Schysst rigg, schysst pris?

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
Jag brukar ha rätt lätt för att argumentera med uppblåsta gamla gubbar som ska "sätta den yngre generationen på plats", men det svåra med dig är ju att med tanke på ditt internet-beteende, din stavning och dina argument så vet jag inte om jag ska börja dra på stora ordboken och ordbajsa eller om jag ska argumentera med dig på samma sätt som jag gör med folk i min ålder; gå och häng dig i röven, gubbe. :wink:
Men lilla vän. Vad är det som gör dig så arg? Tråkigt med snubbar som inte har humor. Särskilt när man själv använder sig av humor och ironi.
Den lättkränkte califen och hans förvirrade teorier igen. Förresten, vem har gett er två tillåtelse att bråka utan att jag är inblandad?
Var har du varit då? Vi har saknat dig :roll: :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

vba ar en bra topp.. kop for tusan..
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

No cash :(
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: Jag håller på och jobbar m Förstärkaren 20071, förhoppningsvis ska det gå att lösa, men däremot så börjar jag tvivla på att stärkaren är något för mig. Inte tillräcklig EQ och ingen möjlighet till switch gör den något mindre attraktiv. Men vi får se, man kanske kan köpa och se om den låter bra ändå och om inte annat sälja den se´n.
Äh, tvivlar på att du behöver mer EQ än den som finns.
Calif: Har varit här hela tiden, har nog skrivit inlägg varje dag senaste tiden.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
blackparkas skrev: Jag håller på och jobbar m Förstärkaren 20071, förhoppningsvis ska det gå att lösa, men däremot så börjar jag tvivla på att stärkaren är något för mig. Inte tillräcklig EQ och ingen möjlighet till switch gör den något mindre attraktiv. Men vi får se, man kanske kan köpa och se om den låter bra ändå och om inte annat sälja den se´n.
Äh, tvivlar på att du behöver mer EQ än den som finns.
Calif: Har varit här hela tiden, har nog skrivit inlägg varje dag senaste tiden.

Nja, jag bruka få skruva rätt länge innan jag hittar något jag gillar m nya stärkare.
Men jag skulle nog egentligen chansa.
Jag behöver ju inte ens åka och hämta den, får den levererad gratis fr Blekinge och hem :D
Har ju inget att förlora egentligen...

Simon: Jag har första tjing enl säljaren, men det vet man ju aldrig med dagens annonsörer...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
Calif: Har varit här hela tiden, har nog skrivit inlägg varje dag senaste tiden.
Det dröjde relativt länge innan du började kasta skit på mig så jag blev lite skeptisk :lol:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Om du är less om någon månad kan jag köpa av dig den om jag inte fått tag på nå annat parkas
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
Jag brukar ha rätt lätt för att argumentera med uppblåsta gamla gubbar som ska "sätta den yngre generationen på plats", men det svåra med dig är ju att med tanke på ditt internet-beteende, din stavning och dina argument så vet jag inte om jag ska börja dra på stora ordboken och ordbajsa eller om jag ska argumentera med dig på samma sätt som jag gör med folk i min ålder; gå och häng dig i röven, gubbe. :wink:
Men lilla vän. Vad är det som gör dig så arg? Tråkigt med snubbar som inte har humor. Särskilt när man själv använder sig av humor och ironi.
smileyn lades till på slutet av en anledning också. Läs om texten och ha smileyn i åtanke så behöver du inte ta i så att flinten syns.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

FreCKo skrev:
calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Ooooj! Men vad svårt det blev nu då... OK om du får ett "t" till på din lilla kallufs, kan du lägga till den tror du så du får "vett" i stället? Eller så kan du snällt be om hjälp så får du en "set-up instruction".

Annars är det rätt kul får jag erkänna, när du så gärna försöker att "vara" mognare och tuffare... Helt rätt inställning bara du lär dig vett :twisted: :D.
Jag brukar ha rätt lätt för att argumentera med uppblåsta gamla gubbar som ska "sätta den yngre generationen på plats", men det svåra med dig är ju att med tanke på ditt internet-beteende, din stavning och dina argument så vet jag inte om jag ska börja dra på stora ordboken och ordbajsa eller om jag ska argumentera med dig på samma sätt som jag gör med folk i min ålder; gå och häng dig i röven, gubbe. :wink:
Men lilla vän. Vad är det som gör dig så arg? Tråkigt med snubbar som inte har humor. Särskilt när man själv använder sig av humor och ironi.
smileyn lades till på slutet av en anledning också. Läs om texten och ha smileyn i åtanke så behöver du inte ta i så att flinten syns.

"We shall over cooome we shall overcooome..."

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bild
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

GrafZeppelin skrev:Bild
Nämen, var det inte Friggebo som var solisten :roll: :lol: :wink:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

blackparkas skrev: "We shall over cooome we shall overcooome..."
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du ser, hon håller just på och ska greppa micken... ;)
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Typiskt "sångerskor"! De är alltid försenade när det gäller gig :lol:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
Johannes skrev:
Calif: Har varit här hela tiden, har nog skrivit inlägg varje dag senaste tiden.
Det dröjde relativt länge innan du började kasta skit på mig så jag blev lite skeptisk :lol:.
Undrar vad som händer den dag jag verkligen kastar skit? Både du och Marcbass ("Ööööh, du spyr på leggändariska basistär, har du tapat lilljärnan eler?") har ju lätt för att bli kränkta för minsta lilla som egentligen inte alls är illa menat. :wink: :lol: :D Nu verkar det ju dessutom som att FreCKo är tillbaks med glöd och energi. Skall bli intressant att se var detta slutar...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
calif de funk skrev:
Johannes skrev:
Calif: Har varit här hela tiden, har nog skrivit inlägg varje dag senaste tiden.
Det dröjde relativt länge innan du började kasta skit på mig så jag blev lite skeptisk :lol:.
Undrar vad som händer den dag jag verkligen kastar skit? Både du och Marcbass ("Ööööh, du spyr på leggändariska basistär, har du tapat lilljärnan eler?") har ju lätt för att bli kränkta för minsta lilla som egentligen inte alls är illa menat. :wink: :lol: :D Nu verkar det ju dessutom som att FreCKo är tillbaks med glöd och energi. Skall bli intressant att se var detta slutar...
Johannes, du gillar att provocera men jag har förklarat för dig att jag står för det JAG skriver. Jag lever inte i symbios med Marcbass. Jag förstår att du tycker det är intressant med intriger men för min del blir det tack men nej-tack :lol:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
Johannes skrev:
calif de funk skrev:
Johannes skrev:
Calif: Har varit här hela tiden, har nog skrivit inlägg varje dag senaste tiden.
Det dröjde relativt länge innan du började kasta skit på mig så jag blev lite skeptisk :lol:.
Undrar vad som händer den dag jag verkligen kastar skit? Både du och Marcbass ("Ööööh, du spyr på leggändariska basistär, har du tapat lilljärnan eler?") har ju lätt för att bli kränkta för minsta lilla som egentligen inte alls är illa menat. :wink: :lol: :D Nu verkar det ju dessutom som att FreCKo är tillbaks med glöd och energi. Skall bli intressant att se var detta slutar...
Johannes, du gillar att provocera men jag har förklarat för dig att jag står för det JAG skriver. Jag lever inte i symbios med Marcbass. Jag förstår att du tycker det är intressant med intriger men för min del blir det tack men nej-tack :lol:.
Läs igen och förklara var jag skriver att du behöver svara för vad Marcbass försöker skriva. Då kommer du att märka att det står klart och tydligt att båda två är lättkränkta, inget annat, och DET står JAG för. Minsta lilla så går ni i taket båda två, symbios eller ej. :lol: :lol:
Lustigt när Årets Ordmärkare och internetprovokatör # 1 säger nej tack till intriger. Första gången det händer. Det kanske har blivit folk av dig också till slut, Marcb... förlåt, Califen. :wink: :D

(Som ni ser så kryddar jag mina inlägg med smileys numera. Det beyder att jag får skriva vilken skit som helst. En taktik som den gode califen kört med sedan dag ett. Oerhört skönt. Jag vill inte höra ett enda klagomål from nu, jag skriver vad jag vill, jag använder minsann smileys. Gå och häng er i röven, gubbar :wink: )
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Very lovely :P.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

Vilken oerhört misshandlad tråd!! Snart går den väl av
Mvh
Thomas
PS Är lite sugen på en helrörstopp.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Ja, fy på er pojkar..

Hur blir det parkas?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Misshandeln av tråden gör att jag nästan tappat intresset för riggen.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Fegis.. så säger du bara :P

är du inte nöjd så kan jag köpa av dig den för samma pengar om någon månad :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehe...
Det där det där med kanalerna, man vill ju inte ha dist hela tiden, och inte rent hela tiden...
Hm. Känns lite FÖR begränsat.


Och nu vill jag inte höra nå´t gnäll Gäddan!!
Man ska väl köpa det man tror kan vara något som passar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Vad blir det istället då?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

men det var ett jäkla velande, blackis! :wink:
ska du ha den eller inte? jag kommer att köpa den annars.
Skriv svar