Såld Cort C4 plus ZMBH Såld

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
soulbrother-smoke
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 30 jan 2023, 20:26

Såld Cort C4 plus ZMBH Såld

Inlägg av soulbrother-smoke »

Hejsan.
Tänkte sälja denna basen som jag köpte för en specifik spelning. Spelar inte 4-strängade basar annars så den får går.

Pris 3000SEK

Artisan Series: Ser fint ut, och låter ännu bättre
Bartolini MK-1 Mickar och Markbas elektronik
Aktiv Passiv val med 3 bands-EQ
Lönnhals, Kropp en kombination av Mahagoni, Lönn och Zebrawood, matchande träslag på huvud

Väldig bra stall med inställningsmöjlighet av strängavståndet.
Snabb och tunn hals, jazzbas-ish.

Mer information om denna modellen:
https://www.cortguitars.com/product/item.php?it_id=200

Väger 3,5kg
Enkel Hårdcase följer med

Allt orginal, obetydlig använt, närmast nysckickt. Setup utförd av mig med nogrannhet.

Finns att hämta och provspela i Västerås. Betalning via Swish
Upphämtning föredras!!!

Om ni vill att jag skickar den måste ni vara väldigt säkra på att ni vill ha den samt komma med förslag om hur man kan lösa det med frakt och betalning.

Allt gott - hör av er om ni undrar något.
Bilagor
untitled3.jpg
untitled3.jpg (1.76 MiB) Visad 865 gånger
untitled2.jpg
untitled2.jpg (1.06 MiB) Visad 865 gånger
Untitled1.jpg
Untitled1.jpg (635.36 KiB) Visad 865 gånger
Senast redigerad av soulbrother-smoke den tor 30 mar 2023, 20:10, redigerad totalt 2 gång.
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Cort C4 plus ZMBH

Inlägg av Alexander »

Har du flyttat stallet? Det mesta ser snett ut (på olika håll), och det är nog inte pga vinklar vid fotografering?
Hals mot kropp, strängar mot hals, strängar mot stall, och stall mot kroppens mittlinje? :?:
Jag skulle vilja lossa halsen och dra den något uppåt, men då blir strängarna ännu mer offset. :?
Däremot verkar mickarna ligga symmetriskt i kroppen...

Går nog bra att spela på ändå, men med "neck through"-utseende får man ha koll på linjerna, haha...
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2536
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Cort C4 plus ZMBH

Inlägg av Håcke »

Alexander skrev:Har du flyttat stallet? Det mesta ser snett ut (på olika håll), och det är nog inte pga vinklar vid fotografering?
Hals mot kropp, strängar mot hals, strängar mot stall, och stall mot kroppens mittlinje? :?:
Jag skulle vilja lossa halsen och dra den något uppåt, men då blir strängarna ännu mer offset. :?
Däremot verkar mickarna ligga symmetriskt i kroppen...

Går nog bra att spela på ändå, men med "neck through"-utseende får man ha koll på linjerna, haha...
Jag tror det där bara är synvillor.
Eller ifall du luktat på glöggen. Bild
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Cort C4 plus ZMBH

Inlägg av Alexander »

Nej, knappast synvillor. Ingen glögg i januari...
Användarvisningsbild
soulbrother-smoke
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 30 jan 2023, 20:26

Re: Cort C4 plus ZMBH

Inlägg av soulbrother-smoke »

Alexander skrev: tor 02 feb 2023, 11:50 Har du flyttat stallet? Det mesta ser snett ut (på olika håll), och det är nog inte pga vinklar vid fotografering?
Hals mot kropp, strängar mot hals, strängar mot stall, och stall mot kroppens mittlinje? :?:
Jag skulle vilja lossa halsen och dra den något uppåt, men då blir strängarna ännu mer offset. :?
Däremot verkar mickarna ligga symmetriskt i kroppen...

Går nog bra att spela på ändå, men med "neck through"-utseende får man ha koll på linjerna, haha...
Jag förstår vad du menar. Jag har inte ens tänkt på det, så tack för din "synvinkel"

Jag kan ge dig lugnande besked att halsen följer kroppens mittlinje.
Allt är orginalt, inget är flyttat. Går underbart att spela på den.

Det du stör dig på är eftersom halsen blir bredare mot slutet och att halsens kant därför inte är parrallel med den ljusa träbiten. Med andra ord halsen har trapetsform medans den ljusa träbiten är rektangulär.
Skulle cutaway:n på nedre delen vara exakt lika lång som den övre skulle du lättare se att det ser lika "skevt ut på undersidan fast åt motsatta hållet.

Andra saken är strängarna. Stallet tillåter att justera strängavståndet. Man kan flytta strängarna mer mot mitten eller utekanten av halsen, symmetriskt, asymetriskt, precis som du vill. Jag gjorde min setup så att jag hade nästan maximal strängavstånd utan att strängarna kommer för nära halskanten. E-strängan är närmare kanten (kolla på stallet att g-strängan är nästan rakt medans e-stränganär böjd över sadeln) eftersom vänstra handen dra oftast mer neråt, det var en pragmatiskt lösning ingen estetiskt och går att ändra vid behov.

Mitt enda bekymret med basen är att den har minst en sträng för lite. Utseendet är som ljud super subjektivt men det är därför det så roligt att diskutera :)
Skriv svar