Intressekoll(Bortskänkt)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
cien
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 13 dec 2020, 22:36
Ort: Borås

Intressekoll(Bortskänkt)

Inlägg av cien »

Hej. Frågar åt en vän som fått ärva lite prylar.
Vet inte själv något om dessa men tänkte kolla åt henne här på forumet om det finns ngt intresse.
Någon sorts Jazz-kopia typ 70-tal ser det ut som, svårt att tyda namnet på headstocken.Kanske kan duga att plocka delar ifrån.
Pris : ingen aning, men någon hundring kanske den är värd.
Kan fixa kontaktuppgifter vid ev. intresse
IMG_5183.JPG
IMG_5183.JPG (1.86 MiB) Visad 1364 gånger
IMG_5182.JPG
IMG_5182.JPG (1.14 MiB) Visad 1364 gånger
Senast redigerad av cien den sön 06 jun 2021, 19:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Intressekoll

Inlägg av 200071 »

Märket känner jag inte igen alls, men det finns det kanske andra som gör.
Däremot ser det ju ut som någon valt att plocka i diMarzio-mickar (troligen - inte säkert). De har ju ett värde i sig. Sätter man sådana i en bas så bör den ju vara ok kan man tycka. Å andra sidan ser sunbursten ut lite som den brukar göra när man ska dölja att det är laminat (plywood) och inte riktigt trä.
Lite mera svar ska du nog få in innan du sätter ett för lågt (eller högt) pris på den.
Användarvisningsbild
choofedonlucy
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 17 jun 2019, 22:24
Ort: Skåne

Re: Intressekoll

Inlägg av choofedonlucy »

Har letat lite men hittar inget, känner inte igen märket och kan inte riktigt tyda det heller.

Visar det sig att den bara är värd nån hundring så är jag intresserad, om den är i skåne :)
ApanKarlsson
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 13 apr 2021, 07:58

Re: Intressekoll

Inlägg av ApanKarlsson »

Hallå! Basen är en Eikosha lyckades jag googla mig fram till. Det finns dock väldigt lite info om det företaget på nätet. Verkar som att de har gjort en del kopior på Fenders grejer av bildgooglingen att döma!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Intressekoll

Inlägg av 200071 »

Är stränglindning original från fabrik möjligen? :-D


Bild
cien
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 13 dec 2020, 22:36
Ort: Borås

Re: Intressekoll

Inlägg av cien »

Ingen aning om stränglindningen eftersom det inte är min bas, besökte min vän i helgen som visade mig basen o jag tog nån bild.
Straplocks var det på den iaf.
Användarvisningsbild
olof42
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: lör 25 apr 2009, 18:29
Ort: Stockholm

Re: Intressekoll

Inlägg av olof42 »

Den ser väl spännande ut, och rampen vid stallmicken eller vad det nu är är ju ovanlig. Plywood är väl inte nödvändigtvis dåligt heller, det är ju tunna skivor trä som är ihoplimmade visst :) Ni kan ju alltid lägga ut den på Tradera med nåt slags minimipris och se vad ni får. Synd att sälja den för någon/några hundringar tycker jag i alla fall.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Intressekoll

Inlägg av AlbinH »

Förslaget att lägga ut den på Tradera tyckte jag var utmärkt. :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
cien
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 13 dec 2020, 22:36
Ort: Borås

Re: Intressekoll

Inlägg av cien »

Hej igen.
Pratade med min vän idag igen och hon skänker bort sina prylar, endast avhämtning strax utanför Borås.
Jazz kopian och en förstärkare som jag lägger ut på forumet.
Pm mig för kontaktuppgifter till henne.
Användarvisningsbild
olof42
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: lör 25 apr 2009, 18:29
Ort: Stockholm

Re: Intressekoll

Inlägg av olof42 »

Skänka bort basen? Det låter ju på tok för snällt :) kanske kan nån vänskaplig pratabasare ta med den till nån musikaffär som kan sälja den på kommission och så kan din kompis få pengarna när den är såld? Jag brukar sälja en del saker på det sättet genom Jam Guitars här i Stockholm och skulle gärna ha ställt upp om jag inte bodde så långt ifrån Borås.
Skriv svar