BYTES Epiphone t-bird pro BORTA

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

BYTES Epiphone t-bird pro BORTA

Inlägg av Peet »

Jag tänkte fixa en bas till min fru som vill börja spela, men elräkningar från helvete osv så blir det inga rena köp i nuläget. Därmed tänkte jag kolla om någon vill byta till sig min t-bird mot en annan bas.

Min bas:
En Epiphone t-bird pro i mycket bra skick + case. Detta är den mer påkostade modellen med genomgående hals, amerikanska pickuper osv. Den är den bästa av de 5 fåglar jag har haft hittills (Gibson osv) med låg vikt, utmärkt resonans och nästan ingen neck-dive. Jag har bytt ut elektroniken mot mastervolym, masterton och tvåläges pickupswitch (bara hals eller hals + mitt).

Vad som önskas:
Fyrsträngad bas med vit kropp och en pickup placerad någorlunda nära stallet. Frun vill kunna spela ”knorrbas” och inte bara ”fluffig raggsocka-bas”. Typexempel är Fender P/J, Fender Dimension, Stingray och Yamaha BB. Skallängd, halsprofil osv är inte så noga då den som ska använda den ändå inte har något uppfattning om de sakerna. Skick är inte jätteviktigt, men det bör inte vara en skrothög med potential som behöver massor av service för att vara redo att användas.

Har man något med ett omatchande värde så har jag en del andra coola grejer att lägga till bytesaffären.


Bild
Senast redigerad av Peet den sön 16 okt 2022, 15:57, redigerad totalt 1 gånger.
Strandhag
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 17 sep 2020, 19:27

Re: BYTES Epiphone t-bird pro

Inlägg av Strandhag »

Hallå

Slänger bara ut, även om jag läst att byte är primärt intressant - säljer min Music Man Stingray 4 strängad 3EQ från 1991. Även fel färg då den är svart. Men sjukt fin och så vidare.

Ville bara nämna då jag ändå är i säljartagen.
/Håkan
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: BYTES Epiphone t-bird pro

Inlägg av blackparkas »

Strandhag skrev: fre 14 okt 2022, 19:28 Hallå

Slänger bara ut, även om jag läst att byte är primärt intressant - säljer min Music Man Stingray 4 strängad 3EQ från 1991. Även fel färg då den är svart. Men sjukt fin och så vidare.

Ville bara nämna då jag ändå är i säljartagen.
/Håkan
Jag blev nyfiken...
Vad är det för greppbräda och prislapp?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Strandhag
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 17 sep 2020, 19:27

Re: BYTES Epiphone t-bird pro

Inlägg av Strandhag »

Hallå

Det är lönn.

Har några små dings på baksida och undersida, lite bältesskrap - spelar fantastiskt.
Ska se om jag lyckas bifoga bilder här. Kan fota mer om du önskar.

Tycker den är svår att värdera - har vänt mig till butiker och kollat nätet men klurigt.
Om du är intresserad är jag med på att resonera fram ett lämpligt pris.


Bild

Bild
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

Re: BYTES Epiphone t-bird pro

Inlägg av Peet »

Strandhag skrev: fre 14 okt 2022, 19:28 Hallå

Slänger bara ut, även om jag läst att byte är primärt intressant - säljer min Music Man Stingray 4 strängad 3EQ från 1991. Även fel färg då den är svart. Men sjukt fin och så vidare.

Ville bara nämna då jag ändå är i säljartagen.
/Håkan
Hm, trevlig bas. Min T-bird är nu borta och jag kanske KANSKE😀 skulle kunna skaffa en till lite finare bas. En Stingray är ju alltid en Stingray.
Strandhag
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 17 sep 2020, 19:27

Re: BYTES Epiphone t-bird pro

Inlägg av Strandhag »

Ja, verkligen.

Original hard case finns givetvis - samt en drop-D som inte är monterad.

Spelar mest på min Gibson Ripper numera och hade det inte varit för att jag var dum nog att börja med Eurorack så hade jag inte sålt Stingrayen - men jag kan inte hålla på att lägga ut massa pengar på moduler till racket nu, så då får jag krypa till korset och släppa denna mycket fina bas.

Du finns i Uppsala?
Jag är i Stockholm lite då och då om du skulle vara intresserad.
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

Re: BYTES Epiphone t-bird pro

Inlägg av Peet »

Strandhag skrev: sön 16 okt 2022, 13:58 Ja, verkligen.

Original hard case finns givetvis - samt en drop-D som inte är monterad.

Spelar mest på min Gibson Ripper numera och hade det inte varit för att jag var dum nog att börja med Eurorack så hade jag inte sålt Stingrayen - men jag kan inte hålla på att lägga ut massa pengar på moduler till racket nu, så då får jag krypa till korset och släppa denna mycket fina bas.

Du finns i Uppsala?
Jag är i Stockholm lite då och då om du skulle vara intresserad.
Japp, jag finns i Uppsala. Du kanske kan skicka ett meddela med något slags prisförslag så ska jag kolla om det är ens i närheten av möjligt?
Skriv svar