Trace Elliot, topp och låda. SÅLD

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Trace Elliot, topp och låda. SÅLD

Inlägg av Pyssling »

Säljer en AH250-topp och en 1048-låda. Toppen är på 250W och lådan är en 4*10 som pallar 300W. Mycket mer än så kan jag inte säga, men jag vill bli av med de båda! Nappar ingen här lägger jag ut på Vendolin. Kom med bud, så jag vet vad jag kan få! ;) Inga skambud tack. Bild kan ordnas, men det blir knepigt.
Senast redigerad av Pyssling den tor 14 aug 2008, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Inte förvånad över det obefintliga intresset här, men jag skulle verkligen uppskatta råd om vad jag ska sätta för pris på andra annonssidor. Jag betalade 5000:- för hela riggen och den är inte i allt för gott skick. "Måste" blir av med den inom en månad, för sen flyttar jag och kan inte ta med den, och har ingenstans att förvara den. Tack på förhand!
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Trace verkar vara tämligen svårsålt nuförtiden. Låter som att du kanske får sätta att väldigt lågt pris om du verkligen måste bli av med den.

Jag har själv en gammal 1048, som visserligen inte är i så bra skick, men den har jag inte ens lagt ut på annons, för den är nog inte värd många hundralappar, tyvärr.

Var ska du flytta förresten, och har du några nya stärkarprylar att lira på?
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Indigo skrev:Trace verkar vara tämligen svårsålt nuförtiden. Låter som att du kanske får sätta att väldigt lågt pris om du verkligen måste bli av med den.

Jag har själv en gammal 1048, som visserligen inte är i så bra skick, men den har jag inte ens lagt ut på annons, för den är nog inte värd många hundralappar, tyvärr.

Var ska du flytta förresten, och har du några nya stärkarprylar att lira på?
Jag hoppas nog mest på att få toppen såld för kanske 3000:-, men det är trist att sälja för "så mycket" mindre än vad man köpte för. Hade ingen aning om att lådorna lät så jävla illa (i mina öron, för mig, när jag spelar genom de) när jag köpte.

Jag ska flytta till Kalix och plugga på folkhögskolan där! Ingen aning om vad de har att erbjuda, men jag har min 60W övningsstärk, som egentligen är en trumförstärkare, men ändå passar utmärkt för mina behov. Den ska med, samt två eller tre basar, och kanske brorsans Electribe som jag lånar för tillfället.
Senast redigerad av Pyssling den mån 28 jul 2008, 19:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Pyssling skrev:
Indigo skrev:Trace verkar vara tämligen svårsålt nuförtiden. Låter som att du kanske får sätta att väldigt lågt pris om du verkligen måste bli av med den.

Jag har själv en gammal 1048, som visserligen inte är i så bra skick, men den har jag inte ens lagt ut på annons, för den är nog inte värd många hundralappar, tyvärr.

Var ska du flytta förresten, och har du några nya stärkarprylar att lira på?
Jag hoppas nog mest på att få toppen såld för kanske 3000:-, men det är trist att sälja för "så mycket" mindre än vad man köpte för. Hade ingen aning om att lådorna lät så jävla illa när jag köpte.

Jag ska flytta till Kalix och plugga på folkhögskolan där! Ingen aning om vad de har att erbjuda, men jag har min 60W övningsstärk, som egentligen är en trumförstärkare, men ändå passar utmärkt för mina behov. Den ska med, samt två eller tre basar, och kanske brorsans Electribe som jag lånar för tillfället.
Lådorna - låter illa ? Såååååå dåliga är de definitivt inte !!! Pallar ju en hel del, men är ganska hårda. Äh....jag tycker att de är helt ok ! Jag köpte en sån låda flång ny på 90-talet....många tusenlappar då ! :wink:

Toppen är också ok. Låter INTE rör, men högt och RENT...
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

Pyssling skrev:Hade ingen aning om att lådorna lät så jävla illa när jag köpte.
du jobbar inte som säljare va? :D

"lådorna har ett väldigt unikt och karaktäristiskt ljud" heter det ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Pyssling skrev:jag har min 60W övningsstärk, som egentligen är en trumförstärkare
?! Finns det sådana?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25870
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Jag kan ha en kollega som kanske är intresserad...

Vad hade du tänkt dig för pengar ungefär?
Jag är kass på priser så att jag bjuder blir bara larvigt.
Fast kollegan är inte direkt desperat så han nappar nog bara på låga priser...

PM:a om du vill hålla det mellan oss.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Folxam skrev:
Pyssling skrev:Hade ingen aning om att lådorna lät så jävla illa när jag köpte.
du jobbar inte som säljare va? :D

"lådorna har ett väldigt unikt och karaktäristiskt ljud" heter det ...
Haha, det är ju subjektivt! Jag är helt enkelt inte ute efter det ljudet jag får från högtalaren. Nu ska jag rediga inlägget, så det bara finns att läsa i ditt citat. ;)
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Basjonas skrev:
Pyssling skrev:jag har min 60W övningsstärk, som egentligen är en trumförstärkare
?! Finns det sådana?
Tama Techstar Drum Amplifier står det på den, så svar "ja". :) Två kanaler med samma bas- och diskantrattar och ett 15''-element plus skrika.
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Pyssling skrev:Jag ska flytta till Kalix och plugga på folkhögskolan där!
Spännande! Hoppas att det blir grymt! =)
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Nu åker riggen upp på vendolin. Förväntar mig snart en tråd om det hutlösa priset. :P
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Inlägg av matt_deluxe »

Jag fattar inte det där.... Trace låter ju kanon. Enda stärken som jag får bra distljud med.

Är fan sugen, men jag är inte säker på om jag har någon deg att lägga i ett sådant projekt, skulle dock behöva en lite kraftigare låda.... hmmm.... ett långskott.... Du är inte sugen på att byta låda med mig då? Min är mer portabel (Hartke 1x15) och om du ändå ska göra dig omaket att sälja saker som ingen verkar intresserad av (med tanke på att Trace och Hartke verkar vara lite ute för tillfället) är det ju just detsamma. *fjäskar och ler* Hajjar om du tycker det verkar bökigt, men man kan ju alltid försöka.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

matt_deluxe skrev:Jag fattar inte det där.... Trace låter ju kanon. Enda stärken som jag får bra distljud med.

Är fan sugen, men jag är inte säker på om jag har någon deg att lägga i ett sådant projekt, skulle dock behöva en lite kraftigare låda.... hmmm.... ett långskott.... Du är inte sugen på att byta låda med mig då? Min är mer portabel (Hartke 1x15) och om du ändå ska göra dig omaket att sälja saker som ingen verkar intresserad av (med tanke på att Trace och Hartke verkar vara lite ute för tillfället) är det ju just detsamma. *fjäskar och ler* Hajjar om du tycker det verkar bökigt, men man kan ju alltid försöka.
Hehe, hur menar du? Är du intresserad av toppen öht? Jag behöver egentligen pengarna, så jag är väldigt tveksam till ett byte. Planen är att få riggen såld och köpa en hals till ett P-basprojekt samt PB-disten. :) Tänk på saken och säg till när du fått lön! ;)
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Förlåt, men det är värt ett försök...

Bytes mot en Ampeg 100w combo + en tusing? :roll:
/Linus
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Inlägg av matt_deluxe »

Pyssling skrev:[Hehe, hur menar du? Är du intresserad av toppen öht? Jag behöver egentligen pengarna, så jag är väldigt tveksam till ett byte. Planen är att få riggen såld och köpa en hals till ett P-basprojekt samt PB-disten. :) Tänk på saken och säg till när du fått lön! ;)
nja, toppen är inte jätteintressant eftersom att jag har en 250watts Trace-topp. Det var väl mest lådan som jag var väldigt sugen på.
Skriv svar