Epiphone Thunderbird vintage pro SÅLD

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

Epiphone Thunderbird vintage pro SÅLD

Inlägg av Peet »

Riktigt trevlig och välbyggd bas med en, för modellen, mycket bra balans utan någon direkt ”neck dive”. Skicket är i stort sett perfekt utan knappt något slitage, repor, dings etc.

Den är just nu strängad med DR Lo Riders 50-110 och är något nerstämd. Jag kan utan problem justera om den om någon så önskar. Medföljer gör en halvbra rockbag gig-bag.

Elektroniken är omkopplad till mastervolym, masterton + en 2-lägesväljare för halspickup eller hals- och stallpickup i kombination. Enkelt och lättrattat, med andra ord! Elektroniken kan eventuellt återställas, men ogärna. Inga permanenta modifieringar har gjort, utan befintliga hål har använts.

Basen finns i Uppsala om man vill hämta och provspela, men den går säkert också att skicka om det skulle vara så.

Intressanta byten är roliga basar, gitarrer av Gibson-typ, grafisk eq i rackformat, Mesa-lådor i RR-utförande, coola gitarr 412/212:or och slutsteg i rackformat som helst klarar att ge runt 700-1000w bryggat vid 4 ohm.

Pris: Typ 5000:-

Bild

Bild
Senast redigerad av Peet den tis 19 apr 2022, 23:51, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Epiphone Thunderbird vintage pro

Inlägg av saft »

Vad tänker du dej för pris ungefär? Eller är det vara byten som gäller?
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17231
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Epiphone Thunderbird vintage pro

Inlägg av BBQV »

Min gamla!
Skitbra bas.
Och snygg!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

Re: Epiphone Thunderbird vintage pro

Inlägg av Peet »

saft skrev: fre 08 apr 2022, 19:30 Vad tänker du dej för pris ungefär? Eller är det vara byten som gäller?
Hoppsan, det glömde jag. Ca 5000:- eller där i krokarna, hade jag tänkt mig.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Epiphone Thunderbird vintage pro

Inlägg av saft »

Jag är väldigt sugen. Meeeen jag har inte pengar på en stund. Du råkar inte vara sugen på att byta/delbyta mot hpd p-bas, 2st aston origin mikrofoner, Carl Martin chorus eller Mackie Big Knob studio? Eller en schyst Argon skivspelare?:)
Ska fundera om jag har nå annat brytbart också… slutsteg har jag tyvärr inte.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

Re: Epiphone Thunderbird vintage pro

Inlägg av Peet »

saft skrev: tis 19 apr 2022, 23:40 Jag är väldigt sugen. Meeeen jag har inte pengar på en stund. Du råkar inte vara sugen på att byta/delbyta mot hpd p-bas, 2st aston origin mikrofoner, Carl Martin chorus eller Mackie Big Knob studio? Eller en schyst Argon skivspelare?:)
Ska fundera om jag har nå annat brytbart också… slutsteg har jag tyvärr inte.
Ledsen, men den är såld och skickades idag. Det dyker säkert upp en till vad det lider.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Epiphone Thunderbird vintage pro SÅLD

Inlägg av saft »

Skönt! Då kan jag sova igen!:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Skriv svar