Ampeg BA-115 - 100W *SÅLD*

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Ampeg BA-115 - 100W *SÅLD*

Inlägg av Nyrostad »

Har som ni säkert sett, på senare tid börjat få problem med att mina högljudda bandmedlemmar kör över mig volymmässigt i vår bas-ovänliga replokal, varför jag tyvärr måste sälja min Ampeg BA-115.

Det är alltså en Ampeg BA-115, vilken väl knappast behöver någon ingående presentation? 100 transistorwatt, som högtalaren tål vart enda ett av, inget distande skräpelement här inte! 3-bands EQ, shape-ratt samt balanserad XLR-ut.

Den är giggad, och har därför några enstaka repor på baksidan. Dessa stör varken det estetiska intrycket eller funktionen, så klart!

Den finns i Malmö, och som prisidé hade jag väl tänkt mig kring 3300 Kr - Eller kom med passande pratabasbud!, då nypris på Musikbörsen är 4995 i skrivande stund. Frakt med bussgods bör kunna ordnas, men då på köparens bekostnad samt risk. Skulle uppskatta kostnaden för frakt till ca 400 kr beroende på vart den ska.

Byte mot en 2-300W topp + pengar till mig, eller byte till mindre rigg/starkare combo + pengar till dig kan mycket väl vara intressant - kom med förslag!

Har ont om tid tyvärr, så annonsen hamnar på blocket och vendolin idag också, men snabb affär premieras i vilket fall!

Bild
Senast redigerad av Nyrostad den ons 19 dec 2007, 20:54, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Ja, okej killar, förstår att detta kanske var årets mest intressanta anbud, men nån måste väl vilja ha en bra combo ? :)

Är öppen för förslag, byten, bud - säg vad ni har helt enkelt så får jag se om det är nåt jag behöver :)
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Dom flesta som vill ha Ampeg vill väl ha lite större rörstärkare, just Ampegs transistorstärkare tycker jag inte hålla samma kvalitet som rörhäckarna. Jag äger också en BA115, och även fast den är bra så tycker jag inte den är värd de ca 5000 man får hosta upp för den på Börsen och andra ställen.
Det finns säkert folk här som är villiga att befria dig från din combo, men då får du nog sänka priset lite. Detta är ju helt klart köparens marknad.
/Linus
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Jo, förstår det, tänkte priset mer som en optimistisk utgångspunkt bara, men då jag sänkt blocketpriset till 3300, så borde ju pratabaspriset hamna lägre - säg vad ni vill ge, antingen i byte eller rena pengar, så ska vi se :)
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
jv
Medlem+
Inlägg: 536
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 17:30
Ort: Göteborg

Inlägg av jv »

Är öppen för förslag, byten, bud - säg vad ni har helt enkelt så får jag se om det är nåt jag behöver :)[/quote]
Va härligt det är när tillgången får styra behovet sådär. :wink:
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Oooja ;) Nej, men jag har inte spelat bas alltför länge, men har just insett att detta är något jag vill forsätta med, så jag byter hela utrustningen stegvis nu, så väldigt mycket kan vara av intresse :)
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
jv
Medlem+
Inlägg: 536
Blev medlem: tis 06 nov 2007, 17:30
Ort: Göteborg

Inlägg av jv »

Min polare hade en Rickenbacker,å helt plötsligt så behövde jag den.
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Haha, ja, just det, den historian läste jag som Rick-dregglare ju faktiskt precis :P Nån gång när jag tjänar lite pengar dessutom, så vore en Rick en dröm, om inte annat bara för coolhetsfaktorn :D
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Samuel
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 18:23
Ort: Göteborg

Inlägg av Samuel »

Har du fått den såld?
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Har en mycket intresserad av att hämta den på onsdag. Kommer han inte, så hör jag av mig till dig direkt!
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Samuel
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 18:23
Ort: Göteborg

Inlägg av Samuel »

ja, skriv här :)
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Nej, tyvärr. Vid det här laget är nog combon halvvägs till Göteborg till sin nya ägares hemvist. Kolla dock den andra BA-115 som jag tror finns här på pratabas!
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar