Köper ni fav.basistens rig fast den inte låter bra?

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
Johannes skrev:*GÄSP*
Here we go again...

Kommentaren du retar dig på och en förklaring till vad jag menade finns att läsa i Aslan´s Eden-annons i kategorin Förstärkare till salu. Jag plockar inte upp din kastade handske, du får hitta någon annan att bråka med.
:?: :?: :?: :!: :!: :!: Hur menar du då? Det här är 51-e gången du lovar på heder å samvete att du inte vill bråka. Ändå fortsätter du med insinuationer (plocka upp min kastade handske :?: :!: ). Du borde i allafall ha lite mera respekt för dig själv.
Du verkar vara en herre som gärna vill ha sista ordet. Vi gör så här: Du svarar på detta meddelande, jag skriver inte tillbaka. Då får du sista ordet och vi lägga ned det här. Vill du inte alls ha sista ordet så kan du helt enkelt låta bli att svara. Alla nöjda.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

FreCKo skrev:Ingen av er har ju egentligen fel... Tänk på barnen och skaka hand nu!
Den här vart ju skitbra FreCKo! :lol:

Den ska jag lätt skriva ut och rama in.... :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo skrev:Johannes; Calif: Kan ni inte bara komma överrens om att ni missuppfattat varandra? Ingen av er har ju egentligen fel... Tänk på barnen och skaka hand nu!
Bild
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Visst Johannes! Det var en kul grej den karikatyren. Visst ska vi tänka på barnen och även på oss själva och vår forum. Yxan är nergrävt. Djupt!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Danielsson
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 13:40
Ort: Stockholm

Inlägg av Danielsson »

Tur att det inte är så vanligt med två basister i samma band....
"bas är det lättaste instrumentet, det är bara de fyra tjockaste strängarna på en gitarr. Basisten spelar bara en ton i varje ackord"
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

min syn på saken, jag har många favoritbassister, och visst kan man bli inspirerad av att den o den kör på det o det, men som nån sa i tidigare inlägg, det är mycket som sitter i fingrarna.
Däremot kan man få lite tips och ideer av sina favoritbassister, min ide om att blanda ett bas-fattigt distat sound med ett rent bas-sound är taget från Billy Sheehan tex. även om jag tror iden inte är ny, säkert många som kör så, men iallafall, man kan snappa upp lite, när det gäller prylar, utan att för den skull ha exakt samma sak. skulle jag tex. få äran att spela på billy sheehans rig, så skulle det knappast låta som honom ( av många skäl, tex. inte lika duktig som han ) jag har inte hans teknik eller skicklighet osv.

I slutet så vill man ha ett eget sound, jakten på prylar beror i grunden på just det, ett eget sound.
Skriv svar