Byte: Min EBS Fafner mot EBS TD650

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Byte: Min EBS Fafner mot EBS TD650

Inlägg av Cuba »

Någon som har en TD650 men vill byta till en Fafner TD600?
Long shot, jag vet.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Jag har en TD650 som jag är toppnöjd med, inget byte alltså, sorry.

Däremot är jag nyfiken på vad det är som lockar med en 650 vs en Fafner? Den gängse forumuppfattningen är väl att EBS generellt suger hästpurjo, men att Fafnern till nöds är den enda EBS-topp som är nåt att ha?

//Patric
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Taurus skrev:Jag har en TD650 som jag är toppnöjd med, inget byte alltså, sorry.

Däremot är jag nyfiken på vad det är som lockar med en 650 vs en Fafner? Den gängse forumuppfattningen är väl att EBS generellt suger hästpurjo, men att Fafnern till nöds är den enda EBS-topp som är nåt att ha?

//Patric
Det har visat sig generellt att man inte ska "hissa" saker och ting på det här forumet. Är det så att man hissar fel pryl så blir man en idiot. Tror nog att det sitter precis lika många EBS hissare som EBS dissare på det här forumet. :wink:

Hur som helst så gillar jag det (IMO) torra, definierade och rena ljudet i min Markbass F1. Har provat en 650 och jag tycker jag får fram ett liknande ljud och det är just det jag vill ha. Jag lyckas inte riktigt få till det ljudet med Fafnern. Den levererar ett mycket varmare och fylligare ljud och det är inte min preferens.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Då kommer frågan; om du har ett ljud du är jättenöjd med i din MarkBass, varför vill du ha en EBS också?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

200071 skrev:Då kommer frågan; om du har ett ljud du är jättenöjd med i din MarkBass, varför vill du ha en EBS också?
Har 2 riggar. Lillriggen och Storriggen..

Lillan: Markbass F1 + EBS NEO212. Lätt och portabelt.

Storan: Fafner + EBS NEO212 + EBS NEO115. Stort och högljutt.

Eftersom båda lådorna är på 4 ohm så kan jag inte köra båda igenom MB f1an. EBS stärkare klarar ju ner till 2 ohm och då kan jag använda båda lådorna.

Inte helt optimalt, jag vet, men jag testar mig fram. Ett tu tre så sitter man väl där med en skabbig P-bas i knät framför en 3 meters Marshall stack och dissar Hi-Tech :lol: :lol:
Skriv svar