Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av Body&Soul »

Min spelbroder sedan >40 år har försvunnit in i Alzheimer-dimman. Vi spelade mycket och ofta tillsammans genom åren, på två eller i olika band. Pecka drev också en liten fantastisk inofficiell blues-klubb mitt i ingenstans i Ångermanland där många namnkunniga musiker stannat till för en gemytlig kväll med liten publik i en liten lokal. T.o.m. musiker från USA gjorde stopp här otroligt nog. Jag har personligen delat scen med bl.a. Brewer Philips som tillsammans med Hound Dog Taylor och hans bror var legendariska. Jag vill bara grina av minnena som kommer upp då jag ser dessa instrument skingras.

Nu är det färdigspelat och familjen har lagt ut en del av hans instrument till försäljning på auktion. Ta en titt, vetja. Det är mycket musik och kärlek som de här grejorna varit del av.

https://auctionet.com/sv/search?campaig ... z7Q6lCFwOs
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av 200071 »

Body&Soul skrev: fre 10 nov 2023, 19:06 Min spelbroder sedan >40 år har försvunnit in i Alzheimer-dimman. Vi spelade mycket och ofta tillsammans genom åren, på två eller i olika band. Pecka drev också en liten fantastisk inofficiell blues-klubb mitt i ingenstans i Ångermanland där många namnkunniga musiker stannat till för en gemytlig kväll med liten publik i en liten lokal. T.o.m. musiker från USA gjorde stopp här otroligt nog. Jag har personligen delat scen med bl.a. Brewer Philips som tillsammans med Hound Dog Taylor och hans bror var legendariska. Jag vill bara grina av minnena som kommer upp då jag ser dessa instrument skingras.

Nu är det färdigspelat och familjen har lagt ut en del av hans instrument till försäljning på auktion. Ta en titt, vetja. Det är mycket musik och kärlek som de här grejorna varit del av.

https://auctionet.com/sv/search?campaig ... z7Q6lCFwOs
Ojojoj!
Användarvisningsbild
Denada
Medlem+
Inlägg: 939
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av Denada »

En del gosaker där ja....
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av Eagle Hazze »

Av naturliga skäl verkligen tunga bud och skicket på dessa 60-70 talare ser otroligt bra ut. Kul att det fortfarande går att sälja bra instrument.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av TDHP »

Har rensat tråden på en massa skit jag gissar beror på dålig fylla eller nåt. /Admin
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av 200071 »

TDHP skrev: mån 13 nov 2023, 07:16 Har rensat tråden på en massa skit jag gissar beror på dålig fylla eller nåt. /Admin
Bra gjort!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av Body&Soul »

Tack TDHP.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av strummer »

Body&Soul skrev: fre 10 nov 2023, 19:06 Min spelbroder sedan >40 år har försvunnit in i Alzheimer-dimman. Vi spelade mycket och ofta tillsammans genom åren, på två eller i olika band. Pecka drev också en liten fantastisk inofficiell blues-klubb mitt i ingenstans i Ångermanland där många namnkunniga musiker stannat till för en gemytlig kväll med liten publik i en liten lokal. T.o.m. musiker från USA gjorde stopp här otroligt nog. Jag har personligen delat scen med bl.a. Brewer Philips som tillsammans med Hound Dog Taylor och hans bror var legendariska. Jag vill bara grina av minnena som kommer upp då jag ser dessa instrument skingras.

Nu är det färdigspelat och familjen har lagt ut en del av hans instrument till försäljning på auktion. Ta en titt, vetja. Det är mycket musik och kärlek som de här grejorna varit del av.

https://auctionet.com/sv/search?campaig ... z7Q6lCFwOs
Har du spelat på Jazz-73:an? Jag ska absolut inte köpa, men det vore ju kul att veta om den är tung eller lätt:D
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av Body&Soul »

Jo jag har spelat på den, genom nån Aqustic 360 som han sålde senare. Men det var åratal sedan. Trivdes bättre med min P-bas från -76. Många av instrumenten och förstärkarna har jag nyttjat då och då, det var alltid bekvämt där för allt fanns på plats. Många som kom dit och spelade packade inte upp de egna grejorna. Trummorna har bl.a. Skogis lirat på och trummisen i Instigators, som jag glömt namnet på, imponerade svårt då han fick trumsetet att självsvänga med lokalen. Super Reverben har motionerats av både Brewer Philips, Sven Zetterberg m.fl.

Bland gitarrerna är favoriten Gibson ES-125:an. Den spelade liksom av sig själv. Erbjöds att köpa den för tjugo år sedan men hade varken råd eller behov av den. Skulle jag få för mig att köpa något ur samlingen skulle det vara den gitarren, och Vox-förstärkaren, för ljudet, känslan och minnen liksom.

Jag minns förresten när jag fick prova Stratan från 1957 då han varit iväg och köpt den, det måste ha varit för bortåt 30 år sedan, lite 40-årspresent till sig själv liksom. Lite surt tyckte han ändå för han hade helst velat ha en 56:a... Det var ju då både han och jag föddes :-)
Användarvisningsbild
Fender
Medlem
Inlägg: 411
Blev medlem: tis 13 jul 2010, 22:50
Ort: GBG

Re: Auktion, några basar, mycket gitarrer, förstärkare.

Inlägg av Fender »

:shock: :shock: :shock:
Fender
still insists on using Leo Quan BAD ASS bridges.
Old Fenders and black suspenders.

https://www.youtube.com/watch?v=ty7uclkS3gY
Skriv svar