålad mot hjärnan efter hjärntumör när jag var 10 år. Tydligen var ett stort blodkärl i hjärnan strålskadat. God prognos om man överlever själva stroken.
slaskbas
Medlem+
Inlägg: 613
Blev medlem: tor 07 aug 2008, 19:43

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av slaskbas »

Instämmer med Ljudfreak krya på. Öva skaler låter som en bra rehab metod både för hjärnan och fingrarna.
BEWARE OF THE DOG
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av Ale »

Den här är oerhört bra. Ett förbaskat tjong och kärna/värme i en sällsynt kombination. TJÖP!
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Unicornbass Ozellman 4

Inlägg av Ljudfreak »

Ale skrev: tis 23 mar 2021, 16:32 Den här är oerhört bra. Ett förbaskat tjong och kärna/värme i en sällsynt kombination. TJÖP!
Det är helt sant. Igår testade vi den bredvid en -76 Jazz och den här lät mer jazzbas :lol:
Skriv svar